Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksettaa ja itkettää

Vierailija
03.09.2014 |

Kyllä tuntuu pahalta miehen välinpitämättömyys ja se, ettei välitä edes kuunnella toisen tarpeita. Oon ollu kipee jo pari viikkoa, ensin venähti selkä, siihen päälle sain kovan flunssan. Pyysin miestä jo pari pv sitten laittamaan talon ilmastointiaukon kohdalle ohjurin, joka ohjaa sen pois puhaltamasta suoraan kipeään lonkkaani. Nyt, kun olin jo saanut vuorokaudeks selkäkivun hellittämään, heräsin siihen, että koski taas hirveesti. Olin illalla pyytänyt miestä kopistelemaan lisäpeiton minulle kuumehorkan takia. Sitäkään ei tehnyt, unohtui vain, em seurauksin. Illalla töistä lähtiessään esitin toiveen, että toisi matkan varrelta kaupasta yhden tarvikkeen, mutta ajoi kauemmas eteenpäin suuren marketin pihaan, missä olisi voinut viettää mukavasti aikaa kävellessä ja katsellessa. Ei ollut kiire pitkän työpäivän jälken sairastavan vaimon luo. Itkin, osin siksi, että olin tosi kurjassa kunnossa, osin miehen takia. Kun soitti, sanoin, että ei tarvi tuoda mitään, kyllä mä pärjään, ja kerroin itku kurkussa, että olen pettynyt, kun hän halusi vältellä mua nyt, kun sairastin, ja kun just nyt olisin sitä aviomieheni tukea tarvinnut. Ajoipa sitten sinne matkan varrella olevaan pienempään kauppaan ostamaan sen tarpeellisen!  Yöllä sain kovan yskänpuuskan, jota pelkään, koska usein oksennan ihan tajuttomasti ja olen löytänyt joskus itseni vessan lattialta pyörtyneenä. Oksensin, mutta mies vaan kärttyisenä heräämisestään käänsi kylkeä ja kohta kuorsasi.

Ymmärrän hyvin, että moni sairastaa ilman ketään läheistä ja ilman kenenkään huolenpitoa. Saatan vaikuttaa itsekkäältä vaatijalta, mutta todellisuudessa esitin pyyntöni lempeällä äänellä, jankuttamatta. Onneks on tällainen palsta, jonne voi skipata pahan olonsa ja itkunsa aiheet. Sanoin hoitavani sitten miestä, jos hän saa tämän saman flunssan. Kostan välinpitämättömyyden välittämisellä. Niin on hyvä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai miehelläkään ole mukava olla kuulemassa ruikuttavaa vaimoa. Mä ainakin vetäydyn kipeänä omiin oloihini potemaan ja toisaalta estämään tai ainakin yritän estää tartuntaa.

Vierailija
2/6 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti oon kyllä ymmärtäväinen, mutta sorry tämä vuodatus jotenkin ärsytti. Kaikki käännetty miehen syyksi ja ihan ylilyönniksi vedetty toi marttyyriys, ei ihme että miehellä ei ole kiire kotiin vuosisadan kärsimysnäytelmää seuraamaan (perusflunssa ...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen dramaattisen kuuloista tuo sinun sairastelusi....

Vierailija
4/6 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä ei ole kivaa, ymmärrän. Olo on surkea ja sitä tuntee itsensä väärin kohdelluksi ihan vain siksi, että on kipeä. Mut ap, vaihda hyvä ihminen itse makuupaikkaa, jos nykyisessä vetää juuri selkäsi kohdalle, ja hae se lisäpeitto myös. Samalla neuvoisin, että käy suihkussa ja juo muki kaakaota. Pystyt kyllä, ja olo paranee.

Vierailija
5/6 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin flunssa ja surkee olo. En silti marttyyriks heittäydy. Ap tekee olonsa kurjemmaks asenteellaan. Ammattivalittaja?

Vierailija
6/6 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa kertomasi perusteella idiootilta. Luulisi että rakastamansa ihmisen toivoisi voivan hyvin. Uskon että sinun olisi mukavampi sairastaa yksin. Silloin et ainakaan joutuisi miettimään hänen välinpitämätöntä käytöstään. Hän ei ole sinulle avuksi vaan taakaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä