Olen niin onnellinen, että ihan itkettää!
16-vuotias tyttöni on aina ollut kuin enkeli: hyvin helppo ja ihanasti käyttäytyvä lapsi ja nuori. Ei koskaan mitään riitoja. Vastuuntuntoinen myös. Monesti mietin, ansaitsenko edes häntä, koska itse olin aivan päinvastainen tapaus nuorena: oikea vanhempien kauhukakara.
Kommentit (23)
Ja miksi sitä pitää täällä hehkuttaa?
Hieno juttu. Vaikka tytöllä on oma luonne ja vastakkainen sun nuoruuden käytöksen kanssa, on sulla kuitenkin ollut iso merkitys kasvattajana ja äitinä, kun olet jo näin pitkälle päässyt. Onnistuit.
Vielä on matkaa kuitenkin. Pitää malttaa jokunen vuosi, kunnes voit huokaista ja tyttösi on aikuinen ja vastuussa itsestään. Toivottavasti elämänsä jatkuu yhtä suotuisissa merkeissä.
Onpas vaan mukavaa lukea kerrankin jotain näin positiivista tällä palstalla! :) Kivaa päivää kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sitä pitää täällä hehkuttaa?
Laita itse joku uliketju pystyyn, ja kiellä siellä kaikki muu kuin valittaminen, eiköhän se siitä :/ ei ap
Hienoa! Monet varmaan kadehtivat, älä välitä vaan nauti elämästä.
Juuri kuuntelin podcastin, jossa nuorten parissa työskentelevä psykologi kertoi, että jos lapsi/nuori ei koskaan kapinoi, pane hanttiin jne. voi kyse olla tunteiden tukahduttamisesta. Aina ns. kiltteys ja helppous ei ole pelkästään hyvä asia. Ihanaa, kun olet onnellinen lapsestasi. Olisithan sitä, vaikka nuori välillä haastaisikin?
Joko se on tuonut tumman miehen näytille?
Tiedän muutaman perheen jossa on käynyt niin ja perheen isänniltä on hymy hyutynyt pitkäksi aikaa
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuuntelin podcastin, jossa nuorten parissa työskentelevä psykologi kertoi, että jos lapsi/nuori ei koskaan kapinoi, pane hanttiin jne. voi kyse olla tunteiden tukahduttamisesta. Aina ns. kiltteys ja helppous ei ole pelkästään hyvä asia. Ihanaa, kun olet onnellinen lapsestasi. Olisithan sitä, vaikka nuori välillä haastaisikin?
Ilmiselvästi ap on ollut varautunut kaikenlaisiin purkauksiin, kun on noin helpottunut, kun sellaisia ei toistaiseksi ole ollut. Muistelee omaa teini-ikäänsä, joten on varmaankin odottanut jotain vastaavaa.
Kuulostaa ymmärtävältä äidiltä. Oispa minullakin ollut tuollainen, mutta velipuoleni oli hänen kaikkensa ja minä vain rasite.
Olen iloinen, kun joillakin on näin hyvin asiat. Itse olin vanhempieni vahinkolapsi. Siitä sain kuulla kuulemasta päästyäni. Siksi olikin äärettömän helppo muuttaa pois kotoa jo 16 vuoden iässä. "Tämä kivireki lähtee tästä nyt."
Vierailija kirjoitti:
Joko se on tuonut tumman miehen näytille?
Tiedän muutaman perheen jossa on käynyt niin ja perheen isänniltä on hymy hyutynyt pitkäksi aikaa
Niimpä. Tosi paha jos menevät naimisiin ja saavat ehkä meitä kauniimpia lapsiakin.
Sain esikoiseni 44 vuotiaana. Itketti. Onneksi suvussa pitkäikäisiä ihmisiä.
Sinä osaat kasvattaa lapsia. Et liene suomalainen.q
No nyt minuakin alkoi itkettää. (Niisk!)
Minulla on niin ihana koira että ihan itkettää. Piti vaan tulla sanomaan tänne. Ei mulla muuta nyt.
Olkaa iloisia toisen puolesta! Hienoa, Ap!
Kevytkenkäinen nainen sai Madonna-tyttären.
Odotapas kun tyttö villiintyy, iskee myöhäinen ja hyvin hankala teini ikä, se on menoa sitten