Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä raivoavat, kiroilevat, huonosti käyttäytyvät ihmiset.

Vierailija
02.09.2014 |

Kyseessä ravintola-ala. Onko kokemuksia tällaisesta? Kuinka pystyä työskentelemään tälläisten kanssa ja pitää itse pintansa? En halua alentua samalle tasolle, vaan yritän vaan hoitaa työni ja olla imemättä negatiivisuuta itseeni. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pystyy aikansa kestämään, mutta miksi pitäisi? 

Sinuna etsisin suosiolla saman tien uusia hommia. Tuommoinen käy pidemmän päälle hyvin raskaaksi, ja pahimmassa tapauksessa se jatkuu vuosia. Alat inhota töihin menoa ja pinna kiristyy väkisin, vaikka kuinka kertoo itselleen, että ei anna sen vaikuttaa. Ei se ole mitään kunnon elämää. Pelkän rahan takia en enää suostuisi.

Vierailija
2/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Jonkin aikaa pystyinkin sivuuttamaan asian ja ottamaan ns. huumorilla. Olen kuitenkin huomannut asian vaivaavan mua päivä päivältä enemmän. Kuluttaa todellakin henkisiä voimavaroja valtavasti. Ei millään jaksais kaiken kiireen ja härdellin keskellä vielä olla jonkun itteensä, elämäänsä ja työhönsä kyllästyneen ihmisen sylkukuppina. Tosi kurjaa, koska tykkään työstäni tosi paljon ja suurinosa työntekijöistä on tosi kivoja. Tuo yks sankari vaan oikeuttaa jostain syystä itselleen tuommoisen käyttäytymisen. ( tai kaksikin periaatteessa) Kait se on vaan töitä painettava, koska ei niit uusiakaan ihan tosta noin vaan oletarjolla. Kuitenkin samalla tähyillen ympärilleen. Raha ei todellakaan korvaa kaikkea, sen olen onneksi elämässä oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa paikassa työskentelet ja kuinka toistuvaa tämä on? Jos kyseessä on esim. vain yksi asiakas per ilta, yritä keskittää ajatuksesi kaikkiin muihin normaalisti käyttäytyviin asiakkaisiin ja muistaa, että kohta pääset taas palvelemaan heitä.

Jos suurin osa on tällaisia raivopäitä, ei voi muuta kuin etsiä uusi työpaikka ja jättää tämä räkälä taaksesi.

Vierailija
4/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista puhua pomolle törpöstä työkaverista? Ei tuommoinen ole normaalia tai hyväksyttävää.

Vierailija
5/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella kuluttava. Työyhteisössäni on yksi (1) henkilö, joka käyttäytyy välillä kuin mielisairas. Heittelee tavaroita, paiskoo ovia ja tuoleja. Kiroilee. Käytös on tyrmistyttävää ja aivan käsittämättömän ala-arvoista. Esimiehelle on henkilöstä tehty valituksia, mutta tämä ei ole tuonut muutosta, koska henkilö kertoo olevansa tälläinen tulinen persoona. Suhtaudun henkilöön todella varauksella. Myös silloin, kun hän on paremmalla tuulella. Jotkut myöntävät suorastaan pelkäävänsä häntä. Tämä yksi ihminen pilaa läsnäollessaan koko työilmapiirin. Hän oli pois muutaman kuukauden virkavapalla, ja työilmapiiri parani heti 100%. Valitettavasti hän tuli takaisin. Kauhistuttavainta minusta tässä on se, että hän on hoitoalalla.

Vierailija
6/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:38"]

Onko mahdollista puhua pomolle törpöstä työkaverista? Ei tuommoinen ole normaalia tai hyväksyttävää.

[/quote]Heh, tällä tädillä ei selvästikään ole mitään kosketusta ravintola-alalle. 

Vierailija
7/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Esimies kulttuurialalla oli sellainen että esim. työntekijä ei voinut keskustella omasta palkastaan ollenkaan ilman että tämä raivostui. Mistään epäkohdista ei voinut puhua ilman että hermostui. Onneksi olin siellä vain hetken, joskus kyllä mietin mitäköhän tuokin suuri johtaja sanoisi jos saisi tietää kuinka ei pidetty esimies on ja että häntä ja hänen huonoa johtamistyyliään kestetään vain siksi että tuolla alalla on niin nihkeästi töitä ja kaikki pitävät kovasti kiinni paikoistaan myötäilemällä tällaista tökeröä käytöstä ja raivonpuuskia sallimalla...

Vierailija
8/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis työntekijä ja ei ole oikein mahdollisuutta puuttua asiaan. Todennäköisesti ampuisin itseäni vain jalkaan. Ikävä kyllä, mut näin se menee. :( Paikka on ihan siisti, ei mikään räkälä, ruokaravintola etelä-suomessa. Asiakkaatkin ikävä kyllä kuulleet tätä kiroilua ja raivoamista. En ymmärrä miten ei saa potkuja. Jos itse olisin pomo, niin antaisin kenkää samantien. 

Vierailija
9/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 siis ap. Olen ollut useissa ravintoloissa töissä ja ikinä en ole tuommoista käytöstä kokenut. Joten en voisi sanoa, että on jotenkin tyypillistä ravintola-alalle. Sen ymmärtää, että välillä voi mennä hermot, mutta kyseistä ihmistä tuntuu kaikki pelkäävän ja myötäilevän. Ilmeisesti jopa paikan omistaja, koska ei jostain syystä puutu tilanteeseen. 

-ap

Vierailija
10/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ne vaan kehtaa. Ja sit nää persreiät kipuaa työelämässä ylöspäin, vaan koska ovat niin vitttumaisia. Jonkin sortin luonnehäiriöisiä iso osa suurista johtajistakin. Toivottavasti löydät uuden duunin jostain! 

Vierailija
11/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kiitos. Yritän vaan jaksaa, keskittyä parhaani mukaan vaan hoitamaan hommani ja etsiä samalla töitä muualta. Jostain sitä rahaakin on saatva. 

Olen muuten huomannut että aika vähän on kyseisestä aiheesta tai ylipäänsä työpaikkakiusaamisesta tai näistä ikävistä työkavereista missään juttua. Onko tää aihe jollain tapaa niin arka ja kukaan ei oikein uskalla puuttua, koska pelkää leipänsä eestä? 

-ap

Vierailija
12/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies ei hoida hommaansa. Johan hänen esimiehensä luulisi valpastuvat jos asiakkaidenkin edessä ko. käytöstä esiintyy. Miksette muut työntekijät yhdessä mene esimiehen puheille asiasta.

Vierailija
13/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin aika arka aihe tällaisessa taloudellisessa tilanteessa kun kaikki pitävät kaikin keinon kiinni työpaikoistaan. Varsinkin huonoista esimiehistä ei uskalleta valittaa ja senhän tietää kun nämä kusipäät saavat vaan lisää höyryä kun kukaan ei uskalla mitään...

Vierailija
14/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 23:12"]

Esimies ei hoida hommaansa. Johan hänen esimiehensä luulisi valpastuvat jos asiakkaidenkin edessä ko. käytöstä esiintyy. Miksette muut työntekijät yhdessä mene esimiehen puheille asiasta.

[/quote]

Emme uskalla. Todennäköisesti esimies ei tekis asialle siltikään mitään ja meidän työntekijöiden asema olis sitäkin kehnompi kyseisen henkilön saadessa jatkaa töissä. Patti tilanne. Sitten kyllä avaudun asiasta jos satun uuden työn löytämään ja lähden nykyisestä.

-ap

Vierailija
15/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kenkää kun tein valituksen työpaikkakiusaamisesta, jota harjoitti eräs pikkupomo.. että näin niihin kannattaa puuttua. 

Vierailija
16/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 23:19"]

Itse olen saanut kenkää kun tein valituksen työpaikkakiusaamisesta, jota harjoitti eräs pikkupomo.. että näin niihin kannattaa puuttua. 

[/quote]

Tuohan on laiton irtisanominen. Millä se perusteltiin?

Kyllä vaan lain mukaan työantajan velvollisuuksiin kuuluu puuttua tuollaiseen käytökseen. Jos pikkupomo häiriköi, pitää mennä korkeammalle pomolle mainitsemaan asiasta.

Todisteet olisi hyvä olla, ettei asia kuihdu juoruiluksi. Silti lain mukaan se että asiasta ilmoitetaan työnantajalle velvoittaa hänet jo toimimaan asiassa.

Vierailija
17/17 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos antaisit takaisin samalla mitalla? Ottaskohan opikseen? Ja joo, kirjoitit että et halua alentua moiseen, mutta kannattaa kokeilla. Edes kerran. Vois olla ilme näkemisen arvoinen, kun joku pudottaisi sieltä valtaistuimelta.