Oletteko koskaan olleet "kiristysjuhlissa"
Tarkoitan juhlia, joita ei haluttaisi pitää, mutta on pakko?
Kävi niin, että erästä henkilöä ei haluttu juhliin ja jätimme tarkoituksella hänet kutsumatta ja nyt alkoi kiusanteko. Ja sen verran viisas, että kaiken tekee lain puitteissa, mutta elämän tekee hankalaksi. Meillä tulee esimerkiksi juomavesi mökille hänen kaivostaan ja hän on nyt laittanut sen poikki ja meillähän ei ole siitä mitään varsinaista sopimusta. Uutta kaivoa ei olisi nyt varaa alkaa tekemään. Osansa ovat saaneet monet muutkin. Ei haluta yhtään ketään meistä alkaa järjestämään uusia grillibileitä, mutta kai se on vähistä rahoista käytävä ostamaan jauhoja ja alkaa leipomaan sämpylöitä ja pullaa, vaikka ei siihenkään olisi aikaa. Jos yhden illan jaksaisi kärsiä ja valmistella.
Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Kommentit (25)
Te siis perseilitte tyypille, joka omistaa kylän ainoan kaivon. Nyt yrität saada veden virtaamaan pullilla ja sämpylöillä. Jos mä olisin kaivotyyppi niin vaatisin kyllä grilliherkkuja kans, enkä mitään sämpylöitä. Teille taitaa tulla kuiva syksy.
Itse varmaan muuttaisin pois Afrikasta.
Kunnon bailut ja saatte vedet päälle!
Kikkeliskokkelis lällällää
kannattaako jättää yksi juhlista pois. Tulee kalliiksi, kun joutuu järjestämään tuplajuhlat
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä oli kummallinen tarina.
Todellakin. Vaikea kuvitella, että muilla olisi kokemuksia vastaavasta.
Sen lauluja laulat kenen vettä juot
Opetus: kutsu juhliisi ihminen, kenen kaivosta juot.
Minä kyllä alkaisin varvun kanssa etsimään uuden kaivon paikkaa. Ei se nyt auta sämpylän ja pullan leipominen.
Pitäisin kyllä välit kunnossa tyypin kanssa, jolla on käsi vesihanalla.
No eipö tuu kyllä ihan heti mielee milloin mulle olis käyny noin...
Siis mitkä ihmeen"kiristys juhlat"? Leivot pullaa ja sämpylöitä ja"kiristät" antamaan vettä? Taidat olla vähän tyhmä.
Tässä ketjussahan on av-klassikko-potentiaalia! Kiitos!
Lahjontajuhlat. Tai ns. "voitelujuhlat". Vesi vanhin voitehista.
Luulen, että kokemuksesi on ainutkertainen.
Saisko saman selkokielellä?