Antakaa vähän esimerkkejä niistä halvoista omatoimimatkoista.
Tuossa ketjussa, kun siitä jotkut mainitsee. Omat katsomiseni matkatoimiston pakettimatka vs omatoimi niin matkatoimsito tullut halvemmaksi. Ja suoralla lennolla.
Itse ostan matkani tarjouksista. En maksa yhtää enempää, kuin on pakko.
t. 5-6 lomamatkaa vuodessa
Kommentit (16)
Jos tekisit 5-6 samanlaista omatoimimatkaa, millaisia me teemme, et tarvitsisi asuntoa Suomessa.
Äsken varasin 3 hengen 18 pv matkan etelä-Italiaan: lennot, talon meren rannalta 2 viikoksi ja 4 yötä hotellissa - yhteensä 2000€.
3 viikkoa Thaimaassa eri saarilla ja Bangkokissa, majoitukset parhaissa ilmastoiduissa rantabungaloweissa - 3-5* hotelleissa, suorat lennot, sisäiset lennot, taksit, botskit, ruoat, juomat, ostokset, rokotukset yms. kaikki 2 hengeltä 3000€. Tuo oli jo kallis, koska ei yhtään ei säästelty.
5 tarkentaa: Helmikuussa, ei siis low-seasonilla
Jos matkustat yleiseen kohteeseen (matkatoimiston katalogista löytyvään) viikoksi tai kahdeksi ja lähdet lähtöpäivänä, on matkatoimisto ilman muuta halvin.
Mutta jos haluat perille 4 päiväksi, et löydä mitään tarjousta, etkä yleensä 10 päivällekään. Ja silloin itse varaaminen on edullisinta. Samoin oleilu on halvempaa ja mukavampaa kun välttää turistipaikkoja ja menee Iisalmen tyyppisiin paikkoihin.
Malediiveille säästää kun ei mene resorttiin vaan asutussaarelle jossa on hotelleja ja ostaa sieltä haluamansa retket resorteille tai sukelluskohteisiin. Matkatoimisto ei myy sinne mitään alle 3000 euron ja olin siellä alle 2000 eurolla koko matkan.
Viisi aikuista Nykiin: suorat lennot Finskillä 540,- ja kämppä Airbnbeestä viikoksi 1500,- Tuolla hinnalla saa matkatoimistosta kolmen yön reissun.
Kuukausi Thaimaassa, suorat meno-paluulennot ja kaikki majoitukset, liikkumiset, ruoat, juomat ja shoppailut 2000e.
12 hyvä lista :) Ei välttämättä halvempaa, mutta rahalla saa näin enemmän.
Viikko jouluna Pariisissa hotellissa. 320e/naama
Kaks viikkoa Ruotsi-Tanska-Hollanti-Saksa 500e eläminen, festariliput, junaliput, pari yötä hotellissa ja telttailua
2 hlö 6 yötä syyslomalla Prahassa, matkat ja yöpyminen 500e
Minulle se ero ei niinkään tule siitä hinnasta, vaikka usein pääsee tosiaan halvemmallakin. Minä käyn omatoimimatkoilla, koska:
1) Saa asua väljästi ja hienosti. Hotellissa kaksikerroksinen asunto vaikka kolmella, neljällä makkarilla ja omalla uima-altaalla on aika kallis. Itsevuokrattuna sekä asuntojen koko on hurjan paljon suurempi että tarjontaa on laidasta laitaan.
2) Voi syödä, missä haluaa ja saa nauttia täysillä kohteen ruokatarjonnasta. Tarkoitan tällä myös sitä, että esim. aamiaiset yms. ostetaan kaupasta. Se on ihanaa ja tuo ihan oman lisänsä matkailuun.
2) Pääsee turistialueiden ulkopuolelle HALUTESSAAN. Avartaa kummasti. Ei silti varmasti sovi ihmisille, jotka haluavat Turkkiin all-inclusive-hotelliin altaalle makaamaan.
Tässä nyt aluksi syitä.
Ja 12 kommentin toinen kohta 2 on tietenkin 3.
Meidän matkat sisältävät usein asumista ainakin kahdella eri paikkakunnalla kivassa talossa ja auton vuokrauksen. Hintaa tulee kyllä enemmän kuin pakettimatkalle yhteen kohteeseen, mutta rahalla saa suhteellisesti paljon enemmän.
Yhdistelmäloma Venetsia & Riccione, 12 päivää. 2500e kolmelta hengeltä. Sis: Lennot, 80 neliön asunto San Marcon aukion läheisyydessä ja kaksio Riccionen keskustasta SEKÄ junamatkat Venetsia - Riccione -Venetsia.
Portugal. Lennot 2x260. Asunto uima-altaalla 2 viikkoa 500€. Asunto oli uudessa talossa, piha todella hyvä. Paikallisliikenne helppo ja nopea. Vuokra on puolet asunnosta. 2 makkaria, keittiö, olohuone, kaksi kylppäriä toisessa poreamme, pesukone ja tiskikone. Grilli w-lang, tv kansainväliset kanavat, Patio, talon piha oli lukittu ja aidattu. Suuri ja hyvä. Mitäs vielä. Pakastin. Vuokrasin kaverin kanssa sen asunnon puoliksi. Ranta oli "kaukana" eli 750m.
Parempi että pitäydyt niissä pakettimatkoissasi, jos ei tuon vertaa omatoimisuutta löydy. Ei kaikki halua lomaltaan altaalla kännäämistä ja suomibaareja.