Mikä on vialla? 21-vuotias tyttäreni ei hölmöile.
On todella järkevä ja vastuullinen, ihan kuin aikuinen. Tyhmyyksien tekeminen ja sekoilu kuitenkin kuuluu tuohon ikään. Pelkään tytön alkavan rellestää sitten aikuisena, kun hyppää nyt normaalin kehitysvaiheen yli.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:09"]
Ikis <3
[/quote]
Ei voi olla Ikis, eihän alle 25-vuotias voi mitenkään olla vastuullinen.
21 vuotiaana hölmöile ne, jotka ei teininä sitä tehneet. Tyttäresi on ehkä teininä hölmöillyt, sinulta salaa ehkä jos et sitä tiedä, ja voihan se hölmöily olla ollut aika pientä, ei kaikki mitään mega-luokan typeryyksiä edes tee.
Tyttö on jo aikuinen.
Mitäs pidit niin tiukkaa kuria, kun lapsesi oli teini.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:09"]
Ikis <3
[/quote]
Ei voi olla Ikis, eihän alle 25-vuotias voi mitenkään olla vastuullinen.
[/quote]
Ikis on tällä kertaa ovela. "Normaalista poikkeavan tyttärensä" kautta vihjaa, että 21-vuotiaat ovat tavallisesti vastuuttomia lapsia.
Jaa, tuota olen itsekin miettinyt. Oma poika on noin saman ikäinen ja olen tässä odotellut, koska alkaa se biletys.Yläkolun alkaessa odotin, koska alkaa tupakointi, koska isänsäkin tupakoi. No, ei aloitettu tupakkaa. Nyt on työssä ja armeija käyty ja suunnitteilla oma yritys. siltikään en sulje pois sitä, mahdollisuutta, että juhlintakin vielä on hänellä ohjelmassa. Mutta hyvähän se on, että kaikki se siirtyy? Mutta hän muistuttaa enemmän toista veljeäni kuin isäänsä. veli on yli kuuskymppinen ja elää siivosti ja harrastaa suunistusta, kalastusta ja metsätöitä.
ehkä se vaan ei ole hölmöilijä, eihän kaikki ole. Siinä on hyvät ja huonot puolensa, hyvää tietenkin se, että lapsi on fiksu eikä hölmöile, huonoa se, että niiden jotka ei ikinä itse ole hölmöilleet voi olla vaikea ymmärtää sellaisia, jotka ovat, ja siksi saattavat olla joskus ärsyttäviä besserwissereitä. Siis saattavat olla, eivät toki välttämättä ole...
Jos äiti on kestohölmö, lapsella ei ole siihen varaa. Jonkun on pidettävä systeemiä pystyssä. T. Saffy.
Hehe, 21-vuotiaana olin ollut jo kaksi kertaa laitoksessa ja alkoholisoitunut.
Kaikkia ei kiinnosta rellestys. En viihtynyt bileissä 18-vuotiaana, en viihdy vieläkään kolmekymppisenä. Ainoa syy miksi joskus menin yöelämään oli, kun piti pitää huolta että hieman liikaa örveltävä paras kaverini pääsi aina kunnossa kotiin. Äitini myös joskus erikseen hätisteli viihteelle "etten ihan fakki-idiootiksi rupea". Sain täysin vapaan kasvatuksen, sain tehdä ihan mitä huvitti, ei oikein ollut mitään mitä vastaan olisin kapinoinut. Halusin kunnollisen ammatin toisin kuin vanhemmillani, joten keskityin opiskeluun ja töihin. Vai käykö tässä sittenkin niin, että hyppäsin tärkeän kehitysvaiheen yli ja se biletysvaihe iskee nelikymppisenä...
Ei kaikki kaipaa mitään ylenpalttista hölmöilyä :) T. 21v
Tyttö on varmaan masentunut tai elää sinulta salattua kaksoiselämää nymfomaanina.
Meikä alko "hölmöillä" 23-vuotiaana, kyllä se sinunkin tytär sieltä vielä ehtii. Äidin sanojen mukaan siis "hölmöilin" ja hänen mielestään hölmöilen edelleen (olen nyt melkein 30v), omasta mielestäni vaan aloin vihdoin elää ja tehdä asioita niinkuin itse haluan enkä kaikkia muita (esim. äitiä) miellyttäen ja mielistellen.
Teini-iän ja varhaisaikuisuuden olin hyvinkin "kiltti ja kunnollinen". Mielistelevä, arka minä olin -en uskaltanut tehdä mitään mikä olisi suututtanut äidin kun pelkäsin, että hän hylkää tai ei tykkää minusta enää jos en tee kuten hän haluaa. Näköjään, valitettavasti, olin oikeassa. En toivo tätä kohtaloa kenellekään muulle -rakastakaa ja hyväksykää lapsenne vaikka hän tekisin asioita ja valintoja joita sinä itse et tekisi.
Mikä se nyt on, jos 21-vuotiaalla on vielä aikuisuus edessä?