Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen ihmisen yksityisyyden rikkominen

Vierailija
13.08.2021 |

Olen miettinyt tässä viime aikoina tämän sosiaalisen median ja Internet-maailman vaikutusta ihmisen käyttäytymiseen ja toimintaan. Tuntuu, että moraali on katoamassa ja ihmiset tulevat törkeästi toisten ihmisten rajojen yli kunnioittamatta toisen koskemattomuutta ja yksityisyyttä. Minun mielestä on törkeätä, että jotakin videoidaan salaa semmosessa tilanteessa missä mennään toisen ihmisten rajojen yli (mm. seksuaalisuuteen liittyvät videot) ja sitten kehdataan levitellä niitä ympäriinsä. Tai toisen potilastietojen lukeminen tai levittäminen. Ne ovat edelleen salassapidettäviä asioita mikä ei tee siitä missään tilanteessa julkista. Ja se on törkeä rikos. Se on todella moraalitonta ja hävytöntä. Eikö täällä maailmassa opeteta moraalia mikä on sallittua/oikein ja mikä ei? Ei kenelläkään ihmisellä ole oikeutta tulla jonkun toisen ihmisen rajojen yli noin törkeällä tavalla. Pitäisi miettiä niitä seurauksia, että sillä asialla voi olla sille ihmiselle kauaskantoisia vaikutuksia koko loppuelämän. Kirjoitan tämän hyvän kaverini puolesta. Enkä syytä tämän foorumin kirjoittajia mistään vaan haluan vain avata silmiä asiasta. Onneksi on myös niitä ihmisiä, jotka kunnioittavat toisen yksityisyyttä ja omalla toiminnallaan eivät ruoki sellaista sairasta arvomaailmaa. Jokaisella ihmisellä on oikeus omaan yksityisyyteen. Piste.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Periaatteet ja moraali puuttuvat liian monelta. Kaikkea saa tehdä, eikä haittaa jos muut kärsii, koska "enhän mä ole niille mitään velkaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla