minkäkokoisia vauvoja rv 37
Meillä ultrattiin vauvan painoarvioksi 4.2kg viikolla 37. Muuten sopusuhtainen, mutta vastsanympärys huiman suuri...
Millaisia kokemuksia muilla on noista painoarvioista? :)
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:00"]Ohoh oli jo tullut viestejä tänne. Ei näkynyt vasta kuin nyt.
T: tuo joka kyseli äskein tilannetta
[/quote]
Joo :) sanottiin että saa käynnistyä itestään aikasemminkin, mutta viimestään tiistaina käynnistys, että sektioon päätymisen riski olisi vielä pieni ja vauvan keuhkot kuitenkin hyvin kehittyneet. En varmaan pysty nukkua viikkoon, kun alkoi jännittää käynnistys niin paljon :/
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:39"]Ei ole todettu raskausdiabietesta, se selittäisi paljon. Jatkosta päätetään huomenna. Toivon vaan niin kovaa ettei sektioon tässä jouduta :(
[/quote]
eiköhän ne käynnistä sen sitten viikolla 38, ainakin minulla ollut näin 4 kertaa. Ovat olleet 4-4,8kg vauvoja.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:39"]Ei ole todettu raskausdiabietesta, se selittäisi paljon. Jatkosta päätetään huomenna. Toivon vaan niin kovaa ettei sektioon tässä jouduta :(
[/quote]
eiköhän ne käynnistä sen sitten viikolla 38, ainakin minulla ollut näin 4 kertaa. Ovat olleet 4-4,8kg vauvoja.
[/quote]
Miten hyvin tuon kokoisista vauvoista palautuu?
Hirman jännittää jos jää jotain traumoja synnytyksestä, tämä kuitenkin esikoinen...
-ap
Esikoisesta tuolloin ultrattiin 2,7 kg, ja olikin syntyesssään laskettuna päivänä 3,2 kg eli meni ihan nappiin arvio, myös kuopuksesta arvioitiin hyvin, oli n. 3 kg rv 37+0 ja pari päivää ennen laskettua aikaa syntyessään painoi 3,5 kg.
Kuulostaa aika hurjan isolta, kun kuitenkin pari viikkoa laskettuun aikaan. :O
Tällä viikolla on painoarvio. Jännittää minkä kokoinen vauva on, viimeksi pari viikkoa sitten meni yläkäyrillä.
No niin kuulosti todella hurjalta, kun rv 31 painoarvio oli vain 1800-1900g :/ painoarvio tehtiin n. 10 kertaa, kun ei meinannut lääkärikään uskoa moista painonnousua muutamassa viikossa.
-ap
Onko sulla todettu raskausdiabetes?
Runsas painonnousu kielii kyllä sikiön hädästä. Mitä jatkohoidosta päätettiin?
Ei ole todettu raskausdiabietesta, se selittäisi paljon. Jatkosta päätetään huomenna. Toivon vaan niin kovaa ettei sektioon tässä jouduta :(
Toivotaa nyt, että saat käynnistyksen eikä tarvisi sektiota tehdä ja lapsi terveenä ulos. :) Onhan sitä isompiakin vauvoja synnytetty normaalisti!
Tehdäänkö teillä neuvolassa tai äitiyspolilla kaikille painoarvio ja synnytystapa-arvio? Meillä ei sellaisia ole lainkaan, käsikopelolla terkkari mittailee vain neuvolassa. Mua jännittää ihan hirveästi, minkä kokoinen vauva on tulossa...:(
Sori ohis
Meillä ei tehdä painoarvioita koko raskauden aikana. Synnärillä on tämän kaksi kertaa käynyt muissa asioissa ja samalla mitattu painoarviota :) neuvolalääkäri ja neuvolassa kätilö ovat aina sanoneet, että vauva on pieni viikkoihin nähden eikä mitään vaaraa ole 4 kiloiseen vauvaan vaikka menisi ylikin....toisin kävi :/
-ap
En muista mikä oli painoarvio mutta se tehtiin rv 36 ja vauva oli pieni ja tulevaksi syntymäpainoksi arvioitiin n. 3kg jos syntyisi laskettuun aikaan. Ihan niinkuin esikoinenkin oli.
Vauva syntyi 40+1 ja oli 4kg että ei ihan ollut pieni...ainakaan enää ;)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:47"]Meillä ei tehdä painoarvioita koko raskauden aikana. Synnärillä on tämän kaksi kertaa käynyt muissa asioissa ja samalla mitattu painoarviota :) neuvolalääkäri ja neuvolassa kätilö ovat aina sanoneet, että vauva on pieni viikkoihin nähden eikä mitään vaaraa ole 4 kiloiseen vauvaan vaikka menisi ylikin....toisin kävi :/
-ap
[/quote]
Tätä juuri pelkään, koska meilläkin vauva mennyt keskikäyrän alla koko ajan ja terkkari on sitä mieltä, ettei tule olemaan edes 3,5 kg jos laskettuna aikana syntyy...
14 vaadi kontrollikäyntiin! Mun mielestä on ihan hirveetä elää epätietoisuudes kun kyse on kuitenkin omasta vauvasta! Olen aina sanonut että vauva ei ole pieni, mutta eipä mua kuunneltu...nyt iski kyllä paniikki itelle kun sain tuon painoarvion.
-ap
Meillä oli painoarvio rv 38 2,8kg ja vauveli syntyi 41+1 painaen 4560g..
Niinhän siinä sitten kävi että käynnistys rv 38 ison koon vuoksi...
-ap