Mihin teillä ekaluokkalainen käyttää puhelinta etenkin koulussa?
Meillä vasta hankitaan lapselle sopivaa puhelinta ja mietityttää tarvitseeko ekaluokkalainen vielä ollenkaan puhelinta. Saako sitä edes koulussa käyttää ja eikö ole parempi, että ekaluokkalainen liikkuu ja leikkii välitunnilla kuin tuijottaa puhelintaan?
Kommentit (14)
Koulussa ei saa käyttää puhelinta paitsi hätätapauksissa tai opettajan luvalla. Mun pienillä oppilailla on puhelin äänettömällä repussa koko koulupäivän, jos edes ottavat puhelinta mukaan. Yhteen koulutehtävään tarvittiin oppilaiden puhelimia viime lukukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Osta näppäinpuhelin?
On sitö varten sitten että saa tarvittaessa yhteyttä ja voi soittaa kotiin päin.
Tai puhelinkello?
Puhelinkello on meillä tosiaan jo käytössä ja se on koettu todella käteväksi ja turvalliseksi vehkeeksi. Nyt lapsi on 7-vuotias ja haluaisi itse kovasti kännykkää kun joillakin kavereilla jo on mutta itse en oikein osaa nähdä sille vielä oikeaa tarvetta (huvittelutarpeen lisäksi). Ap
Meilla ainakin otettiin kuva läksytaulusta joka päivä, siihen se oli hyvä. samoin jotain tietoa jo haettiin koulussa jo ekaluokalla netistä eikä pädejä ollut tuolloin. Tästä on nyt 7v aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta näppäinpuhelin?
On sitö varten sitten että saa tarvittaessa yhteyttä ja voi soittaa kotiin päin.
Tai puhelinkello?Puhelinkello on meillä tosiaan jo käytössä ja se on koettu todella käteväksi ja turvalliseksi vehkeeksi. Nyt lapsi on 7-vuotias ja haluaisi itse kovasti kännykkää kun joillakin kavereilla jo on mutta itse en oikein osaa nähdä sille vielä oikeaa tarvetta (huvittelutarpeen lisäksi). Ap
Sillä puhelimella on myös yhteydenpitofunktio kavereihin. Vai sinäkö edelleen sovit kaveritreffit koulupäivän jälkeen? Ja soitat kaverin äidilel kun haluat saada lapsesi kiinni kun on sen kaverinsa kanssa? Sullä on kaikkien parinkymmenen luokkakaverin ja mahdollisesti sadan rinnakkaisluokkalaisen vanhempien yhteystiedot?
Meillä ostettiin puhelin tokaluokkalaiselle esikoiselle, siis älypuhelin. Mutta nyt, kun nuorempi meni ekalle, kaivettiin hänelle esille vanha näppäinpuhelin ja prepaid, koska bussikuljetukset ovat muuttuneet, ja meitä jännittää se, että lapsi meneekin väärään bussiin. Tänne suuntaan menee kaksi bussia, mutta toinen ei mene tästä meidän kodin ohi, vaan pitäisi ylittää iso tie, että pääsee kotiin. Siksi varmuuden vuoksi puhelin.
meillä ei koulussa saa käyttää puhelinta paitsi open luvalla. ekaluokkalainen käyttää tunnilla joskus arttu sovellusta. neljännellä käytetään sitten nettiä tiedon hakuun ja kameraa esim ympän tunnilla tuon artuk lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta näppäinpuhelin?
Tai puhelinkello?Puhelinkello on meillä tosiaan jo käytössä ja se on koettu todella käteväksi ja turvalliseksi vehkeeksi. Nyt lapsi on 7-vuotias ja haluaisi itse kovasti kännykkää kun joillakin kavereilla jo on mutta itse en oikein osaa nähdä sille vielä oikeaa tarvetta (huvittelutarpeen lisäksi). Ap
Sillä puhelimella on myös yhteydenpitofunktio kavereihin. Vai sinäkö edelleen sovit kaveritreffit koulupäivän jälkeen? Ja soitat kaverin äidilel kun haluat saada lapsesi kiinni kun on sen kaverinsa kanssa? Sullä on kaikkien parinkymmenen luokkakaverin ja mahdollisesti sadan rinnakkaisluokkalaisen vanhempien yhteystiedot?
Kyllä sovin vielä ekaluokkalaisen kyläilyt. Ei lähde yksin koululta ja jos lähtee uuden kaverin mukaan haluan tietää kenelle ja miten saan tarvittaessa yhteyden vastuussa olevaan aikuiseen. Minä myös oletettavasti haen hänet sieltä kaverilta koska ei osaisi sieltä yksin kotiin. Annatteko jo ekaluokkalaisten juosta miten sattuu ilman valvontaa ympäri kaupunkia?
Lapsi soittelee jo kavereilleen kellopuhelimella. Ap
Puhelin on mukana lähinnä koulumatkoja varten. Koulupäivän ajan puhelin pysyy repussa. Niin meidän eka- kuin kuudesluokkalaisella. Käsittääkseni eivät edes saa räplätä puhelimia kouluaikana.
Oli mun lapsella ollut joku ulkotehtävä johon olivat kuvanneet ryhmissä puhelimen kameralla. Ei sitä varten tietenkään tarvitse puhelinta hankkia. Meillä se on aamujen ja iltapäivien turvaaja. Lapsi soittaa koulun jälkeen sijaintinsa ja voi mennä välillä koulun jälkeen suoraan kaverille leikkimään.
Meillä ostettiin ekaluokalla puhelin. Eihän sitä koulussa saa käyttää ainakaan tunnilla, mutta pelaamiseenhan sitä taidetaan eniten käyttää. On siinä sekin että kavereilla on useimmilla puhelimet ja voi jäädä porukoista sivuun jos ei ole viestiryhmissä mukana. Myös luokat perustavat omia Whatsapp-ryhmiä joissa voi kysellä ja ilmoittaa läksyista ja muista.
Minä käytän sitä ekaluokkalaiseni paikantamiseen. Tarvittaessa voin myös soittaa koulun jälkeen.
Kiitos vastauksista. Vaikuttaisi siltä, että kellopuhelin riittää vielä toistaiseksi. Siinä on kamera ja sillä voi lapsen paikantaa. Watsapp on ainoa mikä puuttuu mutta lapsi voi sitten liittyä ryhmiin ensi vuonna jos sellaisia perustetaan.
Meillä lapset pelaa kahoottia tunneilla, saattavat käyttää puhelinta kuvaus tehtävään jne. Nykyään teknologia on osa kehitystä ja todellakin suosittelen lapselle älypuhelimen hankittaa myös 112 sovellus on hyvä ja mä tykkään seurata lapsen liikkumista ulkona. Se ei tarvitse kun sen 60-70€ ja siihen saa aikarajoutuksen esim peleihin. Nyt esim lapseni kaveri on käytännössä jäänyt heidän kaveriporukansa ulkopuoliseksi koska hän ei kuulu whatsapp ryhmään jossa he juttelevat keskenään. Mä olen ihan kieltänyt häntä lähettelemästä normi tekstiviestejä sille kaverille kun kerran sai 40 € puhelin laskun viestittelystä hänelle.
Osta näppäinpuhelin?
Tai puhelinkello?