Onko mikrokuvulla muuta virkaa kuin estää ruokaroiskeita leviämästä mikron seinille?
Kommentit (19)
Olen ollut huomaavinani että ruoka lämpiää tasaisemmin jos on kupu.
On. Sen alla ruoka kypsyy ja lämpenee nopeammin ja tasaisemmin. Ihan sama kuin vaikkapa kattilassa kannen alla. Kiehumisessa vapautuu vesihöyryä ja lämpöä, joka kannen ansiosta jää ruuan pinnalle eikä karkaa.
Tasoittaa kuumenemista ja kypsymistä
Vierailija kirjoitti:
Kupu pitää kuuman höyryn ruoan ympärillä, mikä nopeuttaa ja tasoittaa lämpiämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupu pitää kuuman höyryn ruoan ympärillä, mikä nopeuttaa ja tasoittaa lämpiämistä.
Ja lötkööntymistä.
Vierailija kirjoitti:
On. Sen alla ruoka kypsyy ja lämpenee nopeammin ja tasaisemmin. Ihan sama kuin vaikkapa kattilassa kannen alla. Kiehumisessa vapautuu vesihöyryä ja lämpöä, joka kannen ansiosta jää ruuan pinnalle eikä karkaa.
Tämä. Minkä lisäksi se, että vesihöyry ei kuvun ansiosta karkaa, vähentää ruuan kuivumista. Mikrokupu on ihan ehdoton, paitsi mikrossa puuroa tehtäessä, silloin en sitä käytä, koska kuvun alla puuro kiehuu liiankin tehokkaati ja kuohuu yli.
Juu, toki se jollekin makuaistittomalle voi olla lötköä, että ruoka ei ole paikka paikoin jämähtänyt kuivaksi ja sitkeäksi samalla kun se toisaalla on jäässä, mutta kaikki me muut arvostamme tasaista kypsymistä ja mehevyyttä ;-D
Ainoastaan vauva-palstan trollit saavat tästäkin kehitettyä eri mielipiteen.
Vierailija kirjoitti:
En pysty käyttämään näitä oksennuskupuja. Siivoan mielummin mikron.
Onko sulla mimosankukalla joku kupuallergia? Vai sanotaanko suoraan, että olet vaan typerä.
Vierailija kirjoitti:
En pysty käyttämään näitä oksennuskupuja. Siivoan mielummin mikron.
MIksi oksennat kupuun?
Onko sinulla muoviallergia, vai etkö osaa välillä puhdistaa kupua... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minkä lisäksi se, että vesihöyry ei kuvun ansiosta karkaa, vähentää ruuan kuivumista. Mikrokupu on ihan ehdoton, paitsi mikrossa puuroa tehtäessä, silloin en sitä käytä, koska kuvun alla puuro kiehuu liiankin tehokkaati ja kuohuu yli.
Mulla ihan perusmikro ja portaaton tehonsäätö. Ei pursua yli kun oppii tehoja käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan perusmikro ja portaaton tehonsäätö. Ei pursua yli kun oppii tehoja käyttämään.
No asiahan ei liity taitoihin tai tehoihin. Jos puuro kiehuu, kuten sen pitääkin, se kuohuu yli, mikäli siinä on maitoa ja kupu päällä. Kaikki ei toki tee puuroa maitoon, mutta jos tekee, niin kupu pois päältä.
Se on jopa ihan siinä puurohiutalepaketin mikropuuron ohjeessa, että lämmitä ilman kupua.
Joten sä ja sun mikrobrassailusi olette vaan... Noloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lötkööntymistä.
No sä et vain osaa, poika parka.
Mikä oksennuskupu? Sehän pestään ja kuivataan käytön jälkeen. Jos sun hygienia on tuolla tasolla...
Vierailija kirjoitti:
Mikä oksennuskupu? Sehän pestään ja kuivataan käytön jälkeen. Jos sun hygienia on tuolla tasolla...
Jos siinä ei ole selvää paskaa joka on vaarassa tippua ruokaan, niin ei mitään väliä.
Ei, mutta onhan siisteys jo aika iso juttu.