Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisen synnytys, kysymyksiä.

28.08.2006 |

Täällä taas hermostunut esikoistaan odottava (koettaa saada ajan kulumaan) utelee.

Eli,

Millä viikolla syntyi?

Mitkä oli ensimmäiset " oireet" alkavasta synnytyksestä?

Kauanko synnytys kesti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen syntyi rv40+1. Synnyttämään lähdettiin lasketunpäivän iltana ja tyttö syntyi neljän jälkeen aamuyöllä :)

Mulla ei ollut MITÄÄN ennakoivia oireita. Tasan seitsemältä illalla alkoi supistelemaan heti 4min välein säännöllisesti. Vartin päästä irtosi limatulppa ja supistukset alko tulla 2-3min välen. Yhdeksän jälkeen en enää kestänyt kipua, vaan lähdimme synnärille.

Synnytyksen kesto:

I vaihe 8h 3min

II vaihe 1h 10min

III vaihe 7 min

Kokonaiskesto 9h 20min

Tsemppiä synnytykseen!! Se on erittäin mahtava kokemus :)

v, tyttönen 8,5kk ja rv9+3

Vierailija
2/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi rv 37+0. Rv 36+6 menin kyykkyyn illalla 22aikaan ja lapsivedet meni, tuli litrakaupalla, et voi erehtyä =) Supistukset alkoi kun sairaalassa oltiin oltu reilu 2h ja poika oli maailmassa varhain aamulla. Synnytyksen kokonaiskesto 4h27min.

Kuopus syntyi rv 39+4. aamuyöstä piti käydä vessassa ja päästyäni istumaan sänkyyn, vedet meni, taas litrakaupalla. supistukset alko n 2h myöhemmin ja aamulla poika oli maailmassa. synnytyksen kokonaiskesto 2h 6min.

Nyt huhtikuussa 2007 la, saas nähdä miten silloin käy.

Tsemppiä sulle synnytykseen, hyvin se menee!

t. jonzku80 ja rv 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistetty synnytys rv 41+5 (syy: lapsiveden vähyys, napanuoranvirtausten heikkous)

Klo 11 pilleri alas (1/4 tabletta)

klo 13 lapsivesien meno

klo 17 oksitosiinitippaa nopeuttamaan avautumista

klo 22 kaikki ohi - terve poika syntyi

Kannattaa haastatella äitiäsi, millaiset hänen synnytyksensä ovat olleet. Oman äitini kaikki 4 synnytystä on käynnistetty.

Vierailija
4/10 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika oli jo ylitetty. Pari päivää ennen varsinaista koitosta alkoi yhtenä iltana supistella kipeästi (sitä ennen mulla ei kipeitä suppareita ollut ollutkaan). Olin koko ajan liikenteessä ja seurailin supistuksia. Aluksi tulivat säännöllisesti, mutta sitten ne vaan jossain vaiheessa loppui. Rupesin nukkumaan ja eipä sen kummempia koko seuraavana päivänä. Kunnes sitten taas yöllä supisteli, mutta sitten ne taas loppui. No, kun seuraavana aamuna nousin ylös, alkoi reisille valua lapsivettä. Soitin synnärille ja sanoivat, että pitää tulla ambulanssilla (kai vanhentunut käytäntö jo nykyään). Klo 8 olin synnärillä. Olikohan kohdunsuu siinä vaiheessa sormelle auki.

Parin tunnin päästä alkoi pikku hiljaa tulla supistuksia. Klo 17 ne oli sen verran kipeitä, että aloin kaipailla jo kipulääkettä. Epiduraalin sain joskus 21.30 (olisin halunnut jo aiemmin, mutta anestesialääkäri ei päässyt paikalle). Lopulta poika syntyi klo 01, n. 15 minuutin ponnistamisen jälkeen (+ yksi imukupin veto). Rv:t oli silloin tasan 41+0.

Näin muisteli

neronja & pikkuviitonen rv 39+1 :-)

Vierailija
5/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa nyt tähän, kun en muutakaan enää keksi. Pikkukakkosen laskettu aika on huomenna...

Esikoisen syntyminen:

Syntyi rv 38+5. Lauantaina oli huono olo, mikään ei maistunut ja tuntui kuin joku vatsapöpö olisi iskenyt. Yöllä en saanut nukuttua juuri ollenkaan.

Sunnuntaina meni limatulppa aamupäivällä. Olo oli tosi vaikea enkä voinut istua enkä seisoa...

Illalla klo 23 aikaan alkoi supistukset enkä jälleen saanut nukuttua. Supistukset tulivat heti n. 10 min välein ja kestivät n. 60sek klo 03 aamuyöllä olo oli sen verran tukala, että piti olla lattialla nelinkontin ja puuskuttaa. Kävin kylvyssä ja istuin jumppapallon päällä.

Kello 05.00 aamulla herätin mieheni jonka oli tarkoitus lähteä töihin, mutta aloinkin itkemään että älä lähde, että tämä vauva varmaan syntyy nyt (hei haloo... ehkä syntyykin kun supistelee 5 min välein! :) Mies soitti sairaalaan ja toivottivat tervetulleiksi.

Klo 06 olimme tarkastuksessa ja olin jo 6cm auki (eli mies nukkui puolet koko urakasta onnellisen tietämättömänä, kun en raaskinut herättää).

klo 07.30 olo oli tukalaakin tukalampi ja halusin mennä pitkälleni (olin aika naatti kahden yön valvomisen jälkeen) ja sain ilokaasua.

Klo 10 paikkeilla maanantaina meni lapsivesi (juuri kun lääkäri oli tulossa puhkaisemaan kalvoja) ja vauva syntyi 10.37 6min ponnistusvaiheen jälkeen.

Eli synnytyksen kesto siitä, kun suppareita alkoi tulla 10 min välein oli tuo vajaa 12h, josta intensiivisin osuus oli klo 05-10.37

Vierailija
6/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi rv 36+5.

Oireet oli hyvin selkeät, aamulla heräsin klo 8 siihen, kun lapsivedet meni. Tosin kun ei ollut aiempaa kokemusta ja lapsivettä tuli vain ruikkimalla kun liikuin, luulin ensin että nyt rakkoni on seonnut lopullisesti :) En tosiaan osannut vielä odottaa synnytystä.

Siitä neuvolaan, kun pyysivät vielä tarkastukselle. Sanoivat että sairaalaan heti vaan.

Sairaalassa oltiin klo 14 maissa, siellä odoteltiin koko ilta supistuksia, jotka alkoivat 21 jälkeen. Varsinaisesti säännöllisiksi ja kivuliaiksi muuttuivat yöllä 12 ja 1 välillä ja esikoinen syntyi 5.46. Tosin ponnistusvaihe kesti meillä melko pitkään, melkein tunnin. Mutta lopulta ilman apuvälineitä selvittiin.

Ja olikin erittäin hyvä että vauva syntyi etuajassa, napanuora oli tiukasti kaulan ympärillä eikä hän saanut syntyessään happea. Kätilöt leikkasivat napanuoran välittömästi kun pää oli ulkona ja veivät vauvan teholle, ilman että häntä näin. Jälkeenpäin toivat minulle huoneeseen kuvan vauvasta, kun itse olin tikattavana. Olen ajatellutkin, että tässä oli suuremman apua mukana, jos raskaus olisi jatkunut pitempään olisi ollut vaarana että vauva kuristuu kohtuun. Parin päivän teho-osastohoidon jälkeen ja aivojen ultrauksen jälkeen todettiin että meillä on täysin terve vauva, joka vain on hieman väsynyt rankasta synnytyksestä. Hän ei nimittäin itkenyt juuri lainkaan ensimmäisen kuukauden aikana.

Mutta nyt siis on täysin terve 3-vuotias rasavilli ja toinen tulossa :)

Onnea omaan synnytykseesi.

Kyllä vauvasi syntyy kun on valmis.

Vierailija
7/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+5 aamulla heräsin normaalisti huonon yön nukuttuani tossa viiden kuuden maissa ja pyyhkiessä tuli verilimaa ihan niin että sen näki mitä tuli, laitoin jopa siteenkin silloin itselleni. Sitten alkoi heti melkein pientä supistelua ja niitä tuli useampi tunti ja aika säännöllisesti mutta eivät olleet mitään kovin kivuliaita siksi en lähtenyt minnekkään. Iltapäivällä ne hävisi ja sain jopa nukuttua ja sitten illalla mentiin nukkumaan taas ihan normaalisti ja puolen yön maissa tuli sellaiset supistelut että mikään asento ei ollut hyvä ja olivat kivuliaita mutta kyllä ne vaan jotenkin kesti (?) ja sitten siitä pari tuntia odoteltuani soitin sairaalaan ja lähdettiin, sain spinaalin, epiduraalia ei suostuttu enää laittamaan mutta toi oli mun mielestä ihan hyvä puudutus tuokin vaikka kokemusta epiduraalista ei olekkaan :) , poika syntyi 06.35 ja synnytyksen kestoksi tuli 6h 35min ja ponnistusta oli jotain 25min.

Jäi hyvät tuntemukset synnytyksestä, toivottavasti menisi yhtä hyvin tämä toinenkin... rv. 25+5

Vierailija
8/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntyi 40+6, puolen yön aikaan olin nukkumaan menossa ja tuli tosi napakka ja kipeä supistus, (mulla oli supistellut kipeesti 20 vk sitä ennen), mutta tämä oli jotain ihan muuta. Kolme tuntia kärvistelin kotona kävin suihkussa ym ja sitten sairaalaan.

1. vaihe 11t 30 min

2. vaihe 42 min (imukuppi)

Kuopus syntyi kun vedet meni 40+1 lauantai-iltana ja tyttö syntyi maanantai yönä, koko synnytys kesti 33 t, mutta supistuksilla 13 t.

Ponnistus vaihe vain 14 min, ihmeellistä vaikka olin valvonut kaksi vuorokautta, niin jaksoin kuitenkin.

Nyt kolmatta odotellaan syntyväksi marraskuussa...

Zemppiä koitokseen, kaikesta huolimatta olleet tosi hienoja kokemuksia!!

Vierailija
9/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Oli keskiviikko ilta kymmenen likellä, kun aloin laskemaan liikkeitä. Mutta se keskeyty heti alkuunsa, kun aloin tuntemaan supistuksia. Tuntui, että vähän väliä pissatti ja taisin toista kertaa mennä vessaan, ku lapsivedet meni phheen lattialle.

Iloisena huusin ukolle, että tulee paikalle :) oltiin jo niin kovasti ooteltu tulokasta.

Soitin laitokselle ja lähettiin omalla autolla ajeleen. Kello oli likellä puolta yötä kai, ku oltiin perillä.

Kätilö ei osannut sanoa kuinka kauan menee, että alkaa tapahtumaan. Ukko ois saanut vaikka lähteä kotia, mutta jäi kanssani synnytyssaliin. Saatiin valita mennäänkö osastolle vai s.saliin. Luultiin, että alkaisi tapahtumaan, mut ehei. .

To-pe vastaisena yönä vasta alkoi tapahtumaan. En muista kelloaikoja, mutta epiduraali laitettiin, kalvot puhkastiin. . .kaikkea mahollista. Ponnistusvaihe kesti tunteroisen, kätilö naureskeli, että vauva vain pyörittää päätä (näki jo tukan) eikä halua kai tulla. Imukuppia yritettiin, ei onnistunut. Ylilääkäri soitti leikkauskoplan valmiiksi ja akka syntyi puol kahen aikaan yöllä. Silloin selvisi miksi ei ollut mahtunut alateitse -> oli alkanut kääntymään kasvotarjontaan.

Synnytyksen kestoksi merkittiin kaikkinensa 20h 24min.

Vierailija
10/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla syntyi?

Rv 40+5

Mitkä oli ensimmäiset " oireet" alkavasta synnytyksestä?

Pari päivää ennen synnytystä meni limatulppa ja sen samaisen päivän supisteli " ei niin kovin kipeää" koko päivän.

Kauanko synnytys kesti?

Ekasta supparista vauvan syntymään 3h15min. Ilmeisesti se parin päivän takainen supparipäivä oli jo tehnyt jotain alapäässä, kun lopulta noin nopsaan touhu eteni :)