Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako yliopistosta opintoneuvontaa poissaolevana

Vierailija
31.08.2014 |

Tilanne se että minulla on enään vuosi aikaa suorittaa maisteriopintoja. Vuoden olen ollut poissaoleva, samoin aion olla tämän lukukausen. Nyt syksyllä olisin voinut opiskella mutta keväällä työt estävät. Tähän syksyyn en ehdi enkä saa päätäni koottua. Voinko siis kuitenkin kysyä neuvoa jos aloitan ensi syksynä? Ja pystynko vuodessa tekenään gradun ja osan maisteriopinnoista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poissaolevanikin saa(nee) opinto-ohjausta, riippuu tietysti siitä, että millaista opinto-ohjausta tarvitset. Ja vuodessa voi tehdä hyvinkin gradun ja osan maisteriopinnoista, tässä kohtaa tietysti täytyy jeesustella aiheesta, mikä sinulla on pääaine ja mistä aiot gradus tehdä?  - Niin ja se, että ilm. tulevana keväänä opintojen esteenä on työt ei ole   kovin hyvä peruste. Toisnaan täytyy osata valita tekeekö töitä vai opiskeleeko tutkinnon loppuun ja saa mahd. sen jälkeen "parempia" töitä 

Vierailija
2/5 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:42"]Kyllä poissaolevanikin saa(nee) opinto-ohjausta, riippuu tietysti siitä, että millaista opinto-ohjausta tarvitset. Ja vuodessa voi tehdä hyvinkin gradun ja osan maisteriopinnoista, tässä kohtaa tietysti täytyy jeesustella aiheesta, mikä sinulla on pääaine ja mistä aiot gradus tehdä?  - Niin ja se, että ilm. tulevana keväänä opintojen esteenä on työt ei ole   kovin hyvä peruste. Toisnaan täytyy osata valita tekeekö töitä vai opiskeleeko tutkinnon loppuun ja saa mahd. sen jälkeen "parempia" töitä 
[/quote]

olen vanha akka jo ja minulla on kandin tutkinto tehtynä. Maisterius ei varmaan työtilannetta kohenna kun on hömppäalaltakin. Vuoden kuluttua voisin ottaa ehkä oointovapaata ja olla koko lukuvuoden poissa. Viimeinen mahku opinnot tehdä. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna viimeinen päivä ilmottautua. Tajusin nyt liian myöhääbän että olisin syksyllä voinut jotaim opiskella. Olen vapaalla töistä vuoden loppuun. No eikö perhana ilmottautumisaika monille syventävien kurssille jo päättynyt vaikka huomenna vika päivä ilmottautua läsnäolevaksi. On muutama vuosi aikaa opinnoista. Tarvisin tietoa mitä pitää suorittaa jne. Kun opintovastimukset muuttuneet.

Vierailija
4/5 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:54"]

Huomenna viimeinen päivä ilmottautua. Tajusin nyt liian myöhääbän että olisin syksyllä voinut jotaim opiskella. Olen vapaalla töistä vuoden loppuun. No eikö perhana ilmottautumisaika monille syventävien kurssille jo päättynyt vaikka huomenna vika päivä ilmottautua läsnäolevaksi. On muutama vuosi aikaa opinnoista. Tarvisin tietoa mitä pitää suorittaa jne. Kun opintovastimukset muuttuneet.

[/quote]

Minä ainakin sain amanuenssilta hiukan vastaavassa tilanteessa juurikin selkeät ohjeet, mitä mun vielä pitää suorittaa ja miten, kun oli vaatimukset muuttuneet. Olin sairauden takia useamman vuoden poissa. JKL:n yliopistossa tämä, en tiedä onko yliopistokohtaisia eroja.

Vierailija
5/5 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sitä mietin että voisin ehkä lukea jotain kirjoja valmiiksi ja tehdä esseitä vaikka en olisikaan läsnäolevana. Etukäteen. Etten turhaan kuluttaisi opinto-oikeutta. Olen siis tässä uuden mallissa rajatussa systeemissä. Vaihdoin pöhkö pääainetta ja menetin ikuisen opiskelijan oikeuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän