Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hinnoitteluapua kirppikselle? Naisten +koon vaatteet.

Vierailija
31.08.2014 |

Elämänmuutosprojektin myötä kasa vaatteita on jäänyt isoksi. Kirppispöytä on varattu, mutta pähkäilen vielä hintoja. Tarkoitus on saada tavaraa kaupaksi, mutta olisi kiva jos itselle jäisi edes muutama euro voittoa pöytävuokran jälkeen :) Miten hinnoittelisit nämä tuotteet? Kaikki ovat hyvässä kunnossa (muutama huonokuntoisempi on joukossa,mutta niille laitan hinnaksi max. 1e) ja pääasiassa HM, Lindex, KappAhl +mallistoa. Tavallisille t-paidoille laitan hintaa 0,5-2e.

- villakangastakki

- syys- / kevättakki (siisti malli, ei huppua)

- toppatakki (kunnolla lämmin, huppu)

- caprifarkut

- normaalit farkut

- suorat housut (mustia, siistejä ja napakkaa kangasta)

- kauluspaidat

- pitkähihaiset trikoopaidat

- trikoomekot

Jonkinlainen haju on itsellä hinnoista, mutta olisin kiitollinen jos antaisitte vähän perspektiiviä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit 15-25 euroa, varsinkin hyvästä talvitakista voi pyytää enemmän. Housuja ostan yleensä 10-12 eurolla, paitapuseroista olen maksanut 6-10 euroa. Mekoista samoin kympin molemmin puolin. 

Vierailija
2/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:15"]

Takit 15-25 euroa, varsinkin hyvästä talvitakista voi pyytää enemmän. Housuja ostan yleensä 10-12 eurolla, paitapuseroista olen maksanut 6-10 euroa. Mekoista samoin kympin molemmin puolin. 

[/quote]

Voiko noin paljon pyytää? Olin eilen Siivouspäiväkirppiksillä Helsingin Bulevardilla. Halvemmalla sieltä sai vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:15"]

[/quote]

Ei menisi noilla hinnoilla kaupaksi täällä Jyväskylässä. Hinnat n. 10% ostohinnasta sisävaatteissa ja 20% ostohinnasta ulkovaatteissa. 

Vierailija
4/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit n. 15-20 e, kaikki housut n. 3-5 e, kaikki paidat n. 3-6 e, mekot n. 5 e. Huonokuntoiset 0,50 e. T-paidat on ok hinnoissa sulla jo. Noita kalliimmalla en lähtisi itse ostamaan, enkä myymään. Helposti jää käteen. Kiertelin tänä kesänä kirppiksiä ja huomasi kyllä kuinka oli tavara jämähtänyt pöydille, kun oli liian korkeat hinnat (eikä olleet edes huonolaatuisia). Löysin itselleni parit hyvät housut yht. 4 euroa, paidan 2 euroa.

Muistathan sen, että käytetty vaate on käytetty, joten ei siitä voi pyytää suuria summia vaikka kuinka olisi hyvässä kunnossa. Moni unohtaa tämän ja kullan/suurien voittojen kiilto silmissä yrittävät myydä hirveillä hinnoilla, sitten jää lopulta ostamatta.

Vierailija
5/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kakkosen hinnat kuulostavat korkeilta. Teoriassa voisin maksaa kirpparimekosta kympin, olen maksanutkin, mutta en kyllä trikoisesta, jo lähtöhinnaltaan edullisesta ketjuliikemekosta. Uudenkarheasta villakangastakista olen maksanut kerran 15 euroa, tuntui kalliilta - enempää en usko että maksaisin, ellei kyseessä olisi joku ihan poikkeuksellinen helmi. Paitapuserosta voisin maksaa 3-6 euroa, trikoosta vähemmän. Housuista 4-6 euroa.

Saahan sitä enemmänkin pyytää, mutta se on sitten eri asia, meneekö kaupaksi. 

Vierailija
6/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tarkoitus lahjoittaa myymättömät vaatteet, kannattaa tehdä jälkikäsittely luteiden varalta.

Vierailija
7/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä hintoja kakkosella! Vastaajien 5 ja 6 hinnat kuulostavat oikeammilta jos tosiaan on tarkoitus saada tavaraa kaupaksi. Isokokoiset naisten vaatteet saattavat mennä paremmin kaupaksi kuin "tavalliset", mutta ei silti kannata ahnehtia.

Vierailija
8/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistät kaiken 1-5e myyntiin niin menee kaupaksi. jos on jotain uutta, hienoa käyttämätöntä ja trendin mukaista niin enemmän hintaa. hienoille takeille hinnaksi 10-15 maksimissaan!

Vierailija
9/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- villakangastakki 7 e

- syys- / kevättakki (siisti malli, ei huppua) 5 e

- toppatakki (kunnolla lämmin, huppu) 7 e

- caprifarkut 2 e

- normaalit farkut 2 e

- suorat housut (mustia, siistejä ja napakkaa kangasta) 2 e

- kauluspaidat 2 e

- pitkähihaiset trikoopaidat 2 e

- trikoomekot 4 e

Näin laittaisin jos haluaisin että suurin osa menisi kaupaksi :)

Vierailija
10/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% sisävaatteissa ostohinnasta ja ulkovaatteissa 20% ostohinnasta on tosi hyvä hinnoittelusääntö. Toinen vaihtoehto on myydä ne samoilla alkaen-hinnoilla huutiksessa ja katsoa, että mihin hinta nousee, mutta kun olet jo kirppispöydän varannut, niin kokeilisin noilla säännöillä.

Vierailija
11/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Ajattelin tällaisia hintoja, miltä kuulostaa?

- villakangastakki 15

- syys- / kevättakki (siisti malli, ei huppua) 10

- toppatakki (kunnolla lämmin, huppu) 15

- caprifarkut 5

- normaalit farkut 7

- suorat housut (mustia, siistejä ja napakkaa kangasta) 7

- kauluspaidat 4

- pitkähihaiset trikoopaidat 3

- trikoomekot 5

Jos ei mene kaupaksi, käyn pudottamassa hintoja ja/tai laitan kaiken jossain vaiheessa -30% / -50%. Huutiksessa/fb-kirppiksillä/yms en missään nimessä ala myydä, en jaksa kuvata, odotaa rahoja ja postittaa. Jos ei mene kaupaksi, vien keräyslaatikoihin. Ap

Vierailija
12/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos nää on ihan ketjuliikekamaa niin ylläolevilla hinnoillahan saa jo uusia vaatteita ketjuliikkeiden alesta. Toppatakki, villakangastakki ja syystakki toki ovat juuri meneillään olevaa tai tulevaa kautta eli ei ehkä löydä yhtä halvalla uutena juuri nyt. Mutta esim. erilaisia pitkähihaisia paitoja, erilaisia farkkuja ja muita housuja, mekkoja yms on hyvin tarjolla mainituilla hinnoilla ihan uutenakin.

Vierailija
13/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:41"]

Siis jos nää on ihan ketjuliikekamaa niin ylläolevilla hinnoillahan saa jo uusia vaatteita ketjuliikkeiden alesta. Toppatakki, villakangastakki ja syystakki toki ovat juuri meneillään olevaa tai tulevaa kautta eli ei ehkä löydä yhtä halvalla uutena juuri nyt. Mutta esim. erilaisia pitkähihaisia paitoja, erilaisia farkkuja ja muita housuja, mekkoja yms on hyvin tarjolla mainituilla hinnoilla ihan uutenakin.

[/quote]

Kerro mulle heti mistä löydän kokoja 48-52 noilla ap:n hinnoilla kaupasta? Käyn välittömästi huomenna katsomassa! Mulle nuo ap:n ehdottamat hinnat olisi enemmän kuin ok, toivottavasti viet vaatteesi sille kirppikselle jossa mä käyn :)

Vierailija
14/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:26"]

Kiitos kommenteista! Ajattelin tällaisia hintoja, miltä kuulostaa?

- villakangastakki 15

- syys- / kevättakki (siisti malli, ei huppua) 10

- toppatakki (kunnolla lämmin, huppu) 15

- caprifarkut 5

- normaalit farkut 7

- suorat housut (mustia, siistejä ja napakkaa kangasta) 7

- kauluspaidat 4

- pitkähihaiset trikoopaidat 3

- trikoomekot 5

Jos ei mene kaupaksi, käyn pudottamassa hintoja ja/tai laitan kaiken jossain vaiheessa -30% / -50%. Huutiksessa/fb-kirppiksillä/yms en missään nimessä ala myydä, en jaksa kuvata, odotaa rahoja ja postittaa. Jos ei mene kaupaksi, vien keräyslaatikoihin. Ap

[/quote]

Takit ja mekot on ok hinnoissa, mutta housut ja paidat halvemmiksi. En ikinä ostaisi trikoopaitaa hintaan 3 e kirppikseltä, 1,50 e niin sitten. Mutta tietenkin itse teet päätöksen.

Vierailija
15/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin housuihin kannattaa laittaa matalampi hinta, housuja on TODELLA vaikeaa saada myydyksi kirpparilla. :/ Miksiköhän, ehkä ostajia ei houkuttele sovittaa kirppareiden pölyisissä sovituskopeissa..?

Vierailija
16/16 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä lisäkommenteista! Tuo housujen sovittamisen vastenmielisyys on ihan hyvä pointti, laitan niiden hinnaksi max. 5e. Saan pöydän vasta loppuviikosta, joten ehdin käydä muilla kirppiksillä katsomassa hintatasoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi