Omistusasunnon ostaneet
Mitä kautta löysitte asunnon ja kauanko etsiminen kesti?
Kommentit (10)
Nykyisen omakotitalon löysin n. vuoden aktiivisen etsimisen jälkeen netistä, en muista oliko oikotie vai etuovi vai molemmat. Maksoimme saman tien pyyntihinnan, sillä ei huvittanut yhtään ajatus tämän menettämisestä ja toisen vuoden etsimisestä.
Tietysti olisi löytynyt nopeammin jos budjetti olisi ollut suurempi tai vaatimuslista lyhyempi, mutta meidän spekseillä oli pakko iskeä kiinni kun kerrankin jotain löytyi.
HS ilmoitus, ehkä n. 4 kk (ei kyllä etsitty kovinkaan tarmokkaasti, kuhan vähä kateltiin). Tää oli ennen oikoteitä ja muita eli reilu 10v sitten.
Minulla ei ole omistusasunto mutta kiinnostanut aina että miten ostetraessa tarkistatte asunnon lämpimyyden ja laadukkaan rakennustavan? Ettei esim ruvitalon katonrajassa ole lämpövuotoa (kuten minun uudehkossa rivitalokämpässä) tms?
Ensiasuntoa ennen kävin katsomassa noin 100 asuntoa. Nykyään olen sen verran konkari, että ei tarvitse kauaa pyörähtää asunnossa, että tiedän, että onko asunto ok ja onko hintataso sopiva, mutta melkoisen tausta-aineiston tarvitsin alunperin tämän tiedon kartuttamiseen.
oikotie.fi Ehkä vuoden päivät meni.
jokakoti.fi. Ostettiin 400ke kämppä nk. postimyynnistä, eli oli tehty tarjous ennen paikanpäällä käymistä, koska asuntoa etsimme 300km etäisyydeltä silloisesta asuinpaikastamme. Ja vastaus lämpövuotoihin jne. liittyen: ei kaikkea voi poissulkea kuitenkaan, joten turha niistä on stressata. Yllätyksiä tulee varmasti niin omakotitaloissa, rivareissa kuin kerrostaloissakin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:51"]jokakoti.fi. Ostettiin 400ke kämppä nk. postimyynnistä, eli oli tehty tarjous ennen paikanpäällä käymistä, koska asuntoa etsimme 300km etäisyydeltä silloisesta asuinpaikastamme. Ja vastaus lämpövuotoihin jne. liittyen: ei kaikkea voi poissulkea kuitenkaan, joten turha niistä on stressata. Yllätyksiä tulee varmasti niin omakotitaloissa, rivareissa kuin kerrostaloissakin.
[/quote]
ok. Mä murehtisin kauheasti tuollaisia :( luultavasti länpökameran ja homekoiran kanssa kävisin esittelyissä. Ehkä parempi asua halvasti vuokralta tämän päänupin takia.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:51"]jokakoti.fi. Ostettiin 400ke kämppä nk. postimyynnistä, eli oli tehty tarjous ennen paikanpäällä käymistä, koska asuntoa etsimme 300km etäisyydeltä silloisesta asuinpaikastamme. Ja vastaus lämpövuotoihin jne. liittyen: ei kaikkea voi poissulkea kuitenkaan, joten turha niistä on stressata. Yllätyksiä tulee varmasti niin omakotitaloissa, rivareissa kuin kerrostaloissakin. [/quote] ok. Mä murehtisin kauheasti tuollaisia :( luultavasti länpökameran ja homekoiran kanssa kävisin esittelyissä. Ehkä parempi asua halvasti vuokralta tämän päänupin takia.
[/quote]
Todennäköisesti näin on.
Mä löysin ensiasuntoni vuorokauden sisällä: olisko ollut seitsemäs, jota kävin samaisena sunnuntaipäivänä katsomassa. Seuraavan asynnon löytymiseen meni viikon verran, kolmas eli nykyinen on eka jota kävin sillä haavaa katsomassa. Mä tiedän että mulla on ollut tosi hyvä tuuri, mutta myös hyvin selkeä kuva siitä, millaista asuntoa etsin. Yhtäkään en ole käynyt katsomassa "huvin vuoksi", vaan tutustunut kohteeseen huolella etukäteen ja ollut varma, että olisi potentiaalinen vaihtoehto. Netti-ilmoitusten kautta olen asuntoihin tutustunut.