Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ostat uuden puhelimen?

Vierailija
12.08.2021 |

Kuinka usein ja mistä syystä?

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuoden välein

Vierailija
42/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Miksi? Siksi, että vaihdan puhelimen heti, kun akunkesto on luokattoman huono, ja älypuhelimessahan se akunkesto muuttuu luokattoman huonoksi hetkessä.

En yksinkertaisesti uskalla olla sammuilevan puhelimen varassa. Hommaan kyllä ihan erillisen navigaattorin autoon, mutta tällä hetkellä olen ainoastaan puhelimen varassa. Ja entä jos tarvitsen poliisin tai ambulanssin ja akku on loppu. Entä jos eksyn ja puhelin on simahtanut. Siksi ostan uuden matalalla kynnyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vanha hajoaa, nykyinen kestäny jo 4 vuotta.

Vierailija
44/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika lailla vaihtanut kun ei saa enää ios-päivityksiä. Historia on iPhone 3, iPhone 5s ja nyt iPhone10. Yleensä olen vaihtanut akun kerran pari.

Vierailija
45/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ikinä uusia puhelimia. Älypuhelimet kestävät ehkä max. 4 vuotta, joten aina kun vihjaan, että puhelimeni on hajoamassa, niin tuttavillani herää auttamishalu, ja saan ilmaiseksi tai muutamalla kympillä jonkun ”vanhan” 1-2 vuotta vanhan älypuhelimen tilalle, kun ovat itse ostamassa uutta.

Vierailija
46/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden välein päivitän iPhonen uudempaan, mutta ostan aina kunnostetun käytetyn alan liikkeestä. Nyt menossa iPhone 8 Plus ja ajattelin ensi keväänä päivittää sen iPhone XS:ksi. 

Hankkimalla vuoden-parin ikäisen käytetyn laitteen pysyy hinta kurissa.

Vierailija
47/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työsuhdepuhelin. Kun akku väsyy, niihin vaihdetaan kerran uusi ja sen jälkeen saa uuden puhelimen. Mielestäni käytäntö on hieno koska se ei suosi niin sanottua kertakäyttökulttuuria. Muutenkin käytän tavarat/esineet/vaatteet loppuun ennen kuin ostan uusia.

48/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi joskus 90-luvulla kuin sellainen oli kuulemma "pakko" saada. Ilkeä vehje, vihannut kännyköitä alusta asti ja älypuhelimet ovat vielä pahempia.

Vierailija
49/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin monella muulla näköjään, eli sitten uusi kun edellinen hajoaa. Minulla on ollut vähän huonoa tuuria puhelinten kanssa, ja ne ovat kestäneet minulla vain 2-3 vuotta ennen kuin mennyt näyttö paskaksi tai jotain muuta. Vanhempiin malleihin sen näytön vaihtaminen on jo yhtä kallista kuin uusi puhelin, joten ei edes kannata korjauttaa vaan jos näyttö menee niin järkevämpää ostaa uusi puhelin, jossa paremmat ominaisuudetkin jo.

Vierailija
50/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun alkaa vaikuttaa siltä että kohta leviää. Puhelin joko kuumenee liikaa tai akku ei enää kestä mitään tms. Noin 3 vuoden välein. Joskus on hajonnut nopeamminkin. 

Vierailija
51/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin kun vanhassa oli pieni muisti aina liian täynnä ettei ohjelmia saanut päivitettyä ilman kikkailua. Sitä ennen kun vanhaan puhelinmalliin ei enää saanut päivityksiä ja ohjelmat alkoi valittamaan ettei niitä voi asentaa noin vanhaan puhelimeen.

Nykyinen toivottavasti menee ainakin muutaman vuoden vielä (reilun vuoden vanha). 

Vierailija
52/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa, työnantaja maksaa joka vuosi uuden puhelimen, entiset myyn.

Miksi työnantaja maksaa siviilikäytössä olevan puhelimesi? Missä olet töissä?

Se on työkalu jonka saa omakseen. Yksityinen PK-yritys.

Minkähän takia työnantajasi ostaa joka vuosi uuden puhelimen? Miksi ihmeessä niin tiuhaan?

Joissain firmoissa tuo on ns. henkilöstöetu. Pidetään työntekijät tyytyväisinä hankkimalla heille vuosittain uusimmat releet vaikka vanhoillakis saisi ryöasiat houdettuna.

Toisissa firmoissa se on osa firman brändiä. Minullekin pakolla työnnettiin uusi puhelin ja läppäri oheiskamoineen, että en pilaisi firman mainetta asiakaskontakteissa aataminaikuisilla työkaluillani. Uskottavuuskysymys joillain tekniikan aloilla, ehkä muuallakin.

Saako mersukauppias ajella vanhalla tojotalla, siitä on kyse.

Vierailija
53/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa, työnantaja maksaa joka vuosi uuden puhelimen, entiset myyn.

Miksi työnantaja maksaa siviilikäytössä olevan puhelimesi? Missä olet töissä?

Se on työkalu jonka saa omakseen. Yksityinen PK-yritys.

Meillä myös puhelinetu ja uuden luurin saa kahden vuoden välein. Suomalainen pörssiyritys. 

Vierailija
54/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on osta ollenkaan, kun on työnantajan maksama luuri. Mutta silloin, kun vielä itse maksoin, niin hankin uuden vasta kun vanha hajosi. Näin teen kyllä duuniluurinkin kanssa.

Vierailija
55/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli ostettu 2012 ja oli täysin käyttökelpoinen, mutta viime talvena se putosi maahan taskustani, tallasin sen päälle ja lasi meni säpäleiksi. Harkitsin ensin akun vaihtoa ja lasin vaihtoa, mutta 8 vuoden ikäiseen tuntui investointi liian suurelta. Eli ostin uuden iPhone 12 noin 800 eurolla. Olen hyvin tyytymätön puhelimeen, koska sillä ei pysty puhumaan puheluja. Ääntä ei saa mitenkään kuulumaan. On yhtä helvettiä koettaa puhua sillä ihmisten kanssa. Harmittaa toden teolla. Edellinen iPhone 6 oli paljon parempi puhelin. Lankapuhelinena on joku 15 vuotta vanha iPhone, se toimii hyvin, akkua ei ole vaihdettu. Nämä ovat nykyään tahallaan tehty huonoiksi.

Vierailija
56/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 vuotta ja niin kauan kun tulee ohjelmistopäivityksiä siihen.

Vierailija
57/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näissä ole sellaista, että saa helposti vaihdettua akun?

Takakansi liimattu tiukasti kiinni :D

Vierailija
58/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mitä merkkiä nämä kertakäyttöpuhelimet on. Omassa Sonyssa kun alkoi akku kuolemaan, vaihdatin akun, en puhelinta. 6,5 vuotta menty ja edelleen nopea ja varmatoiminen puhelin. Nopeutta ja vakautta sai lisää kun putsasi perusteellisesti ylimääräisistä sovelluksista ja tiedostoista.

Se on jännä että ilmastokiimaiset ei koskaan mainitse puhelinten kertakäyttöisyyttä. On ihan ok ostaa aina se uusin malli kun vanha rupeaa temppuilemaan. Ei käy mielessä että tulisi vaatia pitkäikäisyyttä.

Ostan uuden puhelimen vain absoluuttisen pakon edessä. Tällä hetkellä käytän siis edelleen elämäni kolmatta puhelinta eli ensimmäistä älypuhelinta.

Vierailija
59/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4v vanha, uutena ostin mutta oli jo silloin ns. vanhempaa mallia. Pari kertaa olen vaihdattanut näytön ja akun kerran. Akun vaihto maksoi muistaakseni n. 50 e. En tiedä eikö uudempiin pysty vaihtamaan vai miksi ihmiset ei tee niin? Ei koko puhelinta tarvi välttämättä vaihtaa..

Vierailija
60/240 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden ostin viimeksi 2013. Nyt käytössä 2015 maasta löytämäni puhelin. Ei tarvetta hienouksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä