Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014

30.08.2014 |

Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät. 

Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!

Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!

TILANNE 30.8.2014

Haaveilija86 kp56/49-56

Anndikke kp34/33 yk3

Miisu kp34/?? Yk13

Zaron kp31/26-28 yk14

Hope2015 kp30/27-31

Kuumeilija91 kp30/31 yk3

Louise82 kp30/24-27

Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3

Nemor kp29/23-28 yk5

Nienor kp29/

Kia79 kp29/?? yk1

Lauraiidavi kp27/28-30

Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?

Elowena kp24/28-31 yk1

Kaziska kp24/25-29 yk2

Tiuku89 kp24/27-30 yk3

Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013

Eliine87 kp22/30 yk2

Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?

Yossuko kp22/32-36 yk8

Bellablue kp21/28 yk5

Mikka kp21/28-29 yk1

Cias kp21/29 yk9

Nelekas kp21/28-30 yk2

Lina87 kp20/27-29 yk2

Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12

Josefiina 87 kp17/30 yk1

Dimou kp16/34-38(?) yk2 

Mimsuli kp16/28-31yk 5

Ipa86 kp15/40 yk8

Heikkulin kp11/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp9/32 yk 4

Saffelson kp8/26-29 yk17

Tiikerikuu kp8/26-33 yk4

Exile kp7/30 yk6

Sane kp5/25-30 yk2 km jk

Annhaa kp4/27? ya 7/2013

TS kp3/28? yk1

Mimmutti kp3/28 yk2

Mymmeli89 kp2/32 yk2 

Orchid87 kp2/26-28 yk4

Jelevel

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!

Kommentit (2507)

Vierailija
1381/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö88: voi perse! Jos nyt yhtään lohduttaa niin mulla tuli kierrosta toiseen mulla tuli tuhrua ja sitten yks kaks tulikin kierto, jossa sitä ei tullutkaan ja ylläri pylläri olinkin raskaana. Mutta mä tiedän, että olo on varmasti surkea. Ota puhelin käteen, soita gynelle niin saat keltsut käyttöön jo seuraavaan kiertoon. Pää pystyyn! 

Toggolino dpo 8, yk 10

1382/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens kaikille ja hyvää viikonloppua! Ihanaa kun on tullut uusia plussauutisia sillä aikaa kun oon ollut pois :). Vaikka en vielä ite ole aktiivisesti yrittämässä oli pakko tulla kommentoimaan, kun huomasin oviksen niin selkeesti. Huomas iholla ja sitten siitä, että nyt tuli "limaa" aamulla. Oon nyt laittanut kalenteriin ylös menkkapäivät ja merkkasin oviksenkin nyt. Voin tässä sit vähän seurailla mielenkiinnolla, kunka säännöllinen kierto on ja mihin kohtaan se ovis mulla yleensä osuu. Joulu-tammikuussa on sit helpompi aloittaa yrittäminen kun on vähän perillä omista kiertopäivistä. Onnea hirveesti vielä kaikille plussanneille ja tsemiä yrittäjille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1383/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut niin paljon tekstiä viime kerrasta, etten mitenkään pysy mukana! Jotenka vastailen nyt ihan vain viimeisimpiin juttuihin.

Ommmm Ommm: vaikutti täälläkin! Koko perhe nukuttiin kuin pienet possut! Kyllä nyt kelpaa!

Kukkaistyttö88: tuhru ei vielä ole menkkoja, mutta koska asia ihan selvästi sua ahdistaa, niin soita ihmeessä gynelle! Saat ne keltsut käyttöösi ja sitä myöten tukea loppukiertoon. Tsemppihalaus!

Puolison piinapäivät: Vaikka puoliso on yhtä mukana "vauvakuumeilemassa" kuin minäkin, niin se on niin ihmeen tyyni! Se on just se mun järjen ääni, joka rauhoittelee ja takoo järkeä päähän olemaan testailematta. Vauva tulee sitten kun se tulee! Ja kun se haluaa sitten olla mukana testaamassa, niin en voi salaakaan testejä tehdä omin päin. Minä yleensä kerron hedelmällisestä viikosta ja menkkojen oletetusta ajankohdasta. Ovulaation kerron sitten jälkeenpäin, kun itsellekin on selvinnyt milloin se on ollut (kun mä saan sen selville vasta limojen päättymisestä). 

Dimou: TESTI! TESTI! TESTI! Joko oot käyny apteekissa?! Meinaatko tosiaan malttaa odottaa sunnuntaille? Sinnehän on ikuisuus!?! :D

Alkoholi: joo, mua rassaa kans tuo että on jotenkin epänormaalia olla juomatta. Harvemmin mä itse kyttään kenenkään juomisia, mutta jos on osunut jostain syystä silmiin niin kyllähän sitä itsekin pohtii, voisko se nainen olla raskaana. Mutta en kyllä sano mitään, sillä minusta se on töykeää ja yksityisasia. Se kertoisi kyllä itse, jos haluaisi mahdollisesta raskaudestaan kertoa. Juomattomuuttaan ei mun mielestä tarvitse kenenkään perustella!

Alissa6: Susta ei ole kuulunut nyt mitään, joten oletan ja toivon sun siirtyneen raskautuneena muille foorumeille! Joten poistetaan sut jännäilylistalta ja laitetaan plussanneisiin - se oli kuitenkin se viimeinen tieto meillä... Muutellaan sitten, jos on tarvis!

Mitähän muuta...? No, siirrytään omaan napaan: Hedelmällinen viikko hyödynnetty kohtalaisesti. On ollut ihan kauhea kiire ja paine töissä ja kotonakin, mutta limat on kyllä tulleet ajallaan ja edelleen menossa. Ovulaatio tullee varmaan tänään tai ehkä huomenna. Jää nähtäväksi. Minkään sortin nippailuja, nappailuja tai menkkajomoja en ole nyt tuntenut, mutta en ole kyllä kerennyt yhtään kuulostelemaankaan. Hyvä niin! Luotan siihen, että kaikki tapahtuu asianmukaisesti ja ajallaan, vaikka en tuntemuksista tietoinen olekaan. Onneksi ensi viikollekin on paljon touhua ja viikon päästä lähdetäänkin reissuun, joten piinapäiville on totisesti muuta ajateltavaa. Jee!

Kaziska kp16/26-28, yk3

Vierailija
1384/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaziska, pakko odottaa, koska en kuitenkaan uskoisi negaa vaan ajattelisin vain testanneeni liian aikaisin :D testejä mulla kyllä on mutta saavat pysyä vielä kaapissa pari päivää piilossa.

1385/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan napaan vielä, ja Kaziskan kommenttiin: Tiedän kyllä, että uusi kierto alkaa vasta, kun menkat oikeasti alkaa, tuhruttelua ei lasketa, mutta mun mielestä ei ole normaalia, että tuhru alkaa ylipäätään, varsinkaan DPO8. Otanpa siis gyneen taas kerran yhteyttä.

Kukkaistyttö88 kp 30/32(?) yk7, km jk yk3 (tänään dpo 8 --> ilmeisesti menkat, 26-vuotias esikoisenyrittäjä)

1386/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö88: Joo siis, asia ahdistaisi ja mä ajattelisin sun asemassa ihan samalla tavalla. Varsinkin kun tuhrutteluun on olemassa apua, niin eihän sitä kannata jäädä kotiin yksin murehtimaan. Ja gyne voi selvittää tilannetta enemmänkin, mikäli tarvetta on. Ilmoittele, mitä sieltä sanotaan!

1387/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onnea Huolestunut ensiyrittäjä minunkin puolestani!

Kukkaistyttö88: Voi itku ton tuhruttelun kanssa. Tosiaan kannattaa varmaan mennä gynelle näytille, niin saat jotain apuja asian korjaamiseksi. Itselläni ei ole kokemusta tästä asiasta, vaikka muuten tuntuukin tämä vauvanteko nyt olevan ylivoimaisen vaikeaa! :D Ihan hirmuisesti tsemppiä!

Oma mieheni ei kauheasti kysele kierron aikana, että missä mennään. Ei varmaan ehdi missään välissä, kun olen jo itse ennättänyt kaiken raportoimaan moneen kertaan! :) Mieheni ottaa muutenkin tämän asian paaaaljon rauhallisemmin; hän uskoo, että vauva kyllä tulee vielä. 

Tänään tuli postissa lapsettomuusklinikan esitietolomakkeet täytettäviksi ennen maanantain käyntiä. Tiedättekö, olen jotenkin hirveän onnellinen siitä, että mennään sinne! Mulla on vahva tunne, että mulla ei ole kaikki kunnossa, joten ihanaa jos nyt oikeasti saisimme apua. En tiedä, mistä moinen tunne tulee. Kaikki toimii, päällisin puolin kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta silti minulla on tämä vahva tunne. Pyörittelen päässäni koko ajan, entä jos? Entä jos en ovuloi? Entä jos mulla on endometrioosi? Entäjosentäjos? 

Mukavaa viikonloppua kaikille! Itse olen nyt flunssassa, joten lepoa täällä luvassa!

Cecilja kp 3/28-29(33) yk 12

Vierailija
1388/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

GrazyMay kyseli miehestä. Mun mies haluaa ehdottomasti tietää tärppipäivät ja, että ne hyödynnetään mahdollisimman hyvin kanssa. Mä sitten yleensä loppukierrosta sanon, että millon testaan, jos on jotain testattavaa tai ilmotan vaan, että menkat alkoi. Eipä siitä oikein olen mun kanssa jännittäjäksi :) Se on muuten tosi rauhallinen koko asian suhteen. On sitä mieltä, että tulee, kun on tullakseen. 

Sulla on muuten GrazyMay niin hyvät oireet, että kannastaisko testata viikonlopun kunniaksi? Mikä dpo sulla on menossa? 

Dimoun testausta odotellessa :)

Toggolino dpo 8, yk 10

1389/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja, tsemppiä maanantain odotteluun! Mielenkiinnolla odotan että mitä siellä sanotaan, toivon kuitenkin että kaikki on hyvin ja teidän pieni nyt vain antaa odotuttaa itseään vähän enemmän. Ja jos jotain selviäisikin niin ainakin olette ammattilaisten osaavissa käsissä ja saatte tiedon ja avun :)

Kukkaistyttö, voi itku tuota tuhruttelua. Mulla kans tuhrutellut menkkojen jälkeen, kiitos hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen, nyt jo hiipunut ihan minimaaliseksi. Mutta siksi uskonkin että tästä kierrosta tulee pitkä kuin nälkävuosi kun en ehkä ovuloi ollenkaan tai sitten vasta viikkojen päästä... -_- 

ON: Onko kenellekään muulle käynyt näin ovista testaessa? Aamulla kävin vikan kerran vessassa kahdeksan maissa ja sit heti ulos ja vaikeuksien kautta sain pidäteltyy sen 3,5h ja sit tultii kotiin ja mitään ajattelematta suoraan pöntölle ja sinne lorottelin ne ovistestipissat. Mulle ei oo ikinä käynyt näin ja voin kertoa että hatutti ja kiitettävästi! Nyt tässä yritän pidätellä ennen iltavuoron alkamista et sais testattuu. Onneksi mitään ovistuntemuksia ei ole että se ohi sujahtais mutta tää pidätelly on mulle niin vaikeaa :D 

Milloinkohan tuon oviksen testaamisen osaa lopettaa jossei sitä plussaa saa testiin? Kun se testaaminen on niin kivaa vaikka meinaakin masentaa se blanco aina vaan.

Ahaa, kp 14/27-31 yk5

1390/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyhh, omaa napaa pohdin täällä vain, että mistä mahtaa johtua jo sunnuntaina alkanut vaaleanpun. vuoto... =( Siitä asti tullut ja nyt on jo perjantai. Varmaan nyt, kun täytin 30 vuotta, niin kroppa jo alkaa prakaamaan ja tulee tämmösiä outoja välivuotoja! =(=( 

TS kp22/28 ja yk1.

1391/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö, millaista se sun tuhru on? Onko se ruskeaa vai v.pun? Mielenkiintoista sit kuulla, mitä gyne sanoo sulle, jos käyt. Mulla on siis tuota vaaleanpunaista.

Terkuin TS kp23/28, eikä siis 22, kuten yllä kirjoitin..!

1392/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa täällä kun on tylsä piinaviikko menoillaan.. Joku kyseli puolison suhtautumista piinailuun. Minun mieheni on kyllä malttamaton oviksen ja r testin tekemisen suhteen. Yritän kuitenkin malttaa siihen päivään kun oletan menkkojen alkavan.

Aikaisemmin täällä oli puhetta seksistä ja sen muuttumisesta vauva haaveiden myötä. Viime kuukausina olen huomannut että mieheni seksihalut ovat täysin poissa ja oviksen aikaan sekstaillaan vain '' pakosta ". Masentavaa.

Mukavaa viikonloppua meille kaikille piinailijoille ja plussatuulia ensi viikolle !!

1393/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa täällä kun on tylsä piinaviikko menoillaan.. Joku kyseli puolison suhtautumista piinailuun. Minun mieheni on kyllä malttamaton oviksen ja r testin tekemisen suhteen. Yritän kuitenkin malttaa siihen päivään kun oletan menkkojen alkavan.

Aikaisemmin täällä oli puhetta seksistä ja sen muuttumisesta vauva haaveiden myötä. Viime kuukausina olen huomannut että mieheni seksihalut ovat täysin poissa ja oviksen aikaan sekstaillaan vain '' pakosta ". Masentavaa.

Mukavaa viikonloppua meille kaikille piinailijoille ja plussatuulia ensi viikolle !!

1394/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suokaa anteeksi puhelimella välien laittaminen ei onnistunu!

1395/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö88: voi pahus!! Nyt vaan soitto gynelle niin saat avun. Olen oikeasti tosi pahoillani. :( Mutta kyllä tästä noustaan. Ja kun käyt gynellä niin olet paljon tietoisempi mistä tuo tuhruttelu johtuu. 

Toggolino: Mulla on tänään dpo11 ja huomenna siis dpo 12. Mies oli sitä mieltä, et huomenna testattais, jotta tiedän miten juhlia häissä ja hänkin olisi halukas tietämään missä mennään, sillä olen ollut tosi kipeä ja hän on saanut passata mua. :) Todennäköisesti passaaminen loppuu tykkänään, mikäli testi on negatiivinen. En osaa yhtään sanoa, mitä se voisi näyttää. Vatsaa juilii edelleen, maitomaista valkkaria tulee kyllä, mutta rinnat ei oo kipeet ja sitä oon pitänyt aina varmana merkkinä. Nyt sitä ei ole. Apua! En tiedä uskallanko tehdä testiä! 

1396/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moron. Cecilja, hyva, etta paasit klinikalle. Pidathan meidat ajantasalla, on mielenkiintoista tietaa, mite se prosessi menee. 

Kukkaistytto ja AHAA, mulla oli kanssa ennen menkkoja muutamaan kertaan parin paivan tuhru kunnes viime kerralla ei enaa tullukaan. Luulen, etta se oli sita oman hormonitoiminnan hitaammanlaista kaynnistymista 20 vuoden hormoniehkaisyn jalkeen. Tsemia Kukkaistytto, hyva etta olet paattavainen ja selvitat, miten eteenpain!

Grazymay kyseli miehen piinapaivista. Mun ottaa myos rauhallisesti kuten niin monen munkin, mutta haluaa olla tosi mukana. Aamusta heti kysee, mika mun lampotila oli ja vointeja kyselee ja on tietoinen kierron paivista. Haluaa testeta yhdessa ja hakee netista tietoa. Valilla se loytaa jotain poppaskonsteja netista, jotka on ihan puuta heinaa ja meille tulee vahan kranaa, kun ma en suostu esim. pitaan jalkoja ilmassa seksin jalkeen. :-) Kylla se sitten tajuaa, kun sille taas saarnaan siita, miten kaikkea ei pida uskoo, mita netissa sanotaan. Mutta toisaalta se on loytanyt kaikkea faktaakin, ja ollaan tehty muutoksia. Ja se on opetellu itekseen lisaantymisbiologiaa, missa sijaitsee munatorvi ym. Viimeksi se ihan hammasty, kun tajus ettei irtoava munasolu olekaan herneen kokoinen. Hehe. Jos mulla alkaa epatoivo, niin se sanoo aina tosi kivasti, etta jos ei nyt tarppaa, niin sitten seuraavilla. Lapsi tulee, kun se itse haluaa tulla. Toisaalta joskus roolit kaantyy, varsinikin kun se nakee vauvoja, niin sit ma vuorostani rauhottelen.

Alkoholista sen verran, etta ma oon sanonu olevani tipattomalla tai sitten vetoan siihen, etta ajan myohemmin autoa. Mulle aika hyvin maistuu yleensa, mutta mun kaverit tietaa, etta ma pidan joka vuosi tipattoman ainakin kerran, joten eivat ihmettele. 

ON: Sunnuntaina pitais alkaa menkat. Toivottavasti ei ala, mutta en kovin toiveikas ole. Viikon verran on menkka- ja ovistuntemuksia ja kaikkee muutakin, mitka voi ihan hyvin olla PMS tai sit raskausoireita. Maanantaina testaan, jos ei ala ja maltan odottaa.

t. Selva kp 26/27 yk4. 

1397/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu, oikeeseen meni sen mun oletus pari pv sitten. Kp 3/26, yk 11...

1398/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JCK: Pahoitteluni! On se vaan, ku ei millään tärppää. Mutta pakkohan se on joskus meidänkin vuoro olla! :)

Mä kuulkaas join yhden lasin punaviiniä alkukierron kunniaksi. Ihana rentoutua sen jälkeen, kun tytön on saanut nukkumaan. Mä tykkäsin tosta Vain elämää -sarjan uuden kauden ekasta jaksostakin, kun sitä lasillisen kera katselin. Vesku on ihan mahtava! :)

Selva ja Ahaaa: Tulen mielelläni raportoimaan tänne, että mitä maanantai tuo tullessaan. Tämä on aika ihana kanava selvitellä omia ajatuksia ja jakaa niitä teidän kaikkien kanssa! 

Cecilja 3/28-29(33) yk 12

1399/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilja Kiitos. Niin se on vain luotettava, että se omakin vuoro tulee vielä, vaikka välillä tekis mieli luovuttaa ja ryhtyä selibaattiin, jotta välttyisi pettymyksiltä. Ja täällä kanssa poika nukkumassa ja punkkulasillinen menossa :D

Vierailija
1400/2507 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

GrazyMay: testaat vaan aamulla, ei se kipeetä tee ;) Ja sit olis suotavaa tulla antaan raporttia hetimiten!