YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Kaziska: en kyllä yhtään muista onko ollut vai ei. Olen kuitenkin huomannut, että jotkut kuukaudet ylipäätään ovat kuivempia kuin toiset. Saap nähdä kun eihän näistä voi etukäteen tietää :) kiitos kommentoinnista.
Selva: kiva kuulla sinusta! Kunhan raskaudut, niin on varmasti jännää olla raskaana ja synnyttää toisella puolella maapalloa! On varmaan siksikin mukava, että on suomalainen keskustelupalsta. Voi jutella omalla äidinkielellä ja vähän vertailla tietoutta siellä ja täällä. Oletko asunut siellä jo kauan? Ikävöitkö Suomeen koskaan? Sori, kun mä utelen. :)
Kahvi: noiden sun laittamien tietojen valossa taidan yrittää nipistää tuosta aamukahvin kupin koosta... ihan kokonaan en taida raskia kahvia jättää. Olinkin miettinyt tuota teetä, että kun siinäkin on kofeiiniä (vaikkakin vähemmän?), mutta siitä ei juurikaan motkoteta. Ehkä vois joskus vaihtaa aamukahvin teehen siis.
Oireita, joista olen toivonut olevani raskaana, mutta en ole ollutkaan: nippailut alavatsalla, nippailematon alavatsa, turvotus, krapulainen olo, finnittömyys, ja sokerina pohjalla: OIREETTOMUUS! :D Esikoisesta mulla ei juurikaan ollut oireita, mutta en kyllä silloin kyylännytkään jokaista ilmavaivaa tai puristellut tissejä!
selva: hurjia nuo luonnon omat lääkkeet! Ehkä jätän macan nyt sitten kiltisti ottamatta :D ja ehkä kiltisti vähennän kahvia nykyisestä 3kupista vaan yhteen. Kiva kuulla sun juttuja sieltä meren takaa! Hienoa että löysit tämän porukan :)
Selva: olikohan tutkimuksessa tarkoitettu nimenomaan kofeiinitonta teetä hedelmällisyyden parantamiseen? Itsekin mainitsit juovasi vihreää teetä? Pitäisiköhän kipaista kaupassa :)
Enninkeri kp12/27-32 ya8/2013
Mä olen täällä sairastellut ja tänään kävin itseäni lääkärille näyttämässä. No, poskiontelutulehdusta siellä oli ja antibiootit sain. Doximed on lääke. Olin vaan huolissani siitä, että sopiiko mun kilpirauhaslääkkeen kanssa enkä yhtään ajatellut mitään muuta. Tuoteselosteessa mainitaan ettei sopisi raskautta yrittävälle. Aiheuttaako keskenmenoja tai jotain, uskallanko nyt ollenkaan syödä tota lääkettä? Jos haittaa ovulaatiota vain, niin sehän mulla on tässä kierrossa jo mennyt.. Voihan äh, olisiko jollain nyt jotain kokemusta tästä? :/
Kiitos Kaziska ja Legolatar! On tosiaan kivaa jutella toisten suomalaisten naisten kanssa, jotka on samassa tilanteessa. :-) Oon paattany, etta sitten kun joskus (toivottavasti pian) olen raskaana aion tulla Suomeen synnyttamaan. Taalla on aika korkea aiti/lapsikuolleisuus ja muutenkin haluan olla mun perhetta (lue: aitia) lahella silloin. Mulla on hyva gyne yksityisella klinikalla taman maan paakaupungissa, mutta sinnekin on hirvea matka sielta missa mina asun, niin ei ole hyva vaihtoehto. Kayn yleensa kerran vuodessa Suomessa, joko tyo- tai lomamatkalla ja ainahan sinne joskus haikailee. Erityisesti perhetta ja laheisempia ystavia kaipaan. Oon ollu pois Suomesta pitkaan - yli 10 vuotta, mutta silti tunnen kuuluvani sinne, enka muualle. Ne on niita trade-offeja. En silti kadu lahtoa. Rakastan tyotani taalla, mies on ihana (paikallinen) ja taalla on tiettyja luksus juttuja, mita Suomessa ei ole, kuten varaa pitaa kodinhoitajaa, ja ilmasto on oikein mukava. Kunhan paasen kerran (tai pari) vuodessa Suomeen, olen tyytyvainen. Ja se aippaloma-aika mun pitaa hyodyntaa Suomessa olemiseen!
Kaziska, mahtavia oireettomuuksia ja oireita! :-D Kylla me osataan!
t. Selva kp 23/27 yk 4.
Enninkeri: Ei ollut kofeiinitonta, vaan ihan tavallista teeta. On muitakin tutkimuksia, joissa kofeiinijuomista nimenomaan KAHVIn on todettu olevan se hedelmallisyytta vahentava. Tieda siita sitten, miksi. Kahvihan tehdaan pavuista, jotka ensin kuivataan, paahdetaan ja jauhetaan, mutta kasvin lehtia ei kayteta. Tee taas on nimenomaan lehtia. Varmaan eri kemialliset yhdisteet ja erilainen valmistusprosessi vaikuttaa. Ma vaan satun tykkaamaan vihreesta teesta, niin kaytan sita enka tavallista. Pistan siihen sitruunaa. Teessa on myos paljon vahemman kofeiinia kuin kahvissa.
Heippa!
Kuka kysyikään oviksesta ja sen kestosta? Mä käytin ekaa kertaa ovistestejä elämässäni ja bongasin hymynaaman CB:n digistä kahtena päivänä peräkkäin. Mulla oli vatsan turvotusta ja kipuilua kp15 ja aloin silloin testaamaan. Eka ovisplussa tuli sit kp17 ja vielä vahvempi kp 18, sitten kp19 oli hymynaama poissa testi-ikkunasta. Valkovuodosta myös päättelin, että olisi ovis tulossa. Onko kahden päivän ovis normaalia?
Myös siitä valkovuodosta oli puhetta. Sen määrä ja laatu kierron aikana on kai hyvin yksilöllistä. Oviksen huomaan kyllä sen perusteella, mutta raskauttani tai siis plussausta ennen en huomannut.
LEGOLATAR & KUKKAISTYTTÖ88: (KUVITELTUJA!!!) Oireita(KO) mulla on: paineen tunne vasemmalla munasarjojen kohdalla, eilen vielä rinnat vähän kipeät, nyt ei enää. Minusta ne ovat myös hieman turvonneet. Alaselän kipu ei enää tunnu niin vahvasti. Eilen palelin illalla kovasti. Tänään taas on ollut kuuma. Väsyttää.
Tänään olen myös ollut ihan varma, etten ole raskaana. Vaikka tuli haamu ovistestiin, ei se mitään tarkoita. Jälleen kuulin kuinka tuttavani, joka ei ole oikein koskaan halunnut lapsia, odottaa nyt ensimmäistään. Musta tuntuu, että mä en ikinä saa lasta. Kamalinta tässä on se, että olen halunnut niitä 24-vuotiaasta saakka, miestä vain ei ole ollut. Olisin hyvä äiti. :( Tämä on niiin perseestä. Huh & anteeksi!
Pahoittelut menkoista! Tästä nyt uuteen nousuun! Mäkin ehkä parhaillaan liun liukumäkeäni alas, noustakseni jälleen ylös! Kuules Universumi, niitä vauvoja olisi tilauksessa näille kaikille palstan naisille! <3
Enninkeri: Minunkin mielestä on kiva kun noi kiertopäivät ja yrityskerrat on viestien lopussa. Jotenkin helpompi pysyä asioista perillä ettei tarvitse joka viestin jälkeen käydä tarkastamassa listalta aina niitä päiviä. Yritän ainakin itse ne aina muistaa laittaa. :)
Kävin tänään taas prismassa etsimässä tuota greippi mehua, mutta jotenkin on tosi huonosti tuota valikoimaa tuon greipin osalta. Toggolino täytyykin ensi kerralla katsoa jos löytäisin tuota happy dayn grapefruit mehua, kiitos vinkistä! :D
kahvi: minä juon joka aamu yhden ison kupin lattea. Vaikuttaakohan se? Teen sen dolce custo keittimellä (kapseli kahvia)
Carita87 7/21-25 yk3
HOPE2015: Onpas hauska yhteensattuma, kun mun esikoinen täyttää huomenna myös 1 vuotta! <3 <3 Me kyllä pidetään synttärit vasta loppukuusta, kun vielä painaa toi remontti pahasti päälle.
Greippimehusta: Ostin sitten tänään Tropicanan greippimehua (Golden Grapefruit) joka on ihan greippitäysmehua hedelmälihan kera. Oli muuten hyvää :) eli ei mitään vaikeuksia nauttia esim. lasillista aamuisin. Löytyi ihan meidän pienestä S-lähikaupasta.
Ei mulla muuta. Paitsi pahoittelut menkoista/negoista. :(
-Mimsuli kp3/28-30, yk6
Vauva-asiasta: Minä en tykännyt lapsista lainkaan, sanotaanko että vielä parisen vuotta sitten, 25 ikävuoden jälkeen alkoi mieli muuttua totaalisesti ja viime vuosi on ollut yhtä tauotonta vauvakuumetta. Biologinen kello alkoi siis todenteolla raksuttaa, aivan kuten äitini sanoi, äidithän on aina oikeassa ;) Hoivaviettini on kasvanut aivan äärimmäisyyksiin, hoivaan nykyisin kaikkea mahdollista ja herkistyn niin iloisista kuin surullisistakin asioista, en voi lukea edes lehteä itkemättä :O Olen varma, että jos joskus saisin terveen ihanan oman vauvan rinnalleni synnytyksen jälkeen, itkisin varmasti monta tuntia onnesta :D
Sitten tuosta ovulaation tikutuksesta: Minä kiertopäivänä se kannattaisi aloittaa? Minulla nyt kp 5 ja menkat loppuivat tänään (normaalisti kestävät 7-8 päivää, että jotain hyvää sentään...).
Grazymay minä kyselin ovulaatiosta. Kiitos vastauksesta. :) Sekin on ilmeisesti aika yksilöllistä mutta hyvä tietää että käytännössä on mahdollista että ovulaatio olisi osunut juuri niihin päiviin kun en testannut.
Selva kiva kun liityit joukkoon. Tosi mielenkiintoista kuulla miten siellä jossain kaukana ajatellaan ja uskotaan. Tietysti sinun kuulumiset kiinnostaa myös kovasti, meitä yhdistää ainakin haave esikoisesta 35+ vuotiaana.
Hyvä idea merkata kiertopäivät viestin loppuun! :)
Hyvät yöt kaikille. <3
Hehhee. Hyvä idea mutta unohdin silti. ;)
Kia79 kp17/28 yk2
Hei Selva, kiva, kun löytyy toinenkin ulkomaanelävä :) Tosi mielenkiintoista lukea sun juttuja toiselta puolelta maailmaa!
Grazymay: on ihan normaalia, että ovistikku näyttää parikin päivää plussaa. Oviksen voi sitten laskea viimeiseltä plussasta n. 24 tunnin päähän. About :)
Muuten noista raskauden näkymisestä ovistestissä. Mä tiedän, että toiset saa ovistestin plussan, kun ovat raskaana mutta kannattaa myös muistaa, että Lh pysyy kierron loppua kohden ihan ilman raskauttakin kohonneena. Mun käsityksen mukaan sen plussa pitää olla kierron lopussa tosi vahva, että siitä vois jotain päätellä. Tässä on hyvä linkki asiasta: http://www.clearblue.com/fi/kierto-ja-ovulaatio.php
Josefiina87: tässä taulukko milloin kannattaa aloittaa oviksen testaaminen http://www.mammaksi.fi/info_pages.php/ovulaatiotestien-tekeminen-i-15
).( miten nää dpo:t kuluu näin sairaan hitaasti
Carita87 no jopas sattui :) Ehtii sitä juhlia myöhemminkin.
En tie enää mitä mää toivosin; menkkoja vai mitä.
Hope2015 kp47/28-31 yk?
Huomenta ladies :)
LEGOLATAR: Olisi mulla samoja oireita kuin sulla... Tosiaan mulla ei ikinä tule tissit kipeiksi, joten se olisi sitten raskauteen viittaava oire! Mulla mulla tosiaan oviksesta vasta niin vähän aikaan, että ei kai tässä kovin kummia oireita pitäisi edes vielä olla, varsinkin kun ekassa raskaudessa (km) ei ollut mitään oireita. Vaikka jokainen raskaus ymmärtääkseni on erilainen :)
TOGGOLINO: Googletin vähän ja mun oireet sopii tosiaan tuohon keltarauhaseen myös. Meillä on näköjään olis ollut samana päivänä, olisipa hienoa plussata samana päivänä ja jatkaa juttelua raskaana! :)
GRAZYMAY: 2 päivän ovistestihymy on tosiaan ihan normaali ja hyvä juttu! :) Tsemppiä sinne, mutta on kovin samanlaiset fiilikset :( Ei auta kuin odottaa ja olla stressamatta! Joo tiedän, helppoa...
JOSEFINA 87: Tuo TOGGOLINON antama linkki on hyödyllinen :)
Ja sitten tämän aamun kysymykseen: Epäilen tuota keltarauhasen vajaatoimintaa, koska dpo viime kierrossa oli vain 9 päivää ja menkat alkoi kahden päivän tiputtelulla. Nyt dpo6, eilen illalla tuntuvat vihlaisut alavatsassa vasemmalla puolella, keltarauhanen? Viime kierrossa ei ollut tällaista kipua tässä vaiheessa. Onko tämä hyvä merkki, että keltarauhanen toimii? Vai kertooko tämä oikeasti mitään? Vai onko tämä huono merkki?
Kukkaistyttö88 kp 28/32(?) yk7, km jk yk3
LEGOLATAR: Olisipa piti kirjoittaa!
Päivitetty vain kiertopäivät, en korjannut enkä lisännyt ketään, niin paljon viestejä, etten onnistunut bongaamaan, että pitikö jotain muutella tai lisäillä, ilmoitelkaa, jos piti :) Ja kertokaa, jos tuli virheitä!
TILANNE 17.9.2014
Hope2015 kp 48/27-31
Cecilja kp 34/28-29 yk11
Ipa86 kp 33/40 yk8
Minäminä kp 33/28 yk 12
Riikkanen kp 31/28-29 yk?
Mama kp31/?
Eitne kp 29/33-56 yk3
Kukkaistyttö88 kp 28/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp 27/32 yk4
***Alissa6 kp 27/26 yk4
Saffelson kp 26/26-29 yk17
Tiikerikuu kp 26/26-33 yk4
Crazymay kp 27/30-33 yk 3 km jk
JCK kp 26/24 yk10
Milanella kp 25/21-28 yk1
Exile kp 25/30 yk6
JQ kp 25/24-27 yk 2
Sane kp 23/25-30 yk2 km jk
Hopehope kp 23/30 ya 3/2014
SELVA 23/27 yk4
Annhaa kp 22/27? ya 7/2013
TS kp 21/28? yk1
Mimmutti kp 21/28 yk2
Mymmeli89 kp 20/32 yk2
Orchid87 kp 20/26-28 yk4
Nuppunella kp 20/32-35 yk4
Tuulianniina kp 18/28 yk4
Kia79 kp 18/29 yk2
Toggolino kp 18/26, yk10 (km 08/2014)
Äiti11 kp 16/28 ya 2013, km 05/2014
Jenviko kp 16/28 yk10
Nanna Ida kp 14/28-32 yk4
Eliine87 kp 15/30 yk3
Kaziska kp 14/26-28 yk3
JokoNyt kp 14/27-34 yk13 (eka plussa 4.9.14 --> kemiallinen)
Hamsu Lund kp 13/28-29 yk10
Tiuku89 kp 12327-30 yk4
Elowena kp 13/30 yk2
Enninkeri kp 13/27-32 ya 8/2013
Miisu kp 12/?? yk14
Louise82 kp 12/24-27 yk1 km jk
Yennaf kp 12/31 yk1
Airi kp 11/27 yk3 km jk
Huolestunut ensiyrittäjä kp 9/30 yk3
Academia kp 9/30 yk9
Yossuko kp 9/32-36 yk9
Carita87 kp 8/21-25 yk3
Toivetta täynnä kp 8/30-32 yk13
Nappikeitto kp 8/31-35 yk2
Josefiina 87 kp 6/28-30 yk2
Hansku88 kp 6/28 yk4
Mimsuli kp 4/28-31 yk6
Heikkulin kp4/23-30 yk 3
Hormonihirviö kp2/32-34 yk4
Pistaasi123 kp 2/23, yk3
Maikki2
Haaveilija86
EllieP
Anndikke kp?/33 yk4?
Dimou kp 33/34-38(?) yk2 tai kp 5/29-38 yk3
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91, Niiskuneitii, Nelekas, Jelevel, Hemapa, Nais Nokkonen, Mikka, Toiveikas Optimisti
Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet
Kukkaistyttö: vihlonta kuulostaa hyvältä :)
omat "oireet": nännit todella kipeät ja kosketusarat (ei tartte kuvitella), tänään hajukuvotusyökkäyksiä ja paksua valkovuotoa. Samantyyppistä ollut näillä yk:lla ennenkin joten ei ny kuitenkaan innostuta liikaa. Vähän tietty aina pitää innostua kaikesta :D