YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Nyt kun pääsin töistä kotiin niin ehdin googlailemaan. Ilmeisesti ruskea vuoto voi tarkoittaa myös ovulaatiota. Ehkä siis sittenkin tuo tapahtumassa tällä viikolla kuten voisi edellisen kierron perusteella olettaa? Kauhu vain ajoittain iskee, että ehtiikö ne hedelmälliset hetket hyödyntämään, varsinkin kun ei viitsisi joka päivä pupuilla, jos se sitten vaikuttaa sperman laatuun...
Eikä minun pitänyt ottaa tästä mitään stressiä :D Pitäisi vain tasaisesti joka toinen päivä heilutella peittoa ja alkaa miettiä testin tekemistä jos menkkoja ei ole kuulunut 50 päivään ;)
Ja onnittelut uusille plussanneille!
Tervehdys kaikille!
Kuukautisetkin sitten alkoi eilen, eli ensimmäinen kierto pillerien lopetuksen jälkeen 29 päivää. Tässä kierrossa otan ovistestit käyttöön vaikka alunperin ei ollut tarkoitus mutta niin vaan ostin niitä jo viime viikolla valmiiksi. ;) vähän jännittää miehen ensi viikkoinen työreissu, taitaa osua huonompaan mahdolliseen ajankohtaan. :-/
Paljon Onnea plussanneille!!
Kp2/29 Yk2
Kiitos vastauksestasi HEIKKULIN. Se piristi hirmuisesti ja toi toivoa vielä loppu kiertoon. :) Meillä menee muuten toi kiertokin aika samaa tahtia. :) Nyt ei voi muuta kuin odotella.
Jotain positiivista tähänkin ankeaan päivään! Ovulaatiotesti hymyili meille tänään. :) Eli nyt kun on kp 16, niin ovulaatio ilmeisesti kp 17 ja kierto näin ollen 31 päivää. Edellisistä kierroista viisastuneena aion testailla vasta kun menkat vähintään pari päivää myöhässä... Viimeksi olin näkevinäni hentoa viivaa, mutta seuraavana päivänä alkoivat menkat.
Huhheijjaa miten ahkerasti olette kirjoitelleet! Ihan mahtavaa. Onnea jokaikiselle plussanneelle, ihania uutisia!
Tuulianniinalle paljon tsemppiä ja jaksamista!
Lyhyt esittely/kertaus. Minä olen 28v ja mies 32v. Molemmat esikoista siis yrittämässä, meidän perheeseen kuuluu myöskin yksi karvakaveri, kissa 5v. Välillä mietityttää kuinka mahtaa suhtautua jos ja kun vauva meille suodaan, mutta uskon että lungista luonteestaan johtuen tullaan ihan hyvin pärjäämään :)
kaziska taisi kysellä siitä migreenistä josta kerroin. Ikävä vaiva, josta joutuu kerralla kärsimään useamman tunnin, mutta levolla yleensä helpottaa ettei nyt vuorokautta enempää ole vielä ainakaan joutunut kärvistelemään.
Täällä ollaan reissusta kotiuduttu, vointi hyvä ja tänään aloitin uudessa työpaikassa. Kaikki mallillaan.
Tällä viikolla pääsee sitten jo tikuttelemaan ovistakin ihan ekaa kertaa, jaiks!
Hei, putosin jo vähän kärryiltä ku en pariin päivään keriinny lueskelemaan, mutta yritän olla ahkerampi! Mietein tota vitamiini hommaa, itte oon kylmästi ostanu lidlin halppis monivitamiini poretableteita (n.1.8e) , niissä on foolihappoa muttei a-vitamiinia. Hirveesti jännittää, mutta viikko pitäis viä ainaki odottaa. Valkovuotoo on paljon mutta en tiä sitte mitä meinaa. Ukko soitti tänään innoissaan että oonko raskaana ku vessan kaapista löyty kaks testii missä viivat, luuli ovulaatio testejä raskaus testeiks :D
Nyt on terolut kuuri loppunu, tänään ois pitäny menkat alkaa, muttei näy. (Ennen alkunu 2 ja 4 päivää pillereiden lopettamisesta, kerran veny sit 6 päivään asti. Mut nännit nyt ollu tänää kipeet joten uskon että ne ens yönä/ huomenna alkaa,sit on menossa jo yk 14, ehkä mekin saadaan edes se yksi pikkunen vielä joskus..
Miiisu
Onpa plussanneita jo paljon, onnittelut kaikille :)
Täällä ei oikein mitään ihmeellistä, menkat alkaa jo loppumaan ja sitten jossain kohtaa täytyy alkaa bongailemaan ovista tikkujen kanssa. En tiedä kuinka mun kärsivällisyys siihen hommaan riittää mutta olisi se ainakin kivaa tietää tarkalleen missä kohtaa se ovis tapahtuu :)
Vauvakuume on kyllä molemmilla kova. Harmittaa miehellekin tuottaa pettymys joka kuukausi. :/ Olen myös äidin kanssa todella läheisiä ja haluaisin hänelle tästäkin yrittämisestä jo kertoa, mutta en viitsi vielä toiveita lapsenlapsesta herättää. Se kyllä toivoo niitä kovasti jo nyt, kaupoissakin hypistelee vauvojenvaatteita ja kaikkea :) Olisi niin ihanaa saada tähän perheeseen ja sukuun pieni vauva ihastuttamaan elämää. Toi kaikki tuntuu taas niin kaukaiselta vaiheella tässä kierron alkuvaiheessa...
Tiuku89, mulla tänään menossa kp27/28-31. Ajattelin testailla viimeistään perjantaina, jos ei menkkoja ala kuulua :) tässä on nyt neljä vuotta menty sillä tavalla, että olen ollut raskaana, imettänyt tai syönyt pillereitä, joten luonnollisen kierron pituudesta ei ole tietoa. Ovulaation jälkeen mulla oli sellainen olo, että nyt on tärpännyt, mutta viime päivinä on iskenyt epävarmuus. Tosin menkkaoloakaan ei ole vielä ollut, mutta senhän näkee pian, tuleeko täti kylään vai ei. Toista lasta toivotaan ja tämä on ensimmäinen yrityskerta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen :)
Hurjasti onnea vielä kaikille plussanneille!
Uutena ujosti liityn joukkoon seurailemaan ja tsemppailemaan! Meillä toiveissa ihan ensimmäinen, ja "tosissaan" yritetty muutaman kuukauden ajan. Ikää minulla 29 ja miehellä 33 ja varsin noviiseja molemmat vielä vauvajutuissa (ja myös yrityskikkojen saralla) ollaan, mutta tässähän sitä opitaan matkan varrella :)
Tällä hetkellä menossa kp 15/28-29, eli nyt vaan odotellaan; tämän kuun yrityskerrat kun menivät viime viikonloppuna... Toivotaan parasta!
Onnea plussanneille!!!!
Minä himotestaajana testasin jo tänään aamulla kp 24/ 28-30, 3+1 ...jos jotain jo näkyis. Mutta ei:( Täysin valkoinen nega, edes suurennuslasilla ei olisi voinut kuvitella sinne sitä toista viivaa....mieli aika maassa. En kyllä jaksaisi uskoa, että tämä vielä positiiviseksi muuttuu..
Mulla joskus tilattu nippu raskaustestiliuskoja, niitä n 14kpl tallella, ajattelin polttaa ne grillissa. Sellainen tunnelma, että minä luovutan ja en testaa enää ikinä. Ei meille kuopusta tule..... Tai jos joku halua niitä, voin lähettää :D
Ennen munajohtimen poistoa tulin nopeasti raskaaksi, nyt ei millään....eli ainoa mahdollisuus,että se toinen jäljelle jäänyt munatorvi pitää olla täysin kiinni. Ja kaikki raskaukset (3kpl) ovat alkuun saanut just oikealta puolelta jota ei siis enää ole.
Puhutteko te kaikki aina miehellekin, että aiote testata/testaatte?
Minä en puhu miehelle mitään asiasta, en ole koskaan puhunut ennen kui testi on näyttänyt plussa. Testaamisesta hän ei tiedä mitään, teen sen yleensä salaa. Yleesnsäkin emme puhuu yhtään lapsensaannista, raskautumisesta, uudesta vauvasta. Puhutteko te päivittäin?
Ehkä se johtuu siitä, että meillä on jo lapsi.....
Huomenta!
mikka: hauska toi miehesi reaktio. :)
Minä olen yrittänyt olla melko kylmäpäinen testaamisen kanssa ylipäätään. Miehelle en ole kertonut yleensä testaamisesta, mutta nopeastihan se sitten on huomannut, että jaahas, taas negatiivinen testi. Mun naamasta kaiketi sen sitten on huomannut! :D Ei meilläkään kovin paljon vauvasta puhuta; mies ehkä kokee, että ahdistun. Lähinnä minä olen se keskustelunavaaja tässä aiheessa ja mies kyllä kuuntelee.
Varovainen kysymys pitkänmatkalaisille ja toki muillekin: Miten suhtaudutte lapsettomuushoitoihin tai niiden suunnitteluun/hakeutumiseen? Oliko ainakin Miisu, jolla olikin jo ainakin terolutit käytössä? Itseäni askarruttaa tämä asia, koska meillä todennäköisesti on pian edessä lapsettomuusklinikalle meno. Perustutkimukset onkin jo tehty, joten kauhistuttaa toisaalta, että miten nopeasti asiat lähtevätkään rullaamaan. Toisaalta tekisi mieli yrittää vielä vaan luomusti ihan rauhassa.
Nyt töihin. Mukavaa päivää! :)
Cecilja kp 19/28-29, yk 11
TILANNE 2.9.2014
Haaveilija86 kp59/49-56
Anndikke kp37/33 yk3
Miisu kp37/?? Yk13
Zaron kp34/26-28 yk14
Hope2015 kp33/27-31
Louise82 kp33/24-27
Nanna Ida kp 33/28-32 yk 3
Nemor kp32/23-28 yk5
Lauraiidavi kp30/28-30
Toiveikas optimisti kp30/30-32
Elowena kp27/28-31 yk1
Kaziska kp26725-29 yk2
Tiuku89 kp27/27-30 yk3
Enninkeri kp26/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp25/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp25/30 yk?
Yossuko kp25/32-36 yk8
Bellablue kp24/28 yk5
Mikka kp24/28-29 yk1
Cias kp24/29 yk9
Nelekas kp24/28-30 yk2
Äiti11 kp24/28 ya 2013, km 05/2014
Nappikeitto kp24/31-35 yk2?
Lina87 kp23/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp23/30-32 yk12
Josefiina 87 kp20/30 yk1
Dimou kp19/34-38(?) yk2
Mimsuli kp19/28-31, yk 5
Cecilja kp19/28-29, yk11
Ipa86 kp18/40 yk8
Hormonihirviö kp17/31-32 yk3
Riikkanen kp16/28-29 yk?
Heikkulin kp14/23-30 yk2
Carita87 kp14/25-32 yk2
Kukkaistyttö88 kp13/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp12/32 yk 4
Saffelson kp11/26-29 yk17
Tiikerikuu kp11/26-33 yk4
Exile kp10/30 yk6
Sane kp8/25-30 yk2 km jk
Hopehope kp8/30 ya 3/2014
Annhaa kp7/27? ya 7/2013
TS kp6/28? yk1
Mimmutti kp6/28 yk2
Mymmeli89 kp5/32 yk2
Orchid87 kp5/26-28 yk4
Tuulianniina kp3/
Kia79 kp3/29 yk2
Jelevel
Elliep
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Tuulianniina (vkm), Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91, Niiskuneitii
Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet
Huomenta!
Täällä odotellaan, josko posti kohta saapuis ja toisi testin! Siis tää on ihan kauheaa odottamista ja jännittämistä, kun koko ajan tuntuu siltä, että menkat alkaa! Eilen illalla oli älytöntä jomotusta alavatsassa -ja selässä, mikä mulla tulee sinä päivänä, kun kuukautiset on jo alkanut..
Tsemppiä alkukierrossa oleville ja pitkää pinnaa!
Toivotaan runsaasti plussia!!!
Kaziska kerkesi jo tuonne plussanneisiin heittää ;) Mä en vielä tätä usko, on niin epätodellinen olo, ilmoitan myöhemmin mitä testi sanoo, vielä jännäilen tässä ryhmässä!
Tervetuloa uusille ja pahoittelut Kialle menkoista. Jännääjiäkin vielä riittää! Jospa tänään tulisi lisää plussauutisia?
Testin tekemisestä: Me ollaan sovittu miehen kanssa yhdessä testipäivä, mikäli menkat ei ala aiemmin. Me puhutaan jonkun verran lapsen tekemisestä, mutta ei haluta sen olevan mikään pääpuheenaihe kotona. Ehkä meilläkin se johtuu siitä, että on jo lapsi. Ja tällä kertaa ei ole niin paljon paineita lapsen saannista, kun tietää, että pitäis olla mahdollista.
Omaa napaa: Dpo9. Nyt voisi jo jotain kai tuntea alkavasta raskaudesta, mutta ei ole kyllä mitään tuntemuksia. Mun laskujen mukaan menkkojen pitäisi alkaa perjantaina, joten onhan tässä vielä aikaa.
Onko täällä vielä kuulolla plussanneita? Olisi hauska kuulla oireita ennen plussaa ja plussauksen jälkeen? Milloin aloitte tuntemaan jotain?
toivetta täynnä: Kiitos paljon kun autoit ummikkoa :).
Tänään alko mulla menkat, niin kuin jo olin olettanut joten KP1 lähti käyntiin (voi siis tuohon listaankin päivittä sen tiedon). Jännää! Ensimmäinen kuukausi meillä vauvayritystä. Saas nähdä miten tässä käy.
Mun taustasta myös nopeasti. Olen 29-vuotta ja mies saman ikäinen. Seuraavana vuonna siis täys 30 täyteen ja vauvakuume sitä myötä noussut kovasti. :)
Kiva jännittää täällä teidän kaikkien kanssa ja onnea kaikille jo plussan saaneille!
-EllieP
Hei, ollut vähän kiirenine viikon alku ja viikonloppu nii kerinnyt oikein kirjoitta, yleensä kun mä teen testin teen sen piilossa, koska en halua tuottaa miehelleni pettymystä. Kerron vasta kun testissä näyttää plussaa. Nyt vaan jännäillessä josko se onnistuis.
Onnea kaikille plussanneille, pian meitä on toivon mukaan iso joukko jo
On se nyt uskottava, että jokin on tarttunut matkaan!! Testi ilmoittaa pregnant 2-3!! Voi apua tätä tunnetta, toivottavasti "kaveri" pysyy matkassa....
Ihanaa että täällä taas plussanneitaki on tullut lisää! Onnea siis teille!! <3 Niiskuneitii: onnea! Kyllä se plussa on!!
Ellie: ensimmäinen luku nimen perässä tarkoittaa tämän hetkistä kiertopäivää (eli monesko päivä kuukautisten alkamisesta on) ja / -viivan jälkeinen luku/luvut kertoo kierron kokonaispituuden. Ei haittaa yhtään että olet ummikko, kyllä tänne mahtuu ihmettelyä ja kysymyksiä :) ja jokainen on jossain vaiheessa ihmetellyt taatusti samanlaisia asioita.
Nyt sitten se esittely... Oon 24 v. ja avomies/kihlattu on 36 v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisy on jätetty pois jo viime vuoden kesä-heinäkuussa, mut varsinaiset yritykset aloitettu elokuussa -13. Takana 6 vuotta pillereiden syöntiä. Ovista en alkuun tikutellu, mutta joka kierrossa jossa olen tikuttanu olen saanu positiivisen tuloksen (kp17) yhtä kiertoa lukuunottamatta joka olikin poikkeuksellisen pitkä (42) enkä joko ovuloinut ollenkaan tai lopetin tikuttelun liian aikasin. Normaalisti kierto on tasainen, menkat kestää sen 4-6 päivää ja melko runsaat on aina olleet. Tässä kierrossa apuna ollut Gelee Royalet sekä kreippimehu (joka oli niin pahaa etten tiedä voinko juoda enää tämän jälkeen jos nyt ei ole tärpänny) ja ovis tulikin reiluin oirein kaksi päivää etuajassa (kp 15).
Nyt sitten vain odotellaan vielä viikko ainakin, en nyt tiedä miten laskisin menkkojen alkamisen.. pitäisiköhän se laskea siitä minkä pituinen luteaalivaihe yleensä on ollut vai ihan varmuuden vuoksi odotella sinne mahdolliseen viimeiseen kiertopäivään saakka..? Oireita ei oikeastaan edelleenkään ole, muutamia kertoja olen vihlaisuja tuntenut alamahalla mutta ei muuta. Ei se flunssa onneksi tullutkaan! :)
Hui kun tuli pitkä teksti! Nyt pitää kyllä lopettaa tähän :D