Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikea se on ymmärtää: koirat eivät ole meille tervetulleita!

Vierailija
30.08.2014 |

Asumme kerrostalossa, ja minulla on vaikea astma. Olen allerginen koirille ja kissoille, ja kotiimme ei ole koirat tervetulleita. TAAS oli eräs ystävä ison ja todella karvaisen koiransa kanssa ovella. Sanoin että kova nähdä sua, mutta koiran voit jättää ulos. Ja siitä alkoi hirveä raivoaminen kuinka kehtaan sanoa ettei saa tulla, enhän voi julkisissakaan vältellä eläimiä jne. En voikkaan, mutta omassa kodissani voin. Ja aivan tasan tarkkaan olen tämän ilmaissut tälle kaverilleni että meille ei lemmikkejä tuoda.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törppö ns ystävä. Itsellä monia tuttuja, joilla koiria. Eivät pysty ymmärtämään,että osalla oikeasti allergiaa. Ja sitä ei myöskään ymmärretä, että osa pelkää koiria tai ei oikein tiedä miten niiden, varsinkin isojen kanssa ollaan normaalisti. Ollaan sanottu muutaman genkilön

Vierailija
2/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:11"]No sehän on ok jos EI mene sen koiran kanssa sinne minne se ei ole tervetullut. Oma tupa, oma lupa eli voi kieltää koira ja lapsivieraat ja vaikka kaikki vieraat :)
[/quote] Nimenomaan näin, eihän kenenkään kotiin pääsemisen pitäisi olla mikään itsestäänselvä oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanottukin muutaman kaveriporukan kaverin kanssa asiasta koirallisille ystäville. Mutta sitten mennään yhteisesti vuokratulle isolle mökille, jonne ei saa ottaa esim lapsia tai miestä mukaan. Niin eiköhän joku tuo lupaa kysymättä ja sanaakaan etukäteen asiasta sanomatta mukanaan tessunsa. Ja mukana pahasti koiralle allergisia ja koirakammoisia. Että kiva viikonloppu niiskuttaa ja jollakulla arkailla vapaana joka paikassa riehuvaa hurttaa, jota omistaja ei edes muista mukana olevan vaikka otti sen kuulemma mukaan kun se ei osaa olla ilman mamia.

Vierailija
4/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

Mä en ymmärrä niitä jotka tekevät siitä allergiasta niin ison ongelman. Mikä muu elintasosairaus nostetaan vastaavalle jalustalle? Ja ei, en ole änkeämässä koirineni kylään yhtään minnekään.

[/quote]

Hieropa vaikka chiliä silmiisi, kutittele höyhenellä nenääsi ja hengittele mehupillin läpi oletetun koiraperheen vierailun ajan ja mieti sitten, mikä siinä on niin iso ongelma. Siivoa asunto lattiasta kattoon oletetun vierailun jälkeen ja jatka höyhenellä nenän kutittelua pari seuraavaa päivää.
[/quote] Oliko tuossa mun viimeisessä lauseessa joku vaikeasti ymmärrettävä kohta? Puhuin allergioihin suhtautumisesta yleensä, ihmiset luettelevat ylpeänä ainesosia ja eläimiä joille varmaan ovat allergisia niin kuin kyseessä olisi joku statusta kohottava ominaisuus. Hiukan tämä on viime vuosina vähentynyt kun tieto allergioista on lisääntynyt, mutta edelleen saa toisinaan kuunnella näitä ansioluetteloita.

Vierailija
5/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:35"]  Sanoin että kova nähdä sua, mutta koiran voit jättää ulos. Ja siitä alkoi hirveä raivoaminen  [/quote] Itse asiaan puuttumatta pitää vain ihmetellä. Olen 48-vuotias, eikä kukaan ole koskaan alkanut minulle "hirveää raivoamista" mistään syystä. Varsinkaan jos itse käyttäydyn ystävällisesti ja asiallisesti. Onko tällainen hirveä raivoaminen yleistäkin ap:n kaveripiireissä, vai onko kyseinen kaveri ihan henkisesti terve? Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta normaalissa kanssakäymisessä. [/quote] Ei ole henkisesti ihan terve, ja tämä kaveri raivoaa esimerkiksi helposti kaupassakin jos koira ei saa tulla. AP

[/quote]

No mitä tämä sun tekstisi sitten palvelee? Haluatko tehdä tiettäväksi kaikille henkisesti sairaille, että koirat eivät voi tulla sun asuntoosi? No, toivotaan, että viesti menee tätä kautta oikein vikkelään perille.

Vierailija
6/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

Mä en ymmärrä niitä jotka tekevät siitä allergiasta niin ison ongelman. Mikä muu elintasosairaus nostetaan vastaavalle jalustalle? Ja ei, en ole änkeämässä koirineni kylään yhtään minnekään.

[/quote]

Syytön ap on siihen, että Suomessa on korkea elintaso.

Vierailija
7/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:51"]Itse en kuitenkaan vertaisi koiria lapsiin, koira on eläin ja siten paljon lastenkin alapuolella.

[/quote]

LOL ihan miten vaan, missä maailmassa sä oikein elät..

Vierailija
8/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

[/quote]

Mulla on tämmönen elintasosairaus nimeltä keliakia- myös autoimmuunisairus kuten allergiakin ja olen kyllä aika jalustalla sen kanssa. En syö muruakaan gluteeniruokia. Olen siis vielä pahempi prinsessa kuin ap, mutta on tää sen arvoista.

Vierailija
9/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:40"]

Onneks mul ei oo apn kaltaisia kavereita...

[/quote]

Eivät ne ole varmaan sun kavereiksi pyrkimässäkään :D

Vierailija
10/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten voi ihmisellä edes tulla mieleen ottaa lemmikki kysymättä mukaan kun on menossa johonkin. Mulla on itselläkin lemmikkejä, mutta siitä huolimatta, että tämä on "eläintalo", ei tänne tasan tarkkaan tule kutsumatta ainuttakaan muuta eläintä sisälle. Ja se todennäköisyys, että kutsuisin tänne vieraan eläimen on aikalailla nollan pintaan.

En kyllä muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka olettavat kutsun (minkä tahansa kutsun) koskevan jotain ylimäärisiä "eliöitä" varsinaisten kutsuttujen lisäksi. Jos kutsun sinut, niin kutsu on vain sinulle, ei sinulle+koiralle/miehelle/mummolle/kaverille/lapsille. 

Vierailija
11/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

[/quote]

Syytön ap on siihen, että Suomessa on korkea elintaso.
[/quote] Enpä minä ap:ta elintasosta syyttänytkään vaan puhuin yleisesti allergiaan suhtautumisesta. Eihän lihavienkaan sallita vaatia erityiskohtelua lihavuutensa takia, harvan diabeetikonkaan olen kuullut pitävän vastaavaa mekkalaa sairaudestaan kuin allergikkojen noin keskimäärin.

Vierailija
12/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää, kun on kissoja, jotka eivät siedä reviirillään muita elukoita. Meillepä ei kukaan siis koiran kanss keksi edes yrittää. :D

Vierailija
13/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:51"]Ni en kyllä ymmärrä apta. Kyllähän jotkut tulevat lastensakkin kanssa kylään? Saanko mäkin vinkua että ei lapsia meille kylään kun en tykkää? Sitä paitsi, allergioista voi parantua siedätyksellä. Ei sitä karvaa nyt niin paljoa lähde. Jos on muutenkiltti koira niin on kyllä pikkuprinsessakäytöstä aplta. [/quote] Kyllä sinä saat päättää ketä kotiisi tulee. Jos et lapsivieraita halua niin kerro kutsuessasi että lapset eivät voi tulla mukaan. Ei se sen isompi ongelma ole. Itse en kuitenkaan vertaisi koiria lapsiin, koira on eläin ja siten paljon lastenkin alapuolella.

[/quote]

Jos ne silti tulee lastensa kanssa, käyttäydy ns huonosti. Ota alkoholia, kiroile kuin merimies ja tupakoi. Niin ja kerro seksijuttuja yksityiskohtaisesti. Ei ne enää kauaa tule.

Vierailija
14/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:51"]Ni en kyllä ymmärrä apta. Kyllähän jotkut tulevat lastensakkin kanssa kylään? Saanko mäkin vinkua että ei lapsia meille kylään kun en tykkää? Sitä paitsi, allergioista voi parantua siedätyksellä. Ei sitä karvaa nyt niin paljoa lähde. Jos on muutenkiltti koira niin on kyllä pikkuprinsessakäytöstä aplta. [/quote] Kyllä sinä saat päättää ketä kotiisi tulee. Jos et lapsivieraita halua niin kerro kutsuessasi että lapset eivät voi tulla mukaan. Ei se sen isompi ongelma ole. Itse en kuitenkaan vertaisi koiria lapsiin, koira on eläin ja siten paljon lastenkin alapuolella. [/quote] Ja mulle koira on lapsi. En ikinä menis sellaseen paikkaan johon koira ei olis tervetullut.

[/quote]

Mulle mun lemmikki boakäärme on lapsi, en ymmärrä miksei sitä saa viedä kaikkialle?

[/quote]

Sehän kulkisi niin nätisti sun kaulan ympärillä kuin huivi!

Vierailija
15/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hölmö ystävä. Oma koiranomistajakaverini katkaisi välit, kun en hyväksynyt huonostikasvatetun koiransa tempauksia. Nyt minulla on oma koira.

Kysymme luvan kyläilyyn ja voimme mainiosti olla ottamatta mukaan. Koira kuitenkin on hyväkäytöksinen eli ainesta kyläilyyn on, jos sallitaan.

Vierailija
16/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta! En kyllä kehtaisi noin tehdä ystävälle. Ei koiria tarkoittaa ei koiria.

Vierailija
17/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

[/quote]

Mulla on tämmönen elintasosairaus nimeltä keliakia- myös autoimmuunisairus kuten allergiakin ja olen kyllä aika jalustalla sen kanssa. En syö muruakaan gluteeniruokia. Olen siis vielä pahempi prinsessa kuin ap, mutta on tää sen arvoista.
[/quote] Mä en millään tavalla tuossa viestissä vaatinut ap:ta ottamaan koiria kotiinsa tai muutenkaan altistumaan eläinpölylle. Kommenttini oli osoitettu allergiaan suhtautumiseen, kuinka jo koirista tai vaikka pähkinöistä puhuminen saa joillekin hirveän marttyyrikohtauksen päälle. Mullakin on nikkeli- ja siitepölyallergia. En mä silti saa raivokohtausta jos joku on vaikka ostanut mulle vahingossa nikkelipitoisia koruja. En myöskään ala huokailla äänekkäästi kun puhutaan heinänteosta. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitan?

Vierailija
18/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"] Mä en ymmärrä niitä jotka tekevät siitä allergiasta niin ison ongelman. Mikä muu elintasosairaus nostetaan vastaavalle jalustalle? Ja ei, en ole änkeämässä koirineni kylään yhtään minnekään. [/quote] Mulla on tämmönen elintasosairaus nimeltä keliakia- myös autoimmuunisairus kuten allergiakin ja olen kyllä aika jalustalla sen kanssa. En syö muruakaan gluteeniruokia. Olen siis vielä pahempi prinsessa kuin ap, mutta on tää sen arvoista. [/quote] Mä en millään tavalla tuossa viestissä vaatinut ap:ta ottamaan koiria kotiinsa tai muutenkaan altistumaan eläinpölylle. Kommenttini oli osoitettu allergiaan suhtautumiseen, kuinka jo koirista tai vaikka pähkinöistä puhuminen saa joillekin hirveän marttyyrikohtauksen päälle. Mullakin on nikkeli- ja siitepölyallergia. En mä silti saa raivokohtausta jos joku on vaikka ostanut mulle vahingossa nikkelipitoisia koruja. En myöskään ala huokailla äänekkäästi kun puhutaan heinänteosta. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitan?

[/quote]

Nikkeliallergia on nyt ihan eri asia. Voit valita, pidätkö korua vai et. Pitäisikö ap:n hankkia itselleen kaasunaamari kotiinsa, jotta sietää luvatta tulleita koiria? Hengittäminen on aika vaikea lopettaa.

Vierailija
19/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"] Mä en ymmärrä niitä jotka tekevät siitä allergiasta niin ison ongelman. Mikä muu elintasosairaus nostetaan vastaavalle jalustalle? Ja ei, en ole änkeämässä koirineni kylään yhtään minnekään. [/quote] Mulla on tämmönen elintasosairaus nimeltä keliakia- myös autoimmuunisairus kuten allergiakin ja olen kyllä aika jalustalla sen kanssa. En syö muruakaan gluteeniruokia. Olen siis vielä pahempi prinsessa kuin ap, mutta on tää sen arvoista. [/quote] Mä en millään tavalla tuossa viestissä vaatinut ap:ta ottamaan koiria kotiinsa tai muutenkaan altistumaan eläinpölylle. Kommenttini oli osoitettu allergiaan suhtautumiseen, kuinka jo koirista tai vaikka pähkinöistä puhuminen saa joillekin hirveän marttyyrikohtauksen päälle. Mullakin on nikkeli- ja siitepölyallergia. En mä silti saa raivokohtausta jos joku on vaikka ostanut mulle vahingossa nikkelipitoisia koruja. En myöskään ala huokailla äänekkäästi kun puhutaan heinänteosta. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitan?

[/quote]

Nikkeliallergia on nyt ihan eri asia. Voit valita, pidätkö korua vai et. Pitäisikö ap:n hankkia itselleen kaasunaamari kotiinsa, jotta sietää luvatta tulleita koiria? Hengittäminen on aika vaikea lopettaa.
[/quote] Mä en millään tavalla vaatinut ap:ta ottamaan koiria kotiinsa, lukee myös tuossa yläpuolella. Mä en myöskään ryntäisi aloittamaan keskustelua henkisesti sairaan käyttäytymisestä niinkuin kyseessä olisi joku yleisempikin ongelma.

Vierailija
20/76 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"] Mä en ymmärrä niitä jotka tekevät siitä allergiasta niin ison ongelman. Mikä muu elintasosairaus nostetaan vastaavalle jalustalle? Ja ei, en ole änkeämässä koirineni kylään yhtään minnekään. [/quote] Syytön ap on siihen, että Suomessa on korkea elintaso. [/quote] Enpä minä ap:ta elintasosta syyttänytkään vaan puhuin yleisesti allergiaan suhtautumisesta. Eihän lihavienkaan sallita vaatia erityiskohtelua lihavuutensa takia, harvan diabeetikonkaan olen kuullut pitävän vastaavaa mekkalaa sairaudestaan kuin allergikkojen noin keskimäärin.

[/quote]

Johtuisko siitä, että ympäristö ei vaikuta näiden ihmisten sairauksiin mitenkään merkittävästi. 2-tyypin diabeetikot tosin hyötyisivät siitä, että kahviloissa olisi tarjolla muutakin kuin pullaa, mutta ei kukaan ole heille niitä sokeripommeja silti suuhun työntämässä. Allergiaoireilta taas ei voi valita välttyvänsä mitenkään, jos ympäristöön tupataan allergianaiheuttaja. Mitä jalustalle nostamista on siinä, että ei halua omaan kotiinsa allergianaiheuttajaa, ei mitään. Puhuit myös elintasosairaudesta varmaankin siksi, että se antaa sairaudelle mukavan höpö-höpö -leiman - elintasosta kun johtuu, niin ei ole niin vakavaa, kun on varmaan myös itseaiheuttuakin. Sitähän sä varmaan tarkoitit, kun rinnastat lihavuuden ja allergiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme