Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kivoja" nuo pojan hammaslenksut stana :/

Vierailija
30.08.2014 |

Niin, murkulla menossa hammasrautakausi (puuttuu 2 pysyvää hammasta kokonaan, ei ole sikiöaikana lähtenyt kehittymään) ja viimekäynnillä hammaslekurilla sai myös sellaisia häviävän ohuita ja pieniä kumilenksuja joita hänen tulee pitää suussaan mahd paljon, käytännössä aina paitsi syödessä ottaa pois. No, muuten ok mutta kys lenksut katkeilee aika helposti, mm viimeyönä poika heräsi siihen kun haukotuksen yhteydessä lenksu pajahti katki ja kuului vaan naps ja osui poskeen. Tosi kiva:(

En tajua, ylähampaisen raudoissa on siis pieni koukku mihin se törpötään ja alahampaiden raudoissa muutaman cm päässä toiset koukut joihin se pitää venyttää ja asettaa. Ja niiden kanssa ei voi syödä eikä näköjään haukotellakaan ja seur aika on lokakuussa joskus. Hohhoijaa. 

Tätä ennen ravattiin hoitolassa muutana extrakerta kun raudoissa oleva lanka oli liikkunut painaen poskea niin että poskinahka veressä, mutta tokihan sitä ravailee siellä mahd monta kertaa ekstraa työaikana ja hoitola siis aivan toisella puolella Vantaata kuin missä asumme eli aikaa kuluu kiitettävästi.

Toiv lopussa kiitos seisoo, mutta tuo uusin ong eli noiden katkeaminen vatuttaa kyllä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo pitämään suunsa kiinni. Voi sitä pienimuotoisemminkin haukotella.

Vierailija
2/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 3-kymppisellä naispuolisella sukulaisellani oli tuollaiset lenksut aikoinaan eikä valitellut niiden katkeamista. Olisikohan murrosikäinen poika jotenkin kolhompi suun liikeissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena tuollaiset, eikä Se katkeilu minua haitannut mitenkään. Muutama tuli varmaan syötyäkin :)

Vierailija
4/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tänäaamuna poika kyllä raportoi että yritti pitää suunsa kiinni haukotuksen aikana mutta silti katkesi. Että näin, ei muuten ole hirmu helppoa haukotella suu kiinni, kokeiltu on. Ja varmaan poikakin on niitä muutaman niellyt..

ap

Vierailija
5/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 3, murrosiässä haukotellaan kolhosti.

Vierailija
6/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ap:n olevan kiitollinen, kun saa verovaroilla lapselleen tuhansien eurojen oikomishoidon. Omat lapseni läpikävivät vuosien oikomishoidon, mistä olen äärettömän kiitollinen. Kaikki mahdolliset oikomiskojeet tulivat tuolloin tutuksi. Ei olisi tullut mieleenkään kiukutella mistään, vaikka esimerkiksi niskaveto on ainakin aluksi vähän epämukava.

Vierailija
7/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:28"]Luulisi ap:n olevan kiitollinen, kun saa verovaroilla lapselleen tuhansien eurojen oikomishoidon. Omat lapseni läpikävivät vuosien oikomishoidon, mistä olen äärettömän kiitollinen. Kaikki mahdolliset oikomiskojeet tulivat tuolloin tutuksi. Ei olisi tullut mieleenkään kiukutella mistään, vaikka esimerkiksi niskaveto on ainakin aluksi vähän epämukava.
[/quote]

sama. Lapsella oli yhtäaikaa suussa muovikiskit ja niskaveto. Iloinen olin kun ne sai eikä lapsikaan nurissut.

Vierailija
8/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta muu kuin vaan sopeutua vallitseviin (väliaikaisiin) olosuhteisiin.

Vierailija
9/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain tyytyväinen oiotuista hampaistani : )

Mulla oli pahimmillaan ylä- ja alahampaissa telaketjut. Muistelisin kyllä, että kuminauhojen kanssa onnistui syöminen.

Vierailija
10/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:28"]

Luulisi ap:n olevan kiitollinen, kun saa verovaroilla lapselleen tuhansien eurojen oikomishoidon. Omat lapseni läpikävivät vuosien oikomishoidon, mistä olen äärettömän kiitollinen. Kaikki mahdolliset oikomiskojeet tulivat tuolloin tutuksi. Ei olisi tullut mieleenkään kiukutella mistään, vaikka esimerkiksi niskaveto on ainakin aluksi vähän epämukava.

[/quote]

Eipä kaikille kustanneta jos kyseessä on vain esteettinen syy. Vaikka hampaat olisivat kuinka viturallaan.

Vierailija
11/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että sun pojalle on osunut viallinen erä niitä kumilenksuja. Kävisin pyytämässä uudet tilalle. Ei mulla itellä ikinä katkeilleet, kun käytin teini-iässä.

Niin ja kävin yläasteikäisenä kyllä ihan itekseni hoitamassa nuo jutut, ehkä sunkin poikasi uskaltautuisi. Toki oli pienempi kaupunki.

Vierailija
12/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävittekö ap niistä telareistakin vinkumassa? Kaiken pitää olla siistiä ja mukavaa? Hohhoijjaa.
No pain no gain..

Vierailija
13/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytölle ainakin annettiin telaketjujen laittamisen jälkeen silikonia, mitä pystyi laittamaan rautoihin jos alkoi hankaamaan poskea. Kannattaa kysäistä sieltä hammaslääkäristä sitä jos vielä hankaa poskea.

Vierailija
14/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se poskikin tottuu siihen hankaukseen. Mulla hirsi ekat 2vk, sitten loppui. Ihan naurettavaa pelleilyä aplta.

Vierailija
15/15 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tommoset teininä. Se lenkki on niin pieni, ettei se mahdollista suun suurimuotoista availua. Tajuat kai itsekin, ettei lenksulla olisi muuten riittävästi voimaa siirtää hampaita. Ja ne lenkit tulevat vielä pienenemään. Paras vaan totutella ottamaan lenkki irti ennen haukottelua tai pitää pyytää ylimääräinen pussi lenksuja lääkäriltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi