Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää tämä "kateus" -muoti

Vierailija
30.08.2014 |

Esimerkkejä: Kun sanoo jotain hyvännäköistä ärsyttäväksi, se johtuu kuulemma vain kateudesta. Eli jos ei itse ole hyvännäköinen, on automaattisesti tykättävä niistä jotka ovat, jos ei tykkää, se on vain kateutta.

Jos töissä sanoo, vaikka ihan nätisti ja asiasta, jostain virheestä, lähinnä siksi, että seuraavalla kerralla sitten menee okein, niin auta armias jos se, jollle sanotaan on nuorempi, koulutetumpi tai nätimpi. Se johtuu kateudesta. Eli jos ei anna itseään jollain adjektiivilla parempien tehdä rauhassa virheitä, on kateellinen.

Jos ärsyyntyy siitä, että naapuri parkkeeraa ison maasturi-Volvonsa niin, ettei oma pikkuinen Fiat 600 (keskitty esimerkki) mahdu ruutuun, siitäkin valittaminen johtuu vain siitä,että on kateellinen siitä Volvosta. Tokihan ison auton omistavien, mahdollisesti rikkaiden, pitää antaa käyttää sitä itsensä maksaamaa parkkipaikkaa, muuten on kateellinen. 

Jos sanoo että napapaidat rumia, on automaattisesti kateellinen läski. Muodista kuuluu tykätä juuri sellaisena kuin se on. 

Tykkääkö nämä kateellisuus-aspektin vetäjät joka paikkaan kaikesta, vai ovatko he itse kateellisia kaikelle, mistä eivät pidä? Miksi he olisivat vähemmän kateellisia kuin muut? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ihmisten sanavarasto on köyhtynyt hymiöiden myötä ;) :D XD

Luultavasti ihmiset puhuvat vain omasta itsestään, kun eivät muita tunteita tunnista, kuin kateuden. Kuuluhan vanha sanontakin "itsestään ihminen viat löytää". Eli jos jatkuvasti on näkevinään muissa kateutta, petturuutta, valehetelemista, niin tunteet taitavat olla eniten tuttuja ihan siellä omassa sielunelämässä.

Vierailija
2/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko joka asiaan olla mielipide tai todeta sitä ääneen. Miksi hyvännäköinen olisi ärsyttävä pelkän lookin takia tai napapaidat yleisesti rumia vaikkapa vaaterekissä. Vaatteen kantaja tekee vaatteen edustavaksi tai sitten ei.

Tyyli, jolla palautetta annetaan on ratkaiseva, ei se, kenelle se sanotaan.

Väärin parkkeerattu auto ilmoitetaan taloyhtiön isännöitsijälle tai poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme "kateus"-muoti?

Vierailija
4/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, tuo muoti, jota viljellään tälläkin palstalla. Täällä käytetään usein ilmausta "vetää esiin kateuskortti".

Oliko sinulla ihan aidosti vaikeuksia ymmärtää ap:n selkeästi muotoiltua avausta?

ohis

Vierailija
5/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:27"]

Mikä ihme "kateus"-muoti?

[/quote]

Samaa ihmettelin.

Vierailija
6/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:29"]

4, tuo muoti, jota viljellään tälläkin palstalla. Täällä käytetään usein ilmausta "vetää esiin kateuskortti".

Oliko sinulla ihan aidosti vaikeuksia ymmärtää ap:n selkeästi muotoiltua avausta?

ohis

[/quote]

Aika outo muotoilu tuo minusta on.

Vierailija
7/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joidenkin ihmisten toiveajattelua, että oltaisiin heille kateellisia. Ihan aidosti osa ihmisistä luulee, että kaikki ovat heille kateellisia, eivätkä tajua, että ne kaikki oikeastaan nauraa heidän tyrkky-yrityksilleen ja huomiohuoraamisilleen.

Esim. eräs nainen, kenen kanssa ystävystyin. Mutta pikkuhiljaa minä ja usempi muu huomasimme hänessä narsistisia (tiedän, kulunut määritelmä) piirteitä. Hän haukkui kaikkia selän takana, manipuloi toisia, esitti edessä ihanaa ja kun selkäsi käänsit, sait pelätä, mitä pahaa hän keksii sinusta. Minäkin aloin ottamaan kyseiseen naiseen etäisyyttä. Siitäkös hän sai voimaa lisää ja kaksi vuotta mustamaalasi meitä, että me olemme hänelle kateellisia ja haukkui meitä kaikille, että kuinka kateellisia me olemme hänelle, kun hän on niin kaunis ja rikas ja hänellä on upea koti ja menestyy urheilussa niin hyvin.

Todellakaan syy etääntymiseen ei ollut kateus, vaan itsesuojeluvaisto.

Vierailija
8/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miettikääpä rehellisesti, mikä saa arvostelemaan esim. bloggaajien ostoksia? Minun on todella vaikea uskoa, että pelättäisiin nuorten saavan väärää kuvaa tosielämästä tai oltaisiin huolissaan luonnonvarojen haaskaamisesta. Niista oikeasti huolissaan olevat ihmiset eivät pura tuntojaan täällä, vaan tekevät asioiden eteen jotain konkreettista.

Vierailija
9/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, taas ollaa vetämässä keskustelua blogeihin. Boooooooring.

Vierailija
10/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ajattelin julkisuuden henkilöitä. Tai se, kun itse ihmettelin, että eikö verottaja puutu siihen, että bloggaajat saavat aika paljon arvokkaita tavaroita, niin se johtuu kuulemma kateudesta. En millään jaksa ymmärtää, miten joku tuohonkin sai kateuden vedettyä - varsinkin kun itse olin Buzzadorissa (googleta jos et tiedä mikä se on, vähän pitkä selittää) ja mietin samaa, vaikka ne tavarat eivät arvokkaita olekaan. Niissä sopimuksissa pienellä lukeekin, että osallistuja itse vastaa mahdollisista veroista. Ap. 

Vierailija
11/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taisi otsikosta ajatella, että viestissä puhutaan kuinka ihmiset ovat kateellisia muodista..olivat muotoilleet jo valmiin vastauksen kuinka se ja se on kateellinen siitä ja siitä. Olikin vähän toisenlainen juttu sitten. Tein tahallani tuollaisen otsikon. Ap. 

Vierailija
12/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa ainoatakaan blogistia, joten kade ei tarvitse heille olla. Pidän koko blogi-touhua aivan turhana.

Vierailija
13/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:43"]

Osa taisi otsikosta ajatella, että viestissä puhutaan kuinka ihmiset ovat kateellisia muodista..olivat muotoilleet jo valmiin vastauksen kuinka se ja se on kateellinen siitä ja siitä. Olikin vähän toisenlainen juttu sitten. Tein tahallani tuollaisen otsikon. Ap. 

[/quote]

Nyt oon kateellinen kun olitkin noin viksu. Että oikein tahallasi sotkit ajatukset :D, vau.

Vierailija
14/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ap vaan kateellinen, kun et koskaan ehdi vetää kateuskorttia ekana esiin.

Vierailija
15/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kortteja heitetään kyllä aika paljon. Kateuskortin lisäksi aaveellä käytetään paljon myös lääkkeetkorttia, marttyyrikorttia, pinnallinenkorttia ja lassukkakorttia. Ihmiset jotka heittävät kateuskortin pitävät sitä suht tehokkaana. Itse muistan lapsena kun aina vedettiin esille lapsellisuuskortti.
En siis sanoisi sitä ihan muotijutuksi, koska aina tuota kateuskorttia on minusta käytetty paljon.

Vierailija
16/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 10:29"]

Oot ap vaan kateellinen, kun et koskaan ehdi vetää kateuskorttia ekana esiin.

[/quote]

Reps, tämä on loistava. Ap. 

Vierailija
17/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olet netistä oppinut että "näinhän tämä asia onkin" ja pakko olla kun niin ihmiset

kirjoittavat. kyse on enemmäkin asiaan suhteutumisesta kuin oikea rajaveto.

elä ota niin kirjaimellisesti näitä, koveta itsesi enemmin. Kukaan ei nykyään jaksa

sulanutta suklaasydäntä joka aikanaan maistui jollekkin..

Vierailija
18/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä voi lukea että kateuskortti kolahtaa APn kohdalla ihan oikeaan osoitteeseen. Tuntuu olevan hirveä fiksaatio ulkonäköön ja materiaan APlla. Se että kuvailet kalliita autoja tai toisia ihmisiä jotenkin paremmaksi, se kielii tiedostamattomasta kateudesta.

Vierailija
19/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nyt olivat vain keskittyjä tai netistä poimittuja esimerkkejä, ei esimerkkejä omasta elämästäni. Ei mennyt jakeluun, koetan nyt vääntää rautalangasta: jos valittaa, että joku pysäköi vanhan kotteronsa omalle paikalle, se ymmärettään. Jos valittaa, että naapuri pysäköi ison autonsa omalle parkkipaikalle, sanotaan, että olet vain kateellinen. 

Vierailija
20/21 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta olen törmännyt siihen että jollen ole luonnottoman innostunut joidenkin tuttujeni uusista ostoksista, esim. merkkilaukuista, niin olen kateellinen. Valitettavasti minä en ole koskaan osannut arvostaa kalliita laukkuja enkä ylipäätään pidä materiaa mitenkään suuressa arvossa, mutta tämä muutaman ihmisen taholta on tulkittu kateudeksi.