Sairaaloissa työskentelevät, työvaatteista kysymyksiä!
Saanette siis työpaikalta työvaatteet sukkia myöten, vai mitä? Laitatteko ne (potilas)sukat housujen alle vai päälle?
Onko hassua kun henkilökuntakin hiihtelee pyjamantapaisissa kaiket päivät, joskus vielä joku potilastakki vedetty siihen päälle? Minusta on hassua ja näin siis hiihtelen itsekin :)
Kommentit (8)
kaikki vaatteet tulee työpaikalta, myös sukat. ja meillä teholla on usein niin kylmä että pidän potilaspaitaa vielä päällä etenkin yövuoroissa. eli sellaista leikkurin avopaitaa.
Hoitajille on vilutakit erikseen, ei ole kovin suotavaa pitää potilastakkia päällä! Ne putkisukat saa työnantajalta, yleensä osastoilla voi pitää ihan omia sukkia jalassa. Housunlahkeet voi laittaa joko niiden sisään ai päälle, tyyli on vapaa :)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:43"]
kyllä potilaille ja hoitajille on eri vaatteet siellä, missä mä oon ollut töissä
[/quote]Onhan ne erilaiset juu, mutta meillä ainakin on ns. leikkurivaatteet ja samantapaiset yöpaitojen oloiset kuin potilaillakin, sitä tarkoitin. Ja tuon "yö"puvun saattaa kruunata juurikin se potilastakki. ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:45"]
Hoitajille on vilutakit erikseen, ei ole kovin suotavaa pitää potilastakkia päällä! Ne putkisukat saa työnantajalta, yleensä osastoilla voi pitää ihan omia sukkia jalassa. Housunlahkeet voi laittaa joko niiden sisään ai päälle, tyyli on vapaa :)
[/quote]Kysyinkin että miten yleensä muut pidätte niitä sukkia, en mitään sääntöä ollut vailla. Molemmin meilläkin pidetään ja monet pitääkin omia. Minä pidän mieluummin työnantajan sukkia ja housujen päällä. Ei niitä vilutakkeja aina muista pukkarista ottaa tai löydä kiireessä tms joten helpompi vetäistä potilastakki päälle. ap
Omia sukkia pidän töissä. Pyjaman tapaisissa? Ei kyllä tule niistä valkoisista housuista ja paidoista mieleen pyjama. Hoitajan puvusta siis. Ja meillä on valkoiset vilutakit myös mutta ei niitä pidetä jatkuvasti vain tauoilla. Ei ole minusta hassua.
Työskentelen mielisairaalassa, käytän omia vaatteita. Toisaalta kätevää, mutta toisaalta joskus harvoin eteen tulevat wc-avut yms. tuntuvat aika ikäviltä ilman työvaatteita, jotka voisi vain viskata mahdollisen tahrautumisen jälkeen pyykkisäkkiin.
Eihän nuo smurffi- puvut kovin kauniita ole, ehkä vähän hassujakin. Minusta on kuitenkin todella mukava, että ei koskaan tarvitse pohtia, mitä laitan töihin päälle eikä tarvitse huolehtia työvaatteiden pesusta!
kyllä potilaille ja hoitajille on eri vaatteet siellä, missä mä oon ollut töissä