Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARATOONARIT! Nestetankkauksen unohtaminen

Vierailija
29.08.2014 |

Huomenna ensimmäinen maratonini. 3-4 vrk ennen maratonia olisi ilmeisesti pitänyt juoda 2 litraa vettä enemmän normaaliin nähden. Minä en tätä kokemattomana muistanut. Onko mitään tehtävissä? Vaikuttaako juomattomuus?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestetankkaus on tärkeä. Muista nyt illalla juoda ja aamulla PALJON. Lopeta veden/urheilujuoman juonti noin tunti ennen starttia. Ja joka pisteellä vähintään yksi kuppi vettä ja urheilujuomas. Kovasti tsemppiä!

Vierailija
2/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Jossain taas sanotaan, että tankkaus pitää lopetta vrk ennen maratonia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Jossain taas sanotaan, että tankkaus pitää lopetta vrk ennen maratonia.

ap

Vierailija
4/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse lopetan ruokatankkauksen edellisenä iltana (aamulla toki hiilaripitoinen aamupala), mutta nestettä mun saamin ohjein ja kokemuksella pitää jatkaa vielä starttipäivänä. Itsellä olotila on ennen starttia sellanen, että kroppa on täynnä nestettä. Kyllä se vaan siellä kuluu. Muista tosiaan juoda vaikka ei janottaisi. Janontunnetta ei saa tulla, mulla se näkyy heti olotilassa. Ja muista, että ei se matka tapa vaan vauhti.

Vierailija
5/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemattomana jotenkin luulisi ottavan kahta tarkemmin selvää valmistautumisesta...

Itse vedän viikkoa ennen kevyemmän liikuntalinjan, ruoka hiilaripitoisemmaksi ja tankkaukseen puhdasta hiilarijauhetta veteen sekoitettuna ja sitä pitkin päiviä tissutellen 4vrk ennen. Vaikuttaa ihan oleellisesti jaksamiseen.

Vierailija
6/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisimmekö kuitenkin kannustamaan juoksijasiskon (?) maaliin, mammapalstan vakivittuilun sijaan! Terv. 2/5

Vierailija
7/7 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin juon Vichyä, enkä pelkkää vettä. Olen huomannut kovan ruokatankkauksen itselleni turhaksi, joten en mitään hirveää mättöä vedä. Mutta ihmisillä on paljon erilaisia tapoja, mikä sopii kenellekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi