Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle on tullut suuri tarve ryhtyä auttamaan toisia OV

Vierailija
29.08.2014 |

Olen tässä pohdiskellut mm. elämäni tarkoitusta ja sitä, mitä täällä maapallolla saan aikaan, miten olisin hyödyksi, miten voisin tehdä jotain merkittävää. En tarkoita sillä tavalla merkittävää, että haluaisin olla julkkis joka tunnettaisiin/jäisin historiankirjoihin tms. vaan siis sillä tavalla merkittävää, että voisin auttaa toisia ihmisiä, ihmisiä joita kohtaan joka päivä, keitä satunnaisesti ja ohimennen, keitä useammin tai jatkuvasti. Tuttuja ja vieraita. Lapsia ja aikuisia. Minulle on tullut halu tehdä enemmän toisille ihmisille kuin itselleni. Ja halu ajatella vähemmän itseäni, enemmän toisia. Maailmassa on jo niin paljon itsekkyyttä ja itsekkäistä valinnoista johtuvia vääryyksiä ja niiden viattomia sivullisia, että haluan omalta osaltani olla lisäämättä näitä. (Tiedostan että tämä on nykyaikana epämuodikasta ja myös sen, että epäitsekkyys voidaan tahallisesti käsittää väärin, ns. syyttää kynnysmatoksi ryhtymisestä, joka taas on eri asia, tämä pienenä välihuomautuksena)

Nyt olen ryhtynyt miettimään, miten voisin tätä toteuttaa, miten voisin olla avuksi.

Tällä hetkellä mieleen on tullut muutamia pieniä juttuja, toivoisin että heittelette lisäideoita, jos tulee mieleen (niitä tällä aloituksellani lähinnä tulin hakemaan)

eli: Aion olla ystävällinen ihmisille ympärilläni. Pieniä sanoja, tekoja, eleitä. Tervehdin ystävällisesti, autan jos näen avuntarvetta. Täällä palstallakin ajattelin olla ystävällinen ja vastailla rakentavasti ;) aion olla irl:kin vähemmän provosoituva. Aion laittaa enenevässä määrin toisten hyvän oman hyväni edelle (enkä siis tosiaan silti vieläkään tarkoita sitä kynnysmattona olemista).

Lisäksi aion ottaa "kummilapsen" ja/tai laittaa säännöllisesti rahaa johonkin hyväntekeväisyystaholle. Nipistän omista turhista/ei-niin-välttämättömistä ostoksista, ja näin säästyneet rahat voin antaa niille jotka tarvitsevat niitä enemmän kuin minä.

Yritän myös elää ekologisesti ja eettisesti ja toimia laajasti näiden arvojen mukaisesti.

Päivätyöni sisältää jo toisten ihmisten auttamista, josta olen tyytyväinen.

Aion osallistua kaikenmaailman torkkupeittojen/villasukkien tekemiseen (näitä kampanjoita, joita järjestetään esim. köyhien ihmisten avuksi). Tässä itseasiassa lyön kaksi kärpästä yhdellä iskulla; tykkään käsitöistä, ja näin ollen harrastukseni olisi sekin toisille avuksi. (linkatkaa muuten, jos tiedätte tällaisia keräyksiä olevan menossa!)

Lisäideoita, kommentteja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh? Kommentteja, lisäideoita, anyone? :)

ap

Vierailija
2/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OV?

Vierailija
4/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:55"]

OV?

[/quote]

"On Viestiä" siis tavallaan, että otsikkoon ei saa mahtumaan kaikkea mitä haluaa sanoa, vaan jatkuu viestissä.

Vierailija
5/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lapsia, niin tarjoudu ottamaan toisten lapsia hoitoon, niin että vanhemmat saa hetken hengähdystauon. Äh, voihan tätä tehdä lapsetonkin.

Jos sinulla on vapaa-aikaa, tarjoudu yksinäisen vanhuksen ystäväksi, tukiperhetoimintaan tai muuhun. Jos ystävälläsi on vaikeaa, käy kylässä ja vie ruokaa mukana.

Varmaan riippuu siitä kuinka paljon sinulla on voimia ja vapaa-aikaa, että mitä kaikkea muuta vielä voisi tehdä.