Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ilman turvaverkkoa kokemuksia

Vierailija
11.08.2021 |

Haluaisimme siis yrittää lasta, mutta turvaverkkoon ei ole luottaminen. Sukua asuu lähellä, mutta ovat kiireisiä uraihmisiä. Miten on sujunut ihan vaan kahden vanhemman kanssa lapsiarki, ilman suurempia turvaverkkoja? Molemmat haluavat lasta ja aikovat osallistua.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienten koululaisten pitkät kesälomat ovat haasteellisia tukiverkottomille ja erityisesti tukiverkottomalle yksinhuoltajalle. Onneksi on isoissa kaupungeissa päiväkotien kesäpäivystys vielä alle kouluikäisillä ja sitten alkaakin se koulu ja kesäleirien etsintä ja niitä voi joutua ketjuttamaan vaikka neljäkin viikkoa yhteen menoon. Hinnat vaihtelevat ja alennusta voi saada jos on tiukilla rahat. Sama ongelma joululomalla ja hiihtolomalla. Vaikeaa kun perhe on saman henkilön elätettävä ja ei ole ketään joka voisi auttaa lasten kanssa jos ei onnistu tuttavista jotain auttamishaluista ihmistä löytämään.

Mies on opettaja, joten tätä ongelmaa ei onneksi ole. Varmasti hankalaa sumplia näitä! Ap

Ps. Seuraako muuten keskustelua enää kukaan, onko kokemusta perhepäivähoidosta? 

Perhepäivähoitajia on nykyisin tosi vähän. Melkein kaikki lapset menevät päiväkotiin. Sinuna olisin lapsen kanssa kotona niin pitkään kuin suinkin mahdollista. Vauva-aika on niin lyhyt ja itse en veisi esim. vauvaa päiväkotiin (enkä kyllä perhepäivähoitoonkaan).

Hoitajia on monenlaisia niinkuin meitä muitakin työtekijöitä. Olen työskennellyt päiväkodin toimistossa ja silloin kyllä valkeni että oma äiti on hoitajista paras aivan pienelle.

Vierailija
62/62 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta ilman turvaverkkoa. Mies menehtyi lasten ollessa pieniä. Eipä tämä nyt mitenkään vaikeeta tai raskasta ole ollut. 

Ihmetellen olen kuunnellut näiden vuosien varrella esim. perheitä, joissa yksi lapsi ja kaksi vanhempaa. Kuinka he on valittaneet siitä, miten rankkaa on ja jatkuvasti tarvinneet isovanhempien apua milloin missäkin.

Eli tämä riippuu täysin ihmisistä, toiset pärjää, toiset ei. Kannattaa miettiä kumpaan ryhmään itse kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi