Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen sukulaistytön suosioon?

Vierailija
28.08.2014 |

Okei, hauska otsikko. Mutta onhan se juuri asia, johon apua tarvitsen.

Minulla on siskontyttö, 13-vuotias. Emme ole olleet kovin läheisiä, sillä en ole kovin hyvä lasten kanssa, en osaa jutella, en tiedä mitä tehdä jne. Nyt tyttö on jo sen ikäinen, että sen kanssa voisi höpistä muodista, pojista yms. mutta miten voitan tytön puolelleni? En oikein osaa olla vielä tuonkaan ikäisen seurassa luontevasti mutta haluaisin meille sellaisen suhteen, että hän voisi muhun turvata, soittaa, voitaisiin tehdä yhdessä kaikenlaista, käydä leffassa ja shoppailemassa. Mutta miten sen teen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisesti juttelet.

Vierailija
2/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten? Meidän keskustelut menee näin:

Minä: mitä kuuluu?
Tyttö: ihan ok
Minä: mites koulussa?
Minä:Mites muuten?

Mä en keksi ton jälkeen mitään eikä tyttö anna mitään tartuntapohjaa. Oon niin huono tässä... Miten mä voisin kysyä vaikka että missä se tykkää shoppailla, niin osaisin antaa sille lahjaksi edes kivan lahjakortin oikeaan kauppaan?

Äh, oonko maailman ainoa ihminen, joka ei vaan osaa small talkia lasten kanssa? Mä niin haluaisin sen pitävän minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteks te oo tavannu pitkään aikaan?

Vierailija
4/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoria hirveesti kiinnosta puhua aikuisten kanssa. Se on tullut huomattua. Aina samat vastaukset ja mahdollisimman lyhyesti.

Vierailija
5/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljentyttö läheinen mutta sekin saattaa tokaista lyhyesti.

Vierailija
6/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysele noin epämäärästen kysymysten sijaan vaikka mitä harrastuksissa on puuhattu, millasia tehtäviä koulussa ollut jne. ja pyydä sitä vaikka elokuviin tai shoppailemaan kanssasi. luontevampaa sitten jutellakin esim. vastaan tulevista vaatteista :) kertoile myös omasta elämästäsi arkisia sattumuksia, jos tyttö vaikka niihin innostuisi kommentoimaan. tai jos tyttö on eläinrakas, vie hänet johonkin kotieläinpuistoon. jos tarvitset apua jossai pikku askareissa, pyydä tyttöä jelppimään ja tarjoa sitten vaikka just leffa, pitsa tms.

veikkaan että tyttöä ujostuttaa ja hän on varautunut, koska ei ole kanssasi ilmeisesti ollut tekemisissä. itse käyttäydyn aluksi samalla tavalla ja voi niitä setä ja täti parkoja kun ovat koittaneet minuun tutustua :D mutta kyllä he ajan kanssa ovat onnistuneet, joten ei hätää :)

ihana kun koetat olla nuorelle turvallinen aikuinen. niitä ei ole koskaan liikaa.

Vierailija
7/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me tavataan n kerran kuussa juhlissa tai kun vieraillaan heidän luonaan muuten vaan. Olen itse 28-vuotias enkä koe olevani liian aikuinen. Minulla ei ole lapsiakaan, joten siksikin haluaisin olla noiden sukulaislasten mielestä sellainen kiva nuori ja nuorekas täti, jonka kanssa voi hengata yms. Ehkä mä sit oon vaan liian kurppa kuitenkin :(

Vierailija
8/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä kuuluu" on maailman tyhmin kysymys, inhoan kun sitä minulta kysytään. Mitäs siihen vastaat, eihän siihen ole tarkoituskaan vastata kuin "hyvää, kiitos", eli tytön kielellä "ihan ok".
Ja ei ei ei koulusta kysymistä. Ja samanlainen kysymys on "mites muuten". Mitä siihen vastaat?

Kysy kysymyksiä, joihin on pakko vastata. Mistä oot löytänyt tuon kivan puseron? Ihana väri. Ja sitten jatkat siitä, riippuen toki vastauksesta, puhumalla itse. Väreistä, kauppista, kuinka haaveilet pinkistä paidasta tms. Älä ajattele tässä vaiheessa lapsena, vaan kaverina.

Jos tiedät mistä tyttö on kiinnostunut, juttele siitä. Siis juttele, kerro itse, äläkä kokoaikaa kysele. Juttelu voisi olla luontevampaa myös jonkun yhteisen tekemisen parissa. Kysypä tyttöä joku kerta mukaasi (siskosikin voi tulla mukaan, tai joku muu, niin voi olla luontevampaa) vaikka keilaamaan, sulkapalloa pelaamaan, shoppailemaan. Tai johonkin näyttelyyn, mikä nyt kiinnostaa.

Vierailija
9/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, kiitos, noilla mä pääsen jo alkuun! Muistan lapsena omien tätieni olleen mulle tosi tärkeitä ja haluaisin olla samalla tavalla tärkeä tuolle omalle siskontytöllekin. Mä en vaan yhtään muista mitä me koskaan juteltiin.

Mä en vaan uskalla suoraan töksäyttää haluisko se shoppailemaan, tulisi ihan puskista. ois niin kiva, jos hänen kanssaan voisi extemporekin tehdä kaikkea. Mulla kun ei ole montaa kaveriakaan, joiden kanssa voisi moista tehdä.

Vierailija
10/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyin jo että oot mies :D

Vierailija
11/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät mitään syytä, pyydä tyttö avuksi. Esim ostamaan kummilapselle joululahjaa (hyvä syy shoppailla ja käydä kahvilla tai ravintolassa), stuntmaniksi huvipuistoon kun viihdytät jotain nuorempaa sukulaista, palkatuksi avuksi raivaamaan kaappisi sinun kanssasi....

Yhdessä tekemällä jutteluyhteys aukeaa helpommin. 

Itse tutustuin erääseen kaukaisempaan sukulaiseeni kun hän alkoi pyytämään minua viikottaiseksi silitys- ym avuksi taskurahaa vastaan. Nyt tajuan että hän oikeastaan vaan halusi tutstua, ja olen kiitollinen. 

Vierailija
12/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, ihan mahtavia vinkkejä, kiitos miljoonasti! Miten mulle ei ole tullut mieleenkään kysellä noista vaatteista, hänellä kun on usein jotain kivaa vaatetta tai esim. koruja!

Mä en oikeastaan tiedä, mitkä niitä mielenkiinnonkohteita on :( Oon niin huono täti. Harrastukset tiedän kyllä.

Oon melko huono noin yleisestikin chit chattailemaan, tykkään kyllä jauhaa ja juoruta mutta sellainen höpöttely ei luonnistu kenenkään kanssa.

Vierailija
13/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 21:20"]

[/quote]Minäkin pelästyin otsikon perusteella ap:n olevan joku pervo sukulaisukko

Vierailija
14/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kylässä käydessäsi sanoa vaikka ihan suoraan että olis kiva viettää noin mukavan tytön kanssa enemmänkin aikaa. lähdetkö makutuomariksi ostamaan mulle uuden syystakin/koiralle pedin/mikä ikinä tyttö voisi houkutella. tai sitten ohimennen voit kysäistä kiinnoistaisiko häntä tulla kanssasi testaamaan uusi kahvila/katsomaan näytely jne.

uskon kyllä että moni teini on ihan otettu, jos aikuinen pitää seuraa kiinnostavana. ja tuolla tulikin aikaisemmin hyvä pointti että puhu kuten puhuisit kaverille. älä tietenkäön mitään känni/seksitarinoiya kerro, mutta ymmärtänet pointin :)

t.7

Vierailija
15/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tenttaaminen/haastattelu ei toimi, vaan yhdessä vietetty aika ja yhdessä tekeminen saa välit läheisimmiksi. Voi katsoa vaikka telkkaria ja kommentoida sitä tms. ihan tavallista.

Vierailija
16/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken tämän jälkeen: ole kuitenkin aito, oma itsesi. Myös heikkoutensa voi paljastaa.

Vierailija
17/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, ootte parhaita! Mä oon yrittänyt jotenkin nähdä hänet kaverina mutta sorrun noihin paskanjauhantakysymyksiin jotka johtavat vain ihan ok-vastauksiin ja niitä seuraavaan kiusalliseen hiljaisuuteen. Näen tytön huomenna, kun haen siskolta omppuja, joten vinkit pääse heti käyttöön.

Ja ei, en ole pervo setä vaikka otsikko mustakin herättää sellaiset vibat :D Miellyttämisen haluinen ja teiniluonteinen täti-ihminen vain.

Vierailija
18/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otathan huomioon, että nuoretkin on erilaisia? Mun 13-veelle ihan vihoviimeinen juttu olis joku shoppailemaan joutuminen. Kauppaan mennään pakon edessä, aina parempi jos netistä löytyy. Jos kuitenkin joudutaan vaatekauppaan, niin homma yritetään hoitaa mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti, koska molemmat inhotaan sitä puuhaa yli kaiken. 

Vierailija
19/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 21:20"]

[/quote]Kyllä kai miehilläkin on tarve tutustua esim. kummilapsiinsa ja olla läheinen heille, eikä siinä ole mitään pahaa.

Eihän leimata kaikkia miehiä muutaman sairaan pedofiilin takia?

Vierailija
20/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä piti se sanoa, että tytöllä on tosi rakastava perhe, hän on hyvä koulussa, on paljon kavereita ja harrastuksia, joten olen aina ajatellut, ettei hänen elämässään ole tarvetta minun seuralleni tai välittämiselle. Mutta olisi kiva, jos vaikka 10 vuoden päästä, kun ikäero on jo paljon pienempi ja hän jo ehkä opiskelutkin hoitanut ja työelämässä, voisimme olla ystäviä. ja sillä aikaa toivoisin olevani sellainen ihminen, jolle hän voisi murheensa kertoa jos ei vaikka perheelleen kehtaisi. siis sellainen unelmatäti.

ps. mikä tätä mobiilia vaivaa? ei rivinvaihtoja ja muukin tökkii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän