Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on OIKEASTI parempi, tehdä vauvan soseet itse vai ostaa kaupasta?

Vierailija
28.08.2014 |

Perustele!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin on hyvät ja huonot puolet, tehköön siis kukin äiti niinkuin parhaakseen näkee. Itse ostan pilttipurkkeja kaupasta koska ollaan vasta maistelu vaiheessa, bataattisoseen teen itse.

Vierailija
2/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa tehdä hyvin että ravintoarvot säilyy, on hygieninen yms niin tehköön itse. Kaupasta ostetut ovat yhtä hyviä. Tämä on taas näitä että imetys vs korvike. Toisille käy toinen ja toisille taas toinen. Meillä vauva ei tykännyt yhtään tekemästäni peruna-porkkanasoseesta mutta kun ostin vastaavaa kaupasta niin maistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että paras on tehdä ruoka niin lapsille kuin aikuisille raaka-aineista asti itse. Kyllähän kaikki ruoat säilytyksestä kärsii tai sitten niihin on lisättävä säilöntäaineita, jotka taas ei ole niin kovin hyvä juttu.

Mutta en ole koskaan ollut silti fanaattinen asiassa. Itse tekeminen on minulle ihanne, mutta ymmärrän että elämässä on joskus eri syistä tilanteita jolloin ei ehdi tai jaksa. Olen minä ostanut joskus purkkisoseita vauvalle ja joskus käytän eineksiä keittiössä. Pyrin ihanteeseen itse tekemisestä sen mukaan miten kulloinkin on voimavaroja, enkä tunne syyllisyyttä jos joskus ei ole. Ei ne valmisruoatkaan sentään myrkkyä ole.

Vierailija
4/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko tuota ees kysyä?

Vierailija
5/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasapuskat ja puurot teen itse, mutta välipalaksi saa jotain marjasosetta tai jogurttisotkuja. (kyseessä 11kk). Päätös moisesta, koska muistan omat pilttitraumat ja edelleenkin nousee oksennus lihapiltin säilyke-hajusta. Kun en moista moskaa suostu itsekään henkeni pitimiksi syömään, niin miksi lapsen pitäisi?

Vierailija
6/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:08"]

Lihasapuskat ja puurot teen itse, mutta välipalaksi saa jotain marjasosetta tai jogurttisotkuja. (kyseessä 11kk). Päätös moisesta, koska muistan omat pilttitraumat ja edelleenkin nousee oksennus lihapiltin säilyke-hajusta. Kun en moista moskaa suostu itsekään henkeni pitimiksi syömään, niin miksi lapsen pitäisi?

[/quote]
Hö, raskausaivo. Niin välipalat tulevat siis purkista piti sanomani.

Vierailija
7/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen itse koska haluan tietää tarkalleen mitä lapselleni syötän. Mutten katso kieroon niitä jotka antavat purkista. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee

Vierailija
8/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kasvissoseet itse helppouden takia. En jaksaisi kantaa pilttipurkkeja koko ajan kaupasta. Keitän yhtä kasvista kerrallaan, pakastan litteänä levynä ja naksautan tarvittavan palan irti. Hedelmäsoseet ostan.

Vierailija
9/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin tehdä itse, mikäli energiaa riittää. Pääsääntäisesti teen ruuatkin itse, joten olisi hyvä että lapsi tottuu itse tehtyyn ruokaan. Soseiden ostaminen ei ole mitenkään mahdoton ajatus, jos itse tekeminen tuntuu hankalalta tai ei tunnu maistuvan. En ymmärrä mikä vaikeus on valmistaa ruokaa ilman ravintoarvojen häviämistä. Tekevätkö muut kotiruokaa, jossa ei ole mitään ravintoarvoja, vai?

Vierailija
10/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä hyviä, valmissoseissa hyvä säilyvyys myös ravintoaineilla, joihinkin lisättykin c-vitamiinia. en tiedä onko hyvä tehdä itse, sitten hitaasti pakastaa kotipakastimella ja sitten taas sulattaa ja kuumentaa.... tuskin säilyy ravintoaineet hirveän hyvin. tuoreet kotitekososeet eri juttu.

Vierailija
11/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:14"]ihan yhtä hyviä, valmissoseissa hyvä säilyvyys myös ravintoaineilla, joihinkin lisättykin c-vitamiinia. en tiedä onko hyvä tehdä itse, sitten hitaasti pakastaa kotipakastimella ja sitten taas sulattaa ja kuumentaa.... tuskin säilyy ravintoaineet hirveän hyvin. tuoreet kotitekososeet eri juttu.
[/quote]

kun pakastaa ohuena levynä niin jäätyy ja sulaa nopeasti. Lämmitän vesihauteessa, en kuumenna.

Vierailija
12/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aikuisetkin syödään itse tehtyä ruokaa eikä eineksiä. Samalla kerralla sitä tekee lapsellekin.

Koirakaan ei suostunut syömään piltin parsa-perunaa, haju oli järkyttävä.

Vierailija
13/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kasvis- ja lihasoseet itse ja pakastan. Hedelmäsoseet ostan. Olen kokenut sen itselleni paremmaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
14/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omasta jaksamisesta ja perheen tilanteesta. Teen itse vihannessoseita pakastimeen valmiiksi isoja eriä, välillä käytetään valmiina soseita, hedelmäsoseita käytetään paljon, joskus lisään niihin marjoja itse. Puurot teen aina itse hiutaleista. Reissussa on aina valmiit soseet. Ei tähän ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta.

Vierailija
15/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syöttänyt lapsille soseita, kaupan tai itse tehtyjä. Helppoa.

Vierailija
16/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#9 jatkaa että neuvolassakin suositeltiin ostamaan hedelmäsoseet koska itse tehden tulisi kalliimmaksi ja hankalampi keittää hedelmiä kuin kaaviksia.

Vierailija
17/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:19"]

#9 jatkaa että neuvolassakin suositeltiin ostamaan hedelmäsoseet koska itse tehden tulisi kalliimmaksi ja hankalampi keittää hedelmiä kuin kaaviksia.

[/quote]

Miksi ne pitäis keittää?

Pehmeät menee haarukalla muussaamalla ja omput yms voi raastaa.

Vierailija
18/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kaupan soseet mitään myrkkyjä oikeasti ole, vaikka jotkut ituhipit mitä väittäisi eikä kaikki lisäaineet ole vaarallisia. C-vitamiinissa ei esimerkiksi ole yliannostuksen vaaraa. Toki itse tehdessä voi vähän enemmän soveltaa ja kokeilla uusia makuja yms. Tätä mieltä on terveellisesti syövä lapseton, joka ostaa kaupan hedelmäsoseita itselleen rahkan sekaan :D

Vierailija
19/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hedelmäsoseet meinasin ostaa itse. Kasvissoseet teen. T. 10

Vierailija
20/39 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:19"]

[/quote]

Miksi ne pitäis keittää?

Pehmeät menee haarukalla muussaamalla ja omput yms voi raastaa.

[/quote]

Jatkan vielä että kaupan hedelmäsoseista on puolet vettä ja riisitärkkelystä, mihin kasvava lapsi tarvitsee riisitärkkelystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi