Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammakaveri ottaa mukaan aina kolmannen kaverin?!

Vierailija
28.08.2014 |

Olen muuttanut uudelle paikkakunnalle 6 kk sitten ja sain lapsen samaan aikaan, esikko on 3-vuotias. Olen tavannut yhden kivan äidin, jolla on saman ikäiset lapset. Tapaamme kerran viikossa tai pari kertaa. 

Joka kerta kun tapaamme, hän ottaa mukaan toisen äitikaverin kolmanneksi pyöräksi. Minä olen parhaimmillani kahden kesken enkä oikein jaksa sellaista kuuden lapsen hälinää, jossa juttu keskeytyy jatkuvasti kahden äitituttavan kanssa, siis yhden sijaan. 

Olenko niin tylsää seuraa, että siksi tekee näin vai onko kyse siitä, että hän haluaa hoitaa kaksi tapaamista yhdellä iskulla? On joskus valitellut, että ei jaksa usein tehdä mitään erikoista (erikoinen=hop lop, puisto kauempana tms). 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus sama tilanne eli kaveri otti mukaan aina kolmannen henkilön mukaan. Lapsia ei ollut, mutta tulos oli se että minä jäin aina ns kolmanneksi pyöräksi, koska olin se uusin ja he niitä vanhoja kavereita. Hyvä, jos koet että se kolmas mamma on kolmas pyörä, etkä sinä. :)

Vierailija
2/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on vaan sitä mieltä, että mitä enemmän porukkaa, sen kivampi. Minä kaipaan vähän syvällissempääkin ajatustenvaihtoa, ja juttejen silloin mieluummin kaksin ystävän kanssa. Ymmärrän tarpeesi hyvin! Sinussa tuskin on mitään vikaa, ystäväsi vain on tässä asiassa erilainen kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat millos te opitte olemaan porikassa?

Vierailija
4/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaisiin lapsitapaamisiin on ihan hyväkin ottaa kaikki yksinäiset kotiäidit mukaan. Tuo on sinuakin kohtaan hienosti tehty koska samalla voit saada uusia ystäviä, jos kerran olet uusi paikkakunnalla. 

Vierailija
5/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tapaatte?

Jos kutsut tämän äidin lapsineen teille kotiin niin ei kai hän nyt voi muita teille kutsua sinulta kysymättä?

Jos taas tapaatte tämän naisen kotona tai yleisellä paikalla niin sitten ei voi mitään.

Vierailija
6/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:40"]

Osa ihmisistä on vaan sitä mieltä, että mitä enemmän porukkaa, sen kivampi. Minä kaipaan vähän syvällissempääkin ajatustenvaihtoa, ja juttejen silloin mieluummin kaksin ystävän kanssa. Ymmärrän tarpeesi hyvin! Sinussa tuskin on mitään vikaa, ystäväsi vain on tässä asiassa erilainen kuin sinä.

[/quote]

Kaikki merkit viittaavat siihen, että hän on itsekin sellainen hiljainen, vähän syvällisempi ihminen. Jos hän olisi erilainen, huippusosiaalinen, en ihmettelisi tätä. 

ap

Vierailija
7/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:41"]

Akat millos te opitte olemaan porikassa?

[/quote]

Kyse on siitä, että etsin syvällisempiä ihmissuhteita enkä välttämättä pinnallisempaa porukassa kahvittelua. Porukassa ei jostain syystä voi muodostaa vain yhteen ihmiseen syvempää suhdetta, jos haluaa että koko porukalla on hyvä mieli olla yhdessä. 

ap

Vierailija
8/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei teitä nyt mikään iso porukka ole. Kaveria voi jännittää ettei keksi tarpeeksi juteltavaa uuden tuttavuuden kansaa. Tai sitten joku muu syy mitä jo ehdotettiin. Yhtä kaikki, mikään ei estä sua tutustumatta syvällisemmin.

Vierailija
9/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuota yritetä opettaa lapsillekin, että kolmisteenkin voidaan olla eikä niin, että yksi tiputetaan porukasta pois? Tuohan on hienoa, että teillä kaikilla kolmella on seuraa.

Vierailija
10/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:59"]

No eikös tuota yritetä opettaa lapsillekin, että kolmisteenkin voidaan olla eikä niin, että yksi tiputetaan porukasta pois? Tuohan on hienoa, että teillä kaikilla kolmella on seuraa.

[/quote]

Kolmas kaveri kuitenkin vaihtelee. Eli ajatuksena hänellä on se, että kolmas pitää olla, ja se voi olla kuka tahansa. Voi olla mahdollista, että hän pelkää ettei keksi tarpeeksi puhuttavaa. Olen kyllä itse aika puhelias ja uskon, että tulisimme hyvin juttuun  kahdenkin. Tuttavuuden alussa tapasimme kahden kesken pari, kolme kertaa ennen tätä kolmas kaveri -trendiä. Minusta meillä oli mielenkiintoiset keskustelut laidasta laitaan. Ammatillisestikin löytyi puhuttavaa, koska ammattimme ovat aika samanlaisia. En nyt kaikkea kerro, mutta työtehtävissä toimisimme tekisimme monitieteellistä työtä yhdessä. 

ap

Vierailija
11/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustesi perusteella minua voisi jännittää seurasi? Onko ammattisikin tyyliin lääkäri? :) 

Kotiäitinä ol on niin raskasta, että ehkä hän ei jaksa kuin kerran viikossa raahautua jonnekin ihmisiä tapaamaan.

Vierailija
12/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:07"]

Kirjoitustesi perusteella minua voisi jännittää seurasi? Onko ammattisikin tyyliin lääkäri? :) 

Kotiäitinä ol on niin raskasta, että ehkä hän ei jaksa kuin kerran viikossa raahautua jonnekin ihmisiä tapaamaan.

[/quote]

En ole lääkäri ja hän on meistä se korkeammin koulutettu, jos sillä on nyt väliä.:) 

ap

Vierailija
13/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, toiset panttaavat kavereitaan, joiden kanssa on aina niin mukavata! :D oHIS: Kaveri hehkutti vuoden uudesta äitiryhmästä, missä käy. Kun vihdoin pääsin niitä naisia tapaamaan, niin kaikki tuijottivat haavi auki seinään koko tapaamisen ja ainoa kunnon keskustelu käytiin siitä aiheesta, että kuinka nopeasti kukin laihdutti bmi 18 kokoon itsensä lapsen saannin jälkeen. Aikahaarukka oli 1-4 viikkoa! Voitte arvata, pidinkö mä niitä hauskoina ihmisinä varsinkin kun oma bmi on enemmänkin 28 vielä 13 vuoden jälkeenkin...:D

Vierailija
14/14 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:59"]

[/quote]

Kolmas kaveri kuitenkin vaihtelee. Eli ajatuksena hänellä on se, että kolmas pitää olla, ja se voi olla kuka tahansa. Voi olla mahdollista, että hän pelkää ettei keksi tarpeeksi puhuttavaa. Olen kyllä itse aika puhelias ja uskon, että tulisimme hyvin juttuun  kahdenkin. Tuttavuuden alussa tapasimme kahden kesken pari, kolme kertaa ennen tätä kolmas kaveri -trendiä. Minusta meillä oli mielenkiintoiset keskustelut laidasta laitaan. Ammatillisestikin löytyi puhuttavaa, koska ammattimme ovat aika samanlaisia. En nyt kaikkea kerro, mutta työtehtävissä toimisimme tekisimme monitieteellistä työtä yhdessä. 

ap

[/quote]

Saattaa olla, että olet puheliaisuudessasi joskus liian tungetteleva ja hän ottaa mukaan kolmannen pyörän suojakilvekseen. Tai sitten olet mustasukkainen kaveristasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä