Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mautonta Zara!

Vierailija
27.08.2014 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2014082718608247_pr.shtml

Onko tuo jotain sairasta holokaustihuumoria vai onko suunnittelija oikeasti niin taukki ettei tajunnut? 

Toivottavasti vetävät tuon paidan pois myynnistä vauhdilla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin niin taukki, etten ole törmännyt holokaustipaitaan ennen tätä uutista. Olisin hyvin voinut suunnitella tuollaisen paidan, jos vaatteita suunnittelisin.

Vierailija
2/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saa kyllä aika paljon assosioida, mm. siksi, että keskitysleirien vanginvaatteissa oli pystyraidat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä näin vain seriffintähden

Vierailija
4/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 21:43"]

minä näin vain seriffintähden

[/quote]

sama täällä. mutta nykyään halutaan kaikesta tehdä joku numero. siinä tähdessähän oli semmoset "pallurat" sakaroiden kärjissä, niinku sheriffin merkissä.

Vierailija
5/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä näin heti keskitysleirivaatteen. Hassua miten kaikki ajattelee eri tavalla. 

Vierailija
6/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paita vedetty pois kaupoista.

Vierailija
7/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
8/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas joku elämäänsä kyllästynyt oikein etsimällä etsinyt jotain, mistä vetää pakasteherneet sieraimiinsa tällä viikolla.

Vierailija
9/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 21:55"]

mä kyllä näin heti keskitysleirivaatteen. Hassua miten kaikki ajattelee eri tavalla. 

[/quote]

Keskitysleiri mullakin tuli ensimmäisenä mieleen. Sheriffivaikutelman hoksasin vasta kun 4 siitä mainitsi :D

Vierailija
10/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin! nyt kaikki rasistiset natsimammat ostoksille!

Vierailija
11/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus

Vierailija
12/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli enemmin mieleen että vangin paita jossa sheriffin tähti. mietin että miksi ne on samaan vaatteeseen ängetty :D

mutta toi keskitysleiri vertaus on kyllä taas niin hakemalla haettu. raidatkin on eripäin ja toisessa on nappeja. onko kaikki harmaat raitapaidat kiellettävä?

miks musta tuntuu että joku trollaa noita vaateketjuja tällasilla valituksilla...

Vierailija
13/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla tuli heti kuvan nähtyä keskitysleiri paita. Huhhu loukkaavaa todellakin. Täällä wt ämmät näkee vaan seriffi paidan koska sivistyksessä iso aukko. Vink vink olisitte käyny ne koulut niin tietäisitte jotain

Vierailija
14/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 23:57"]Kyllä mulla tuli heti kuvan nähtyä keskitysleiri paita. Huhhu loukkaavaa todellakin. Täällä wt ämmät näkee vaan seriffi paidan koska sivistyksessä iso aukko. Vink vink olisitte käyny ne koulut niin tietäisitte jotain
[/quote]

Kuinka paljon niitä kouluja pitäis oikein käydä? Yliopistossa asti olen historiaa lukenut, ja siltikään en nähnyt tuossa keskitysleirin vaatetta. Koska raidat ei ollut pystyssä, eikä nappeja edessä ja kauluskin puuttui. Tähtikin on väärä;). Tähti tosiaan enemmän muistutti seriffin tähteä, mutta villissä lännessö taidetaan enemmän käyttää ruutupaitoja.

Vierailija
15/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuulu yleissivistykseen tuollainen kuviontunnistus. Keskitysleirit kyllä, mutta ei tällaiset jutut. On kyllä melko kaukaa taas haettu kuvaassosiaatioita....huhhuh.

Vierailija
16/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 23:57"]Kyllä mulla tuli heti kuvan nähtyä keskitysleiri paita. Huhhu loukkaavaa todellakin. Täällä wt ämmät näkee vaan seriffi paidan koska sivistyksessä iso aukko. Vink vink olisitte käyny ne koulut niin tietäisitte jotain [/quote] Kuinka paljon niitä kouluja pitäis oikein käydä? Yliopistossa asti olen historiaa lukenut, ja siltikään en nähnyt tuossa keskitysleirin vaatetta. Koska raidat ei ollut pystyssä, eikä nappeja edessä ja kauluskin puuttui. Tähtikin on väärä;). Tähti tosiaan enemmän muistutti seriffin tähteä, mutta villissä lännessö taidetaan enemmän käyttää ruutupaitoja.

[/quote]

Kuusisakarainen tähti raitapaidan rintapielessä on minusta ihan tarpeeksi älytön jo sinällään, ei kaipaa nappeja tuodakseen keskitysleirimielikuvat. 

Vrt. Jos vihreänruskeassa takissa kyynärvartta kiertäisi punainen nauha, jossa valkoisen ympyrän sisällä mustalla painettuna olisi vaikkapa hymynaama, natsimielikuva nyt vaan ei olisi vältettävissä, vaikka siinä sitä hakaristiä ei olisikaan.

Ei mua nyt silti tuo tuohduta, lähinnä naurattaa - keskitysleirien uhrit kun nyt vaan eivät vielä ole ihan sellaisia asioita, joiden kanssa kannattaisi lähteä pelleilemään ja tällaisia riskejä ottamaan. Ihmetyttää, että suunnittelu/tuotantotiimissä ei muka kenellekään ole tullut mieleen, että tässä paidassa nyt on jotain tuttua.

Vierailija
17/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 23:57"]Kyllä mulla tuli heti kuvan nähtyä keskitysleiri paita. Huhhu loukkaavaa todellakin. Täällä wt ämmät näkee vaan seriffi paidan koska sivistyksessä iso aukko. Vink vink olisitte käyny ne koulut niin tietäisitte jotain
[/quote]

Haista nyt itse, keskitysleirin vaatteet olivat paksua jouheista sarkaa ja tähti oli kyllä ihan erilainen kuin tuo paidan tähti, joka on ilmiselvä seriffin tähti. Reissaapas maailmalla museoissa ja opiskele seiskan lukemisen sijaan historiaa vaikkapa yliopistossa.

Vierailija
18/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani mielstin paidan raidotukset veneilyyn, lainvartijan tähti siihen yhdistettynä = laivapoliisi :D

On kyllä minusta kaukaa haettu, vähän sama kun vetäisi seepranraitakuvion merkitsemään vaikkapa kristittyjen jumaluuden ja ihmisten liiton merkiki eli sateenkaareksi. Onhan niissäkin vähän samoja muotoja, mitä nyt eroja on enemmän.

Vierailija
19/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähdestä tulee kyllä mieleen juutalaistähti

Vierailija
20/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 21:55"]

[/quote]

Sama täällä. Eka ajatus oli näky juutalaislapsista keskitysleirillä. Villin lännen seriffin paidan olisi voinut toteuttaa vaikka niin että paita olisi yksivärinen tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi