Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäisiköhän kauluspaita 60 asteen pesun

Vierailija
27.08.2014 |

Kyseessä miesten täysvalkoinen juhlakauluspaita, 100% cotton, 40 astetta, sanoo pesulappu. 

Meneeköhän pilalle jos pesisin 60 asteessa? Oli kauhean kallis paita, joten en viisisi pilata. Toisaalta en jaksaisi pestä tuota ainoaa valkoista paitaa yksinkään (menisi kätevästi valkoisten lakanoiden kanssa).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut pestä nykyään lähes kaiken 60 asteessa, sen jälkeen kun luin sen artikkelin että 40 asteessa ei puhdistu mikään (ja lika vielä kuluttaakin vaatteita kaiken lisäksi) Hyvin ovat kaikki kestäneet, ei mitään muutosta entiseen.

Sitten kun vielä miettii tuota miten kylmää se 40 asteinen vesi on ja mitä kaikkia pöpöjä siinä elää, niin ihan ällöttää esim. jossain yleisessä pyykkituvassa pestä mitään niin kylmässä. Tällä hetkellä on kyllä oma kone, mutta seuraavassa kämpässä ei ole sille liitäntöjä, joten pakko käyttää pyykkitupaa.

Vierailija
2/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää. 30 pyykit kestää 40 asteisen pesun ( paitsi 100% villa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Laitan kuuteenkymppiin.

ap

Vierailija
4/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pese vaa.

Vierailija
5/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kestää.

Vierailija
6/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää tietenkin. Sitäpaitsi parempi olisi pestäkin 60 asteessa joka kerta, jos haluat sen pysyvän valkoisena (sekä tietenkin käyttää valkopesuainetta).

Vierailija
7/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki nelikymppiset kestää kuusikymppisen pesun. Kaikki. Vaatevalmistajat laittaa 40, koska ihmiset haluaa pestä matalissa lämpötiloissa luullen säästävänsä sillä sähköä ja ympäristöä. Tosiasiassa moni vaate ei puhdistu vielä sillä. 40 on tavallaan minimi joka ilmoitetaan vaikka halutessaan voisi ilmoittaa myös 60.

Mutta mites vaate, jossa lukee 30? Uskallatteko pestä 40 asteessa? Uskallatteko kuudessäkympissä.