Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ahdistus kumpuaa? Mistä se tulee?

Vierailija
26.08.2014 |

Minulle on ennenkin käynyt näin, ja tänään taas... kiertelin kirpputorilla kun alkoi aivan käsittämättömästi ahdistaa ja itkettää. On toki ollut kuormittavia/stressaavia asioita mielenpäällä, mutta ne eivät varsinaisesti ole koskeneet juuri minua itseäni (kaikki, osa on). Tuntui jotenkin hirveän ahdistavalta kiertää kirppis läpi (lapsi oli mukana). Tuli yhtäkkiä kamala ikävä kotona olevia pienempiä lapsiani, ja sellainen suuri turvattomuuden tunne valtasi minut. Tätä on tapahtunut ennenkin mutta lievempänä, kaupassa tai kirpputorilla.

Mistä tämä johtuu? :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/40 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa sitä ahdistusta, niin saat sen aiheuttajan selville. Itsellekin tuttua nuo ja aikaisemmin tapani oli työntää asia pois mielestä ja epämääräinen ahdistus jatkui. Nyt pysähdyn kuuntelemaan sitä. Jostain ajatuksesta se lähtee. Joku vaikeaksi koettu asia, mitä ei ole käsitellyt. Ahdistus itse asiassa kovenee kun tajuaa, mikä sen aiheutti, eli kun se tulee tietoisuuteen kunnolla, mutta pitkällä tähtäimellä helpottaa kun asiaa saa mielessään käsiteltyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 23:31"]

No ne tunteet vaikuttavat aivokemiaan. Mulla auttoi mm. lajit joissa yhdistyy keho ja mieli, kuten pilates ( ja musiikki taustalla). Terapia. Rosen ym. Luonnossa liikkuminen.

[/quote]

Mulla ei auta mikään noista. Mua auttaa oikeasti sellainen liikunta että olen ihan piipussa sen jälkeen, HIIT, juoksu jne. Ainakin oma ahdistukseni on ihan fyysinen juttu, voin jutella terapeutin kanssa vaikka sata tuntia, osaan puhua tunteistani, käsitellä niitä jne mutta ainoa asia mikä mua on koskaan auttanut on liikunta. Tietenkään kaikilla ei ole varmasti sama mutta itsellä on yli 40 vuoden kokemus ja näin se minun kohdallani menee.

[/quote]

Olen huomannut samaa. Ja pelkään vanhuutta eli sitä ettei terveys anna enää myöten liikkua tuolla tyylillä. Silloin on varmaan pakko siirtyä lääkkeisiin.

Vierailija
24/40 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä.

Vierailija
25/40 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää, mutta aina ajatellessani asiaa minuun iskee armoton itkupuuska, joka ei hellitä ennen kuin luovun aiheen käsittelystä kokonaan.

Vierailija
26/40 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke jos itkettää.

Vierailija
27/40 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuon ahdistuksen aikana minut valtaa kauhea yksinäisyyden ja tyhjyyden tunne, kuin olisin ypöyksin koko maailmassa. Olo on vain niin ahdistava ja huono. Tuntuu, etten tuolle kirpparille pysty enää menemään, ahdistus tulee siellä aina uudestaan :(

ap

Vierailija
28/40 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:52"]Jotenkin tuon ahdistuksen aikana minut valtaa kauhea yksinäisyyden ja tyhjyyden tunne, kuin olisin ypöyksin koko maailmassa. Olo on vain niin ahdistava ja huono. Tuntuu, etten tuolle kirpparille pysty enää menemään, ahdistus tulee siellä aina uudestaan :(

ap
[/quote]

Kuule, mulla ollut samaa monia kertoja. Ja syyt löytyy menneisyydestä. Kaikki tulee eteen, ne vanhat tuskat.
Jouduitko joskus olemaan täysin yksin?
Käsittele asioitasi jonkun kanssa.

Vierailija
29/40 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tiedostamaton trauma. Onko sut pienenä jätetty yksin? Tai siis vanhemmat jättäneet liian pienenä vaikkapa hoitoon liian moneksi yöksi? Tälläisia selittämättömiä ahdistuksia niistä voi tulla.

Vierailija
30/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa monissakin paikoissa tulee sellainen ahdistava olo. Moneen liittyy jokin muistokin. Haikeus, surumielisyys... en muista lapsuudesta kovin paljoa, en ainakaan mitään erityisen traumatisoivaa.

ap

Vierailija
31/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistusta aiheuttaa useimmiten jokin käsittelemätön tunne joka puskee läpi ahdistuksena. Sun olisi hyvä käydä se ahdistus ja tunne läpi kunnolla.

Vierailija
32/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 00:02"]Itseasiassa monissakin paikoissa tulee sellainen ahdistava olo. Moneen liittyy jokin muistokin. Haikeus, surumielisyys... en muista lapsuudesta kovin paljoa, en ainakaan mitään erityisen traumatisoivaa.

ap
[/quote]

Ei niitä heti muistakaan mutta jos meet vaikka terapiaan, muistoja tulee jossain vaiheessa.
Itselläkin järkkyjä juttuja lapsuudesta ja se huono olo kumpuaa sieltä.

Vierailija
33/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on samaa, mutta ahdistuksen sijasta vallalla on enemmän yleinen levottomuus, yksinäisyys ja tyhjyys. Haluaisin elää täyttä elämää, mutta olen toistuvasti surullinen ja haikea... joskus olen ollut syvästi masentunut, mutta tällä hetkellä mielen vointi on hyvä. On vain ontto ja tarkoitukseton olo. Toisinaan ajattelen, että kaipaan omaa anam caraani - mutta pitäisihän ihmisen voida hyvin myös itsensä kanssa?

Vierailija
34/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisikö jätti sut yksin kun olit pieni?
Ehkä jäit kauhun tunteeseen silloin.
Hae apua.

Vierailija
35/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 11, millaisia kokemuksia teillä on lapsuudesta, haluatteko kertoa? Ehkä sitten voisin varovasti muistella, onko itselläni jotain samanlaista..

ap

Vierailija
36/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhän me kaikki loppujen lopuksi olemme. 

Vierailija
37/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus johtuu siita, etta oikea ja vasen aivopuolisko eivat ole yhteisymmarryksessa. Siksi emdr, musisointi, tai ces auttaa ahdistukseen.

Myos silakat auttavat, mutta pitaa kolmen paivan ajan syoda pelkastaan niita (tai sardiineja ja makrilleja).

Vierailija
38/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 00:09"]10 ja 11, millaisia kokemuksia teillä on lapsuudesta, haluatteko kertoa? Ehkä sitten voisin varovasti muistella, onko itselläni jotain samanlaista..

ap
[/quote]

Äiti oli ilkeä ja väkivaltainen. Jätti varmaankin yksin vaikka en paljoa muista.
Ankara kuri ja oli sadisti.
Nro 10.

Vierailija
39/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemme yksin. Kohtaamme lopullisen loppumme yksin.

Vierailija
40/40 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 00:12"]Kuolemme yksin. Kohtaamme lopullisen loppumme yksin.
[/quote]

Puhutaan traumoista nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi