Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi peleissä on tallennuskohtia niin harvoin?

Vierailija
26.08.2014 |

Mikä idea siinä on että monissa lasten konsolipeleissä on tallennuskohtia niin älyttömän harvoin? Hermo vaan menee, kun kivassa pelissä on aina pakko mätkiä peliä 1,5t putkeen ennen kuin pääsee seuraavaan tallennuskohtaan. Miksi ihmeessä niitä tallennuspaikkoja ei voisi olla vähän väliä? Kuka siitä hyötyy että koko peli alkaa ärsyttää kun pitää pelata koko ilta kerrallaan, eikä voi pitää taukoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lastenpeli kyseessä?

Itse videopelejä 20-vuotta harrastaneena aikuisena voin sanoa, että nykylasten pelit on lastenleikkiä siihen verrattuna mitä ne minun lapsuudessa ja nuoruudessa oli. 

Jos missään nykypelissä kestään 1,5h päästä seuraavalle chekkarilla vika löytyy ohjaimen ja nojatuolin välistä, ei pelistä. Normaalilla pelitahdilla siihen ei tuota aikaa mene millään.

Vierailija
2/4 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peleissä voi yleensä valita vaikeustason. Vaikeimmalla tasolla talletuspaikkoja on joko hyvin vähän tai ei ollenkaan. Helpolla asetuksella voi yleensä tallentaa useammin.

Kannattaa myös perehtyä, minkälainen autosave tai chekpoint-systeemi pelissä on, vai voiko/pitääkö tallennus tehdä manuaalisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä itseäkin on ärsyttänyt esim. Lego Indiana Jones, Star Wars ja Harry Potter -peleissä tuo tallennuskohtien puute. Jos todella haluaa mietiskellä ratkaisua eikä heti katsoa netistä vinkkiä ja lisäksi kerätä kaikki pisteet, niin kyllä siihen ekaan pelikertaan menee aikaa ihan liian kauan joissakin tasoissa.

Vierailija
4/4 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 19:43"]

Kieltämättä itseäkin on ärsyttänyt esim. Lego Indiana Jones, Star Wars ja Harry Potter -peleissä tuo tallennuskohtien puute. Jos todella haluaa mietiskellä ratkaisua eikä heti katsoa netistä vinkkiä ja lisäksi kerätä kaikki pisteet, niin kyllä siihen ekaan pelikertaan menee aikaa ihan liian kauan joissakin tasoissa.

[/quote]

Me ollaan tehty poikaystävän kanssa pelatessa niin, että yritetään mielellään joka kentästä saada true wizard/buglar/adventurer/special, mutta pelataan myöhemmin sitten kentät uudestaan uusilla hahmoilla. Esimerkiksi Harry Potterissa on mahdoton saada kaikkia vaakunan osia, student in perilejä tai hahmoja ilman pimeää taikuutta. Ja niistä punaisista "pöllölaatikoista" saa ostettua helpotuksia, jolloin kentässä näkyy nuolet siellä, missä niitä erikoisjuttuja on. Niin ja siinä vaiheessa, kun pöllölaatikoiden extrojen avulla saa kolikot x968, tulee true wizardikin aika helposti! 

Ja muistaakseni legopeleissä pitäisi pystyä kesken kentän manuaalisesti savettamaan ja lähtemään pois. Ja lego moviessa oli niitä checkpointteja vähän joka välissä. Muista peleistä mulla ei valitettavasti oo paljoakaan kokemusta, mutta kannattaa sen manuaalisen tallennuksen mahdollisuus tarkistaa! :)