Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkään olla kotirouva:)

Vierailija
26.08.2014 |

Meillä oli alunperin tarkoitus palkata hoitaja lapsille jotka aloittivat koulun (ekan ja tokan luokan)

mutta sitten mies ehdotti että mä jäisin yrityksestä pariksi kolmeksi vuodeksi kotiin ja olisin lapsia vastassa kun he tulevat koulusta jne. 

Minulla on ollut niin ihanaa viimeiset 3 viikkoa, olen tehnyt vaikka mitä, sisustanut, hommannut kuntosalikortin, tavannut ystäviä..

ainoa haittapuoli on että pari kateellista on alkanut levittää juoruja ja haukkuneet seläntakana siivellä elämisestä vaikka eivät tiedä meidän elämästä mitään.

tää on niin ihanaa aikaa että meinaan ottaa kaikki irti:) 

terv. 30- vuotias kotirouva

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa :)

Vierailija
2/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hymiötä tulee välilyönti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on täällä ulkomailla aika liuta. Nautin kyllä kaikin tavoin.

Ja joo, eläkevakuutus on kunnossa.

Aamulla käyn uimassa tai kuntosalilla, muun päivän omistan kahteen hyväntekeväisyyskohteeseen. Kolmelta haen lapset koulubussilta.

ja kyllä, mietityttää paluu Suomeen kahden vuoden kuluttua. Olen koulutukseltani luokanopettaja ja työkokemukseni täällä vapaaehtoisena onneksi edistää kokemustani. Mutta tiedän että työpaikat Suomessa ovat kiven takana. Ajattelen edukseni harvinaisen kielen osaamisen ja ehkä kokemuksen vieraasta kulttuurista.

Vierailija
4/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. :) Hienoa kun osaat arvostaa elämääsi ja mitä olet saanut. Nauti nyt täysin rinnoin!

Vierailija
5/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvä mies joka ymmärtää lapsen parhaan. Mikäs sen mukavempaa kuin se että äiti hakee koulusta/ on vastassa kotona. Laitetaan yhdessä välipalaa, jutellaan päivän tapahtumat, lapset tekee läksyt ja saa heti apua jos tarvitsevat ym.

Ihan sama mitä kateelliset puhuu! Sinun ja miehesi elämä ja vain TE päätätte kuinka teillä tehdään ja eletään.

Sen verran pitää olla itsetuntoa ja olla ylpeä ja varma omista valinnoistaan ettei toisten juorut haittaa.

Nauttikaa koko perhe tästä ajasta sillä ehdit kyllä taas töissä raataa myöhemminkin.

Vierailija
6/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!

Myönnän olevani kade. Ennen äitiyttä ajattelin vain uraa ja työelämässä etenemistä. Opiskelin ensin amk-tutkinnon ja perään luonnontieteiden FM-tutkinnon, olen koulutusta vastaavassa työssä, jossa paljon vastuuta, uuden tiedon oppimista ja kehittelyä. Lapset ovat keikauttaneet ajatusmaailmani täysin. Haluaisin niin olla kotiäiti/rouva, mutta meillä ei ole taloudellisesti ole mahdollista, että jäisin kotiin. Kompromissina teen 30t/vko ja siitäkin saan työpaikalla vinoilua.

Joten AP nauti! Hienoa, että elämässäsi tuo on mahdollista.

Vierailija
7/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halluaisi olla ilon pilaaja, mutta miten minusta tuntuu, ettei tuo onnistuisi toisinpäin. Eli vaikka nainen olisi miten paljon tahansa miestään paremmin ansaitseva saati, että puolisoiden tulot olisvat suunnilleen samans suuruiset, niin voi, sitä moraalista paheksksuntaa, jos mies ilmoittasis jäävänsä kotiin. Ja että hänen päivänsä kuluisi harrastaen ja lapsia koulusta hakien; puolison tai tässä paremmin naisen tehdessä pitkää ja raskasta päivää, jotta kaikki onnistuisi ja vielä niin että miehelle siirtyisi rahaa vielä edellämainittujen lisäksi, myös kavreittensa kanssa istuskeluun ja shoppailuun edellä mainittujen lisäksi. - Ja tämä kuvio ei toimisi jo siksi, että hyvinmoni nainen katsoisi miehen vain laskottelevan ja toimiva epäkypsästi ja antavan huonoa esimerkkiä jo ioille lapsille. Tilanne saattaa toimia hetken kun mies pitää pari kuukautta isyyslomaa, mutta tällöinkin se on hyväksyttävämpää kun kerrotaan, että hän siinä sivussa kirjoittaa väitöskirjaa ja toisinaan hieman konsultoi ja juoksee taas maratonin, tällä kertaa syyskuun alussa Lapissa, jossa käydessään mies samalla reissulla käy joko kalassa tai metsällä tai vähintään tuo poroa ja hilloja tulleessaan talven varalle.     

Vierailija
8/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tuossa iässsä se ikäseura on todella tärkeää! Iltis parrmpi kuin koti.

Vierailija
9/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa varmasti niille, joille tuollainen sopii. Mulle ei riittäisi, turhautuisin viikossa.

Vierailija
10/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:28"]

[/quote]

Eiköhän AP:n lapsille riitä kavereita vieraiksi niin paljon, kun kutsumaan pystyy, ellei AP asu jossain todella syrjässä. Näin siis ainakin meillä pikkuveljeni ja minun aikaan. 

Vierailija
11/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta ei se ole sama asia. Ja miksi niitä riittäisi, kun iltis on tarjolla?

Vierailija
12/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, sama täällä! Nautin elämästä ja voin tehdä mitä mieleen juolahtaa, lapset jo koulunsa käyneet joten aikaa on omalle itselle! Jonkunverran teen hyväntekeväisyystyötä, kaikki päivät on ihania!

Vierailija
13/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:28"]

[/quote]

No eikös sitä ikäseuraa saa sieltä koulusta? Siellä kuitenkin vietetään viikossa 20-25 tuntia, sen jälkeen monesti kavereiden kanssa leikkien koulun jälkeen ja monilla lapsilla on vielä joku harrastuskin, jossa näkee oman ikäisiä. Kyllä ne täydet työpäivät päiväkodissa tai koulussa ja illtapäiväkerhossa, yhteensä siis vanhempien työpäivä+matkat, on kyllä ihan liikaa pienille lapsille.

Vierailija
14/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kateellinen näköjään eksyi tännekin :D Ihanaa ap, nauti! Toivoisin että tuo olisi itsellenikin mahdollista, vuorotteluvapaata haen luultavasti joskus.

Vierailija
15/15 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:32"]

Ihanaa varmasti niille, joille tuollainen sopii. Mulle ei riittäisi, turhautuisin viikossa.

[/quote]

Sama. Olen ollut nyt työttömänä vuoden ja hakkaan täällä päätä seinään kun ei ole mitään tähdellistä tekemistä.