Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa töissä huonoilla yöunilla?

Vierailija
26.08.2014 |

Lapsi 2 v. valvottaa edelleen öisin ja omat unet jää joka yö johonkin pariin kolmeen tuntiin, koska nukahtaminen on käynyt itsellä tosi vaikeaksi parin vuoden valvomisen jälkeen. Vaikka lapsi välillä nukkuu muutaman tunnin yhtä soittoa, itse en saa unta, koska rintaa ahdistaa ja rytmihäiriöt vaivaavat ja valvon, vaikka lapsi nukkuukin. Sitten kun nukahdan, lapsi herääkin taas huutamaan :( Nyt alkaa tuntua, ettei oikein meinaa jaksaa enää aamuisin töihin lähteä. Miten muut huonounisten lasten äidit olette selvinneet tästä hengissä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes lapsia, mutta en nuku kuin 2-3 tuntia yössä viikolla. Olen erittäin iltavirkku, enkä pysty nukkumaan ennen klo 4-5 aamuyöllä. Herätys on kuitenkin 6.50. Kyllä sitä jaksaa kun on pakko. Paljon kahvia ja energiajuomaa koneeseen vaan. Loppuviikosta voi olla vähän zombie mutta jotenkin siitä selviää. Ja sitten viikonloppuna 12-14 tunnin unet + päiväunet lisäksi että toipuu. Näin mennyt jo yli vuosikymmenen ja pärjäilen.

Vierailija
2/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuossa tilanteessa mennä töihin vaan jäädään sairauslomalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis viikonloppunakaan unta kerry yhtään enempää eli se on erona... En siis saa koskaan kurottua univelkoja yhtään kiinni.

ap

Vierailija
4/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi valvottaa eikä nuku kunnon yöunia?

Vierailija
5/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Jos, vaikka löytyisi joku lääke, joka auttaisi nukahtamaan. Sellaisiakin lääkkeitä on, että heräät jos lapsi huutaa. Siis jos pelkäät lääkkeillä vajoavasi liian syvään uneen. 

Vierailija
6/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä jaksakaan. Jotain tarttis tehrä.

Vierailija
7/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisulla ja sitkeydellä kun muuhun ei ole mahdollisuutta. Viimeiset 30v nukuttu max 4h yhtäjaksoista unta...

Vierailija
8/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:30"]

Mulla ei siis viikonloppunakaan unta kerry yhtään enempää eli se on erona... En siis saa koskaan kurottua univelkoja yhtään kiinni.

ap

[/quote]

Oletko yh? Muuten saisi kyllä mies huolehtia viikonloppuna että saat sentään joskus nukkua...

Vierailija
9/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko se on vain jaksaa. Ei ole vaihtoehtoja. Meillä kuopus valvotti 2,5-vuotiaaksi, onhan se raskasta, mutta et voi yhteiskunnalle (ottamalla sairaslomaa) sysätä omia ongelmiasi.

Tiedätkö mitä minä elän tällä hetkellä? Valvon kauhuissani kaikki yöt, koska yksi perheenjäsen on tehohoidossa, toinen vakavasti sairas ja kolmannellakin syöpä. Ja silti helvetti soikoon mä käyn töissä ja illat sairaaloissa ja yritän jotenkin pitää tämän perheen elossa.

Siinä sulle perspektiiviä.

Vierailija
10/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalle!

Vierailija
11/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh, mutta mies on suurimman osan ajasta ulkomailla töidensä takia. Siis osittain myös viikonloputkin. Toki jos on kotona, heräilee hän lapsen kanssa, mutta toisaalta ei siitä ole oikein apua, koska herään kuitenkin aina lapsen itkuun ja sitten taas oottelen tuntikausia unta. En tiedä, miksi lapsi edelleen heräilee niin paljon öisin. Päivisin on kuitenkin ihan tyytyväinen. Näkee kai unia ja on ollut alusta saakka tosi herkkäuninen eli herää pienimpäänkin rasahdukseen.

ap

Vierailija
12/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia tai vahvaa teetä vain naamariin ja tsemppi päälle. Sama tilanne monella eri syistä eli yöunet jää vähiin. Ajattele, että kohdallasi se on väliaikaista. Kohta lapsi nukkuu jo paljon paremmin. Et todellakaan ole ongelminesi yksin.

Vierailija
13/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos antaisit lapsen heräillä etkä heti juoksisi sen luo pienimmästä inahduksesta? Jos haluaa tulla viereesi nukkumaan, anna tulla, mutta sano että pitää olla hiljaa ja antaa äidin nukkua. 2-v ei enää ole mikään vauva. 

Vierailija
14/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää keksiä joku rentoutumiskeino illalla. Meneekö lapsi kuitenkin säännölliseen aikaan nukkumaan? Kuinka paljon nukkuu öisin yhteensä? Onko joku tietty kellonaika jolloin lapsi heräilee? Voitko mitenkään ennakoida lapsen heräämisiä?

Onko sinulla älypuhelinta tai jotain millä voisit soittaa rentoutusmusaa ennen nukahtamista? Siihen joku mukava mielikuva mihin keskityt ja alat haaveilla ja unelmoida ja kohta olet toivottavasti unessa.

Vierailija
15/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annankin lapsen heräillä ihan rauhassa ja sitten se juoksee itkien meidän makkariin, pitää nostaa viereen, mutta koska se ei saa siinä unta, niin potkii aikansa ja lähtee sitten vaeltelemaan omaan huoneeseensa. Välillä toki huutaa huoneessaan niin, että on pakko mennä, ettei muut lapset heräisi. Lapsi heräilee miten sattuu, parin kolmen tunnin välein. Kahvi ja energiajuomat lisäävät rytmihäiriöitä, joten niitä en voi juurikaan juoda. Energiajuoma mulla myös vaikuttaa niin, että valvon monta vuorokautta yhtä soittoa eli sitä en voisi muutenkaan ottaa ollenkaan :(

ap

Vierailija
16/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa vei kuopus yöunet varmaan loppuelämäksi, tai ainakin varmaan siihen asti kun lapset muuttaa maailmalle ja jään itse eläkkeelle. Olen aina ollut huonouninen, mutta nyt 6-vuotias kuopus oli juuri tuollainen nukkuja kuin ap:n lapsi pienenä. Nykyään jo nukkuu hyvin, minä en... en pysty enää nukahtamaan spontaanisti ollenkaan, vaan käytössä on Ketipinor 25 mg, jolla saan unen päästä kiinni. Silti nukun kuin koira, eli tasan tarkkaan kuulen joka rapsahduksen mitä talosta (tai ulkoa) yöllä kuuluu.
Jotenkin tässä töissä sinnitellään, saikkuja en ole unihäiriön takia ottanut. Joinakin öinä nukun normaalit yöunet, useimmiten katkonaisesti muutamia tunteja. Mulle kuitenkin riittää se muutama tunti - en ole todellakaan enää se energinen nainen, joka olin nuorena, mutta hoidan hommani. Joskus, jos en nuku ollenkaan koko yönä, olen kyllä ihan zombie koko päivän, mutta menen kyllä töihin ja yritän tehdä edes jotain.
Sen verran tää unihäiriö pelottaa, etten uskalla syödä kuin erittäin terveellisesti ja harrastan mahdollisimman paljon liikuntaa. Kumma kyllä, lenkillä jaksan hölkätä ihan hyvin vaikka yöunet olisivat jääneet kuinka vähälle. Pakko huolehtia terveydestä, muuten mulla olis varmaan alta aikayksikön jokin syöpä tms., tai lihoisin hurjasti.

Vierailija
17/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa nukahtamislääkkeet.

Vierailija
18/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista, mutta lapsi alkoi nukkua paremmin kun siirrettiin hänen sänky meidän makkariin.

Vierailija
19/19 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:37"]

No pakko se on vain jaksaa. Ei ole vaihtoehtoja. Meillä kuopus valvotti 2,5-vuotiaaksi, onhan se raskasta, mutta et voi yhteiskunnalle (ottamalla sairaslomaa) sysätä omia ongelmiasi.

Tiedätkö mitä minä elän tällä hetkellä? Valvon kauhuissani kaikki yöt, koska yksi perheenjäsen on tehohoidossa, toinen vakavasti sairas ja kolmannellakin syöpä. Ja silti helvetti soikoon mä käyn töissä ja illat sairaaloissa ja yritän jotenkin pitää tämän perheen elossa.

Siinä sulle perspektiiviä.

[/quote]

Ei voi yhteiskunnalle sysätä ongelmiaan ottamalla sairaslomaa? Eikö kaikki sairaslomat ole omia ongelmia jotka sysätään yhteiskunnalle? Pitäisikö sairaslomat siis poistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi