Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

l-tyrosiini

Vierailija
26.08.2014 |

Ostin purkillisen l-tyrosiinia, luin että voi antaa apua stressiin ja masennukseen, jopa laihdutukseen. Kaikilla näillä syillä päätin, et jos kokeilis. Mutta juohtui mieleen et ku mun kilppariarvot on hyvät (tsh 1.2 ja t4v 12.6) niin voiko tuo l-tyrosiini aiheuttaa liikatoiminnan oireita? Lähinnä pelottaa rytmihäiriöt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla arvoilla sulla on todella pitkä matka liikatoimintaan. Itse söin L-tyrosiiniä purkillisen samaan aikaan kun hevoskuuria thyroksiiniä enkä huomannut mitään vaikutusta. Eikä labra-arvotkaan viitanneet sen toimivuuteen mitenkään, joten anna palaa vaan jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/9 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrosiini on aminohappo. Tyroksiini on hormoni. Kaksi täysin eri ainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:23"]

Ostin purkillisen l-tyrosiinia, luin että voi antaa apua stressiin ja masennukseen, jopa laihdutukseen. Kaikilla näillä syillä päätin, et jos kokeilis. Mutta juohtui mieleen et ku mun kilppariarvot on hyvät (tsh 1.2 ja t4v 12.6) niin voiko tuo l-tyrosiini aiheuttaa liikatoiminnan oireita? Lähinnä pelottaa rytmihäiriöt.

[/quote]

Ensinnäkin, nuo sun arvot on kaukana hyvistä. T4v on suht alhainen joten en ihmettelisi jos sulla on vajaatoiminnan oireita (masennus, painonnousu). T4v olisi hyvä olla yli 15, viitearvojen alarajalla suurin osa ihmisistä voi jo huonosti.

L-tyrosiinista voi olla apua, ei se sinua ainakaan liikatoiminnalle vie. Lisäksi hyvä olisi pitää huolta rauta-arvoista ja jodin saannista.

Vierailija
4/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:18"]

Noin maalaisjärjellä luulisi, että tyrosiini (aminohappo) auttaisi vain jos siitä olisi muuten puute eli eli esim. saisi ruokavaliosta tarpeeksi. 

[/quote]

Vierailija
5/9 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:34"]Noilla arvoilla sulla on todella pitkä matka liikatoimintaan. Itse söin L-tyrosiiniä purkillisen samaan aikaan kun hevoskuuria thyroksiiniä enkä huomannut mitään vaikutusta. Eikä labra-arvotkaan viitanneet sen toimivuuteen mitenkään, joten anna palaa vaan jos siltä tuntuu.
[/quote]
Oliko tyrosiinista sinulle apua mitenkään? Itse toivoisin tuon poistavan tai vähentävät jatkuvaa stressaamista ja alakuloa.
rytmihäiriöt pelottaa, kofeiini tekee minulle lisälyöntejä.

Vierailija
6/9 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakaan ei ollut mitääb hyötyä. Ostin joskus vaikka minulla on thyroxin-lääkityskin.

Vierailija
7/9 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut vaikutusta. t: 2

Vierailija
8/9 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin maalaisjärjellä luulisi, että tyrosiini (aminohappo) auttaisi vain jos siitä olisi muuten puute eli eli esim. saisi ruokavaliosta tarpeeksi. 

Vierailija
9/9 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrosiinia ei tarvita, jos ruokavalio on kunnossa. Syö kalaa, kananmunia ja hyviä rasvoja. Rypsiöljy rasvoista on parasta Suomessa asuville, tee rypsiöljysta salaatin kastike. Syö lihaa ja palkokasveja, marjoja, kasviksia ja hedelmiä. Liiku ulkona ja seurustele ystävien, sukulaisten ja kavereiden kanssa. Siis elämäntavat kuntoon. Jos on jokin erityinen stressin tai masennuksen aihe, niin pyri se poistamaan elämästäsi tai anna ajan kulua (aika auttaa) tai muta myös suhtautumista asiaan. Ennen kaikkea ravinto, liikunta raittiissa ilmassa ja sosiaalinen elämä hyvässä seurassa. Voit myös turvautua lääkäriin, psykologiin tai mennä puhumaan asioista sairaanhoitajan kanssa tai matalan kynnyksennpaikkoihin joita on tarjolla ja joihin helposti myös pääsee. Lisäravinteet, kuten tyrosiini ovat viimeinen vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän