Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska olette viimeksi kysyneet lapseltanne

Vierailija
25.08.2014 |

Kiusataanko teidän koulussa jotain, oletko itse kokenut kiusaamista, oletko sinä kiusannut ketään..

minusta jokaisen kouluikäisen lapsen äidin tulisi silloin tällöin keskustella vakavasti oman lapsensa kanssa kiusaamisesta ja tiedustella edellä mainittuja asioita eikä vain luottaa siihen että asiat on hyvin!

eli jos sinä et ole vielä jutellut lapsesi kanssa tästä, niin suosittelen pikaisesti ottamaan asian esille. Jos näin saataisiin osa kiusaamisesta tietoon ja loppumaan.

kiitos

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin juuri tänään. Lapsi juuri kertoi kaveristaan, joka joutuu muuton vuoksi vaihtamaan koulua, ja lapseni suri kaverinsa puolesta. Kun uudessa koulussa kiusataan, ja tapahtuu kaikenlaista, ja nykynen koulu tässä suhteessa tosi hyvä. 

Vierailija
2/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään, talossa 7-, 9- ja 11-vuotiaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein keskustelen lasteni kanssa näistä asioista. Ei välttämättä kiusaamisesta, vaan ylipäätään luokan ilmapiiristä ja kaverisuhteista. Lapseni ovatkin herkkiä huomaamaan ihmisten tunnetiloja ja ovat empaattisia. Saattavat pohtia miltä jostain toisesta tuntuu ja jopa keksivät syitä sille miksi joku riehuu tai häiriköi luokassa.

Vierailija
4/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukselta 8v, kysyn lähes joka päivä. Tänäänkin vielä viimeiseksi illalla muistutin, että on reilu kaveri kaikille, eikä kiusaa ketään. Teinien kanssakin puhuttu viime päivinä monta kertaa aiheesta, ovat kertoneet, kuinka jotain syrjitään ja kuinka ovat puolustaneet syrjittyä jne. Meillä puhutaan noista aiheista usein kaikkien lasten kanssa, koska pidän hyvin tärkeänä, etteivät lapseni kiusaa tai syrji ketään. Vanhinta lapsista haukuttiin tokaluokalla läskiksi (ei ollut yhtään pyöreä,) mutta se loppui lyhyeen, kun sain tietää ja otin opettajaan yhteyttä. Koupuksen eskarissa oli ajoittaista eristämistä, joka kohdistui vuorotellen jokaiseen poikaan, ja otin asian puheesksi, kun aikuiset eivät puuttuneet asiaan. Sen jälkeen sekin touhu loppui. Muuten omia lapsiani ei ole kiusattu koulussa tai muuallakaan.

Vierailija
5/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kysyneeni. Eivät minua muiden lasten kiusaamiset jaksa kiinnostaa. On omissakin lapsissa tarpeeksi murhetta.

Vierailija
6/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:50"]

En muista kysyneeni. Eivät minua muiden lasten kiusaamiset jaksa kiinnostaa. On omissakin lapsissa tarpeeksi murhetta.

[/quote]

Kannattais nyt ainakin kysyä kiusaako omat lapsesi ketään, jos muuten ei kiinosta.

Vierailija
7/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Entä jos oma lapsesi on kiusaaja? Nimim. Koulukiusauksen takia 20 vuotta kärsinyt.

Vierailija
8/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Kannattais nyt ainakin kysyä kiusaako omat lapsesi ketään, jos muuten ei kiinosta.

[/quote]

Kyllä ne sitten ottavat koulusta yhteyttä, jos tulee kahnauksia. Olen opettanut lapseni piyämään puolensa.

Vierailija
9/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ne sitten ottavat koulusta yhteyttä, jos tulee kahnauksia. Olen opettanut lapseni piyämään puolensa.

[/quote]

jep tai kuulet poliisilta että joku koulukiusattu ammuskelee koulussa ja sun kersas on kuollut välikohtauksessa.. Luotia vastaan on vaikea pitää puoliansa.

Terv. Välikohtauksesta selvinnyt

Vierailija
10/10 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

jep tai kuulet poliisilta että joku koulukiusattu ammuskelee koulussa ja sun kersas on kuollut välikohtauksessa.. Luotia vastaan on vaikea pitää puoliansa.

Terv. Välikohtauksesta selvinnyt

[/quote]

Turha pelotella äärettömän epätodennäköisillä uhkakuvilla.