Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin tänään ettei rucolaa saa raskausaikana syödä

Vierailija
25.08.2014 |

Ja nyt minulla on raskausviikkoja 12 ja olen syönyt rucolaa reilusti päivittäin. Neuvolantäti ei osannut sanoa miten haitallista voi olla mutta nyt ainakin loppui rucolan syönti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

2/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että olisi kiellettyä ja miksi olisi jos on pesty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sitä ei ole tutkittu raskaana olevien käytössä tekee siitä Suomessa epäilyttävää. Se että raskaana olevat naiset syö sitä Ranskassa ihan yhtälailla kuin ei-raskaana ollessaan ei tietenkään muuta tätä asiaa. Ehkä siitä on mitattu jotakin korkeita nitriitti/notraatti? pitoisuuksia, kuten jostakin vihreistä lehtikasveista mittaillaan.

Haitallista siinäkin tapauksessa varmasti on jatkuva runsas käyttö, johon Suomen Rucolapurkkien hinnoilla ei kellään olisi edes varaa. Itse sain Pariisissa kerran sellaisen pyramidinmuotoon jollakin vuokalla puserretun rucolasalaatin, jossa oli ainakin kaksi punttia rucolaa. Syömättä jäi suurin osa :D Neuvolantädit on kyllä hauskoja, kun ne ei osaa kommentoida antamiaan ruokailusäännöksiä mitenkään. Älä nyt ainakaan huolissasi ole jo syödyistä rucolan lehdistä!

Vierailija
4/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle olisi sanottu noin, niin kaivaisin googlella kaiken minkä aiheesta löytäisin, soittaisin Eviraan ja selvittäisin juurta jaksaen mihin kielto ( listeria? nitraattipitoisuus? joku muu syy?) perustuu ja sitten tekisin päästöksen asiasta varmistaen että lähteaineisto on tieteellisesti kunnollisia ( viranomaisten julkaisemaa vs jotain keskustelusivuston "kumminkaiman serkku sai keskenmenon kun oli edellisenä päivänä syönyt rucolaa sisältävää salaattia". Ja seuraavalla kerralla veisin kaiken lähdeaineiston sille terkkarille ja soittaisin valitussoiton hänen esimiehelleen kun ei osaa hommiaan.

Vierailija
5/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitraattipitoisuus on rucolan riski: ( vuodelta 2008)

http://www.evira.fi/portal/fi/tietoa+evirasta/ajankohtaista/?bid=1410

Evira tai THL ei listaa sitä raskausajan vältettäviin elintarvikkeisiin; Turun kaupunki taas listaa. "mukavaa" kun edes viranomaisilla ei ole yhtenevää kantaa asiasta!

Vierailija
6/6 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi