Kun on monen postilaatikko samassa rivissä
niin herää epäilykset, jos huomaa jonkun nyhertävän pitkään, siis että viedäänkö siellä toisten posteja. Useilla vain on on sellainen tapa, että siinä ollaan ja tutkitaan niitä posteja, kun oikein olisi ottaa oma nippunsa ja lähteä vetämään siitä laatikoilta.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 12:38"]niin herää epäilykset, jos huomaa jonkun nyhertävän pitkään, siis että viedäänkö siellä toisten posteja. Useilla vain on on sellainen tapa, että siinä ollaan ja tutkitaan niitä posteja, kun oikein olisi ottaa oma nippunsa ja lähteä vetämään siitä laatikoilta.
[/quote]
Eikö teillä ole lukittavia postilaatikoita? Saa vähän enemmän nyhertää, että sieltä naapurin postit kaivaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 12:38"]
niin herää epäilykset, jos huomaa jonkun nyhertävän pitkään, siis että viedäänkö siellä toisten posteja. Useilla vain on on sellainen tapa, että siinä ollaan ja tutkitaan niitä posteja, kun oikein olisi ottaa oma nippunsa ja lähteä vetämään siitä laatikoilta.
[/quote]
Onko postihaussa jotkut omat sääntönsä. Kuinka kauan on sallittua olla siinä laatikon vieressä? Minuutti, kaksi minuuttia?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 12:45"]
[/quote]
Onko postihaussa jotkut omat sääntönsä. Kuinka kauan on sallittua olla siinä laatikon vieressä? Minuutti, kaksi minuuttia?
[/quote]
on minulla, tilaan maksullista tavaraa usein laatikkoon ja siellä ei kiehnata
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 12:41"]
Minulle ei tommonen tuu mieleen. Lähinnä boi katsoa, onko kaikki meidän postia, vai täutyykö taas kiikuttaa johonkin.
[/quote]
Meille ainakin on tullut useammin, kuin kerran, naapureille kuuluvaa postia. Joskus jopa naapuritaloyhtiön asukkaalle osoitettua. On sujuvampaa tsekata siinä laatikoiden vieressä onko kaikki todella itselle tarkoitettua ja viedä väärin jaettu saman tien oikeaan laatikkoon. Joskus on käynyt niinkin, että on vain napattu postit laatikosta, otettu ehkä aikakausilehti mukaan matkalukemiseksi ja jätetty muu posti keittiön pöydälle ja lähdetty vaikka viikonlopuksi pois. Sitten kotiin palattua on huomattu, että prskeles, osa postista ei kuulukaan meille. On ollut vähän noloa viedä sitten sunnuntai-iltana tai maanantaiaamuna niitä posteja oikeaan paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 12:45"]
[/quote]
[/quote]
on minulla, tilaan maksullista tavaraa usein laatikkoon ja siellä ei kiehnata
[/quote]
Kai olet informoinut niitä naapureita näistä sun säännöistä? Että tietävät poistua laatikolta heti postit otettuaan. Mitä siitä muuten seuraa jos ne kumminkin jää siihen norkoilemaan, annatko sakon?
Täytyy ne käydä läpi, meillä on postilaatiikorivin päässä lehtiroskis. Eli en kanna sisälle ja taas takasin ulos vaan jätän roskat heti ulos.
Sun pitää varmaan nyt laittaa heippalappu sinne postilaatikoille, että tietävät, kuinka kauan sun mielestä on sallittua kuluttaa postilaatikoilla aikaa. Ei ne muuten voi tietää sun neurooseistas.
Juu mä laitan. Huomasin, että jotkut tosiaan seulovat niitä mainoksia pois ja tiputtelevat muiden laatikoihin. Kaikkihan otetaan mitä on tullut, siis käteensä, mennään kotiin ja siellä tutkitaan vasta tilannetta. Ei niitä siihen laatikolle jäädä lukemaan. Itselläkin on ollut jonkun muun kirje mutta siihen kuluu aikaa n15 sekuntia, että sen havaitsee ja laittaa oikeaan laatikkoon.
Minä taidan jatkossa kyykkiä ainakin 30 min. laatikoilla ja pälyillä tarkoituksellisesti joka suuntaan, että lähistöllä asuvat naapurit saavat jotain sisältöä elämäänsä;)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:50"]
Minä taidan jatkossa kyykkiä ainakin 30 min. laatikoilla ja pälyillä tarkoituksellisesti joka suuntaan, että lähistöllä asuvat naapurit saavat jotain sisältöä elämäänsä;)
[/quote]
Ota mukaan termarillinen kahvia, voileipiä ja retkijakkara tai taiteltava tuoli. Eivät jalat väsy ja voit sitten ihan rauhassa tutkia postejasi. Sadekuuron varalta voit hyvin ottaa mukaan ison sateenvarjon, jonka voit kiinnittää siihen istuimeesi.
Minulle ei tommonen tuu mieleen. Lähinnä boi katsoa, onko kaikki meidän postia, vai täutyykö taas kiikuttaa johonkin.