Ystäväni ei anna 2-vuotiaalle lapselle ruokaa
koska pelkää lapsensa lihoavan. Minun käy sääliksi lasta. Toivottavasti lapsi ei saa mitään pysyviä vaurioita.
Kommentit (34)
Pelkää lihovan. Ei lihoavan. Mistä hitosta saatte ton a:n tohon?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:37"]Kyllä asiaan puuttuminen on todella vaikeaa. Olen muutaman kerran yrittänyt. Lapsi saa lämmintä ruokaa hyvin harvoin. Elää lähinnä maidolla, leivällä, maissinaksuilla ja hedelmillä. Minun mielestä kasvavan lapsen kuuluu saada monipuolista ruokaa kehittyäkseen normaalisti. Tässä tapauksessa äiti ei syö itsekään juuri mitään.
ap
[/quote]Ootko 24/7 siellä vahtimassa vai miten tiedät noin varmaksi?
[/quote]
Oltiin viikko samassa mökissä 24/7. Voisin sanoa että lapsi eli lähinnä vain rasvattomalla maidolla ja maissinaksuilla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:40"]
Pelkää lihovan. Ei lihoavan. Mistä hitosta saatte ton a:n tohon?
[/quote]
On olemassa kaksi eri verbiä, lihoa ja lihota. Lihoa taipuu lihon: lihot: lihoo jne., lihota taipuu lihoan: lihoat: lihoaa jne. Jos asia on vieras, tarkista esim. Suomen kielen perussanakirjasta tai Kielitoimiston sanakirjasta.
Onko tää provokeksijän uusi viritelmä? Eilen oli lapsia känniasunnossa ja vieras vaan katseli päältä. Nyt ystävä pitää lastaan nälässä ja taas tää vähän yksinkertainen kaveri katsoo päältä. Koita nyt edes pikkasen muuttaa tuota kaavaa näissä provoissas.
no annoitko sä siellä mökissä ruokaa tälle lapselle?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:43"]Onko tää provokeksijän uusi viritelmä? Eilen oli lapsia känniasunnossa ja vieras vaan katseli päältä. Nyt ystävä pitää lastaan nälässä ja taas tää vähän yksinkertainen kaveri katsoo päältä. Koita nyt edes pikkasen muuttaa tuota kaavaa näissä provoissas.
[/quote]
Tämä tarina on kyllä valitettavasti täyttä totta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:45"]
no annoitko sä siellä mökissä ruokaa tälle lapselle?
[/quote]
No ei tietenkään antanut, koska se oli hankalaa. Se on vähän ykinkertainen ja tyhmä. On varmasti aika nuorikin. Silloin on vaikea mennä sanomaan lapsen äidille että anna ruokaa tai antaa sille lapselle sitä itse. Mutta kylläs e varmaan kuitenkin sivusta seurasi ja olis toimittanut lapsen hoitoon jos se olis tuupertunut.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:43"]Onko tää provokeksijän uusi viritelmä? Eilen oli lapsia känniasunnossa ja vieras vaan katseli päältä. Nyt ystävä pitää lastaan nälässä ja taas tää vähän yksinkertainen kaveri katsoo päältä. Koita nyt edes pikkasen muuttaa tuota kaavaa näissä provoissas.
[/quote]
[/quote]
Ainahan nää on totta.
Jos olitte tosiaan viikon yhdessä mökillä ja näit tämän omin silmin, on simulla varmasti aihetta tehdä LS-ilmo.
sairas äiti. ei lapsi voi elää tuollaisella dieetillä mitä anorektikon oireinen äiti yrittää. puhu suoraan että puhuu neuvolassa jos ei usko muuten, tai lukee netistä. ja sano että pakko tehdä ls ilmo jos ei oikeasti muuten tajua. vakava paikka, tuhoaa lapsen terveyden ja estää kasvun jos ei syö monipuolisemmin. pelastat lapsen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:43"]Onko tää provokeksijän uusi viritelmä? Eilen oli lapsia känniasunnossa ja vieras vaan katseli päältä. Nyt ystävä pitää lastaan nälässä ja taas tää vähän yksinkertainen kaveri katsoo päältä. Koita nyt edes pikkasen muuttaa tuota kaavaa näissä provoissas.
[/quote]
[/quote]No kukapa sitä provonsa paljastaisi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:37"]Kyllä asiaan puuttuminen on todella vaikeaa. Olen muutaman kerran yrittänyt. Lapsi saa lämmintä ruokaa hyvin harvoin. Elää lähinnä maidolla, leivällä, maissinaksuilla ja hedelmillä. Minun mielestä kasvavan lapsen kuuluu saada monipuolista ruokaa kehittyäkseen normaalisti. Tässä tapauksessa äiti ei syö itsekään juuri mitään.
ap
[/quote]Ootko 24/7 siellä vahtimassa vai miten tiedät noin varmaksi?