Ystäväni ei anna 2-vuotiaalle lapselle ruokaa
koska pelkää lapsensa lihoavan. Minun käy sääliksi lasta. Toivottavasti lapsi ei saa mitään pysyviä vaurioita.
Kommentit (34)
Miltä se lapsi muuten näyttää? Onko pienikoinen?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:37"]Kyllä asiaan puuttuminen on todella vaikeaa. Olen muutaman kerran yrittänyt. Lapsi saa lämmintä ruokaa hyvin harvoin. Elää lähinnä maidolla, leivällä, maissinaksuilla ja hedelmillä. Minun mielestä kasvavan lapsen kuuluu saada monipuolista ruokaa kehittyäkseen normaalisti. Tässä tapauksessa äiti ei syö itsekään juuri mitään.
ap
[/quote]
Voi jumalauta ja täällä sä vaan valita. Tee ilmoitus sossuun!!!
Ja kiireesti!!! Aika sairas äiti. Vai olenko se sinä ja saat jotain nautintoa täällä....
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:37"]Kyllä asiaan puuttuminen on todella vaikeaa. Olen muutaman kerran yrittänyt. Lapsi saa lämmintä ruokaa hyvin harvoin. Elää lähinnä maidolla, leivällä, maissinaksuilla ja hedelmillä. Minun mielestä kasvavan lapsen kuuluu saada monipuolista ruokaa kehittyäkseen normaalisti. Tässä tapauksessa äiti ei syö itsekään juuri mitään.
ap
[/quote]Ootko 24/7 siellä vahtimassa vai miten tiedät noin varmaksi?
[/quote]
Oltiin viikko samassa mökissä 24/7. Voisin sanoa että lapsi eli lähinnä vain rasvattomalla maidolla ja maissinaksuilla.
[/quote]
Miksi et puuttunut asiaan heti tuolloin ja sanonut suoraan asiasta tai sitten vain antanut itse lapselle ruokaa asap? Sinäkö siis vain katselit sivusta ja nyt jälkikäteen tulit tänne avautumaan?
Mua huolestuttaa ystäväni,joka syöttää kaksi vuotiaalle vain eineksiä..pitsaa ym.ja kunnon kotiruokaa ei lainkaan.aina kun kyläilen ystävän luona lapsi vetää hirveät määrät pullaa,keksiä ja mehua..kaipa tuo mahansa täyteen saa mutta omituista ettei ystäväni juuri keitä mitään oikeaa ruokaa..mulla kolme lasta ja tuntisin todella huonoa omaatuntoa jos olisin heitä aikoinaan näin syöttänyt..kukin tyylillään kai mutta säälin lasta.
Lähetä kaverilles
Kansanterveyslaitoksen julkaisu: Lapsen ruokavalio ennen kouluikää
http://www.julkari.fi/handle/10024/78163
(sivulla ladattavissa pdf-tiedosto)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:37"]Kyllä asiaan puuttuminen on todella vaikeaa. Olen muutaman kerran yrittänyt. Lapsi saa lämmintä ruokaa hyvin harvoin. Elää lähinnä maidolla, leivällä, maissinaksuilla ja hedelmillä. Minun mielestä kasvavan lapsen kuuluu saada monipuolista ruokaa kehittyäkseen normaalisti. Tässä tapauksessa äiti ei syö itsekään juuri mitään.
ap
[/quote]
Onko äidillä anoreksia? Tyypillistä anorektikon käytöstä, että lasta pidetään vähällä ruualla ja lapsen painonnousua pelätään, ihan kuten omaakin. Tämä on äidin sairaus joka valitettavasti vaikuttaa lapseenkin. Sairas äiti tuskin osaa tehdä asialle mitään. Sinun on ilmoitettava neuvolaan tai lastensuojeluun.
fruktoosi aiheuttaa rasvamaksan, lapselle ei saa antaa liikaa hedelmiä
Sano äidille ja heti! Jos mitään ei tapahdu, sun täytyy tehdä ls-ilmoitus.
Oletko varma, ettei kyseessä ole nirso lapsi? Lastensuojeluilmoitus olisi aika naurettava tuossa tilanteessa. Miksi ihmeessä et kysynyt syytä lapsen ruokavaliolle, olisit saattanut saada tietää, ettei tarvitse arvuutella? Olin itse kerran vajaan viikon mökkeilemässä, siellä oli myös yksi lapsi, joka söi ainoastaan puuroa ja herkkuja. Kerran maistoi lusikallisen lämmintä ruokaa, muttei suostunut syömään. Ruokaa olisi todellakin annettu, mutta lapsi on todella nirso. On kyllä tosi pienikokoinenkin. Vaikeaa kuvitella, ettei äiti muka kieltäisi ruoan lapseltaan. Kannattaisi varmaan kysyä äidiltä, eikä netistä.
Voisit ilmoittaa sille sun ystävälles, et alkaa ruokkimaan. Itse en pystyisi katsoa sivusta moista. Ja tottakai noin pieni lapsi tarvitsee ruokaa!
No kai se nyt sitä ruokkii, eihän se muuten hengissä olsii.
No miksi et tee mitään, vaan täällä moralisoit? Sanot sille että alkaa ruokkia lasta tai ilmoitat hänestä johonkin!
Eihän kukaan nyt normaalista määrästä ruokaa liho (pl. Sairaudet ja jotkut lääkitykset), sitäpaitsi lapset ovat usein hitusen pyöreitä koska se on sitä _lapsenpyöreyttä_. Useinhan myös varsinkin leikki-ikäiset ovat niin touhukkaita, alati liikkuvia energiapakkauksia että kyllä se varmasti kuluu minkä saa.
Kamalaa, jos joku todella pitää lasta ruuatta. Jos ei ole varma fiksuista annosmääristä saa siihen varmasti neuvoja jos vain tohtii apua pyytää.
Tee asialle jotain, älä tyydy vain asiasta mainitsemaan nimettömänä av-palstalla!
Pienen lapsen kehitykselle on äärimmäisen vaarallista olla jatkuvassa nälässä.
Kiinnostaisi tietää, että mitä tuo "ei anna ruokaa" tarkoittaa tarkkaan ottaen?
Ihmiset on tulleet ihan hulluiksi näiden läskiasioiden kanssa. Ne läskijuttujen kirjoittajat voisivat vähän miettiä seurauksia....
Joku pöljä ottaa ne niin tosissaan. Että ei anna 2 vuotiaalle tarpeeksi ruokaa. Normaalia ruokaa syömällä EI kasvava lapsi liho. Herkut, karkit ja mehut voi jättää pois. Mutta ruokaa lapselle niin paljon kuin syö.
Hyi helvetti miten tyhmä ihminen tuo ap:n tuttava.
Tee heti lastensuojeluilmoitus! Lain mukaan sun on se tehtävä kun olet asiasta tietoinen. Muuten olet syypää tuon lapsen kohtaloon. Esim. Henkiseen jälkeenjääneisyyteen monipuolisen ravinnon puutteessa. Tai vielä kamalampaan. Lapsihan nääntyy hengiltä!
Kyllä asiaan puuttuminen on todella vaikeaa. Olen muutaman kerran yrittänyt. Lapsi saa lämmintä ruokaa hyvin harvoin. Elää lähinnä maidolla, leivällä, maissinaksuilla ja hedelmillä. Minun mielestä kasvavan lapsen kuuluu saada monipuolista ruokaa kehittyäkseen normaalisti. Tässä tapauksessa äiti ei syö itsekään juuri mitään.
ap
Söikö ap itse siellä mökillä? Jos lapsi ja lapsen äiti eivät syöneet kunnollisia aterioita, niin tekikö ap itselleen jotain ruokaa vai onko hänkin dieetillä? Onko ap kysynyt miksi lapsi ei syö?
Outoa, jos kokonainen viikko menee niin ettei kukaan syö juuri mitään. Silloin on todellakin syytä olla huolissaan, etenkin lapsesta.