lasten lempiruoka?
Mikä teillä on lasten lempiruokaa? Reseptejä jakoon.
Kommentit (24)
Tortillat, jauhelihakastike (mausteina grillimauste, sipuli, lisäaineeton lihaliemi, maustepippuri, chili ja vähän viherpippuri ja valkopippuri ja tomaattiset jutut jos saa piilotettua muiden joukkoon). Kananmunakastike on tosi haluttua, herne- ja jauhelihakeitto menee ja savustettu lohi on parasta. Myös heseruuat ja grillipihvit ranskanpotuilla huutaa ottajaansa. Lätyt, vohvelit ja pannarit, pyttipannu, paistettu sipuli ja kananmuna. Myös pavut, herneet (tuoreet), porkkana, parsa- ja kukkakaali jne...
3-vuotias rakastaa sushin raakaa lohta. 1-vuotias syö hulluna jäisiä puolukoita.
Smetanassa haudutettu uunilohi,pasta carbonada,cous-cous
Nakit ja ranskalaiset on meidän lasten herkkua
Meillä tykätään tonnikalasalsatista enrmmän kuin mistään muusta :D
Ihan tavallinen salaatti, jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua ja paprikaa, johon on lisätty tonnikalaa ja raejuustoa.
Aina sen päivän ruoka. Tällä viikolla esim. uunilohi, itsetehdyt kasvishampurilaiset omatekoisella valkosipulimajoneesilla ja kantarelli ym. täytteiset paprikat. Lapsi on 7 vuotta.
Spagetti ja jauhelihakastike. Kastikkeeseen sipulia, valkosipulia, porkkanaraastetta, jauhelihaa, tomaattimurskaa, vettä, pippuria, suolaa, pizzamaustetta ja keitellään kattilassa niin että neste haihtuu. Ja jauhelihaa ei siis ruskisteta.
Paistetut silakat tai muikut. Kasvissosekeitto. Hernekeitto kahviherneistä, ei lihaa. Karjalanpaisti tai palapaisti.
Lapsi 4 v. Koko perhe tykkää kans näistä.
Meillä 3v:n lempieruoat on katkaravut, simpukat ja makaronilaatikko :D 1,5v:lla ei ole lempiruokia vaan oikeastaan mikä vaan menee.
Kaupan pinattiletut. Siinä palkinto kaikista ruuanlaiton parissa ahertamistani tunneista :).
Broileripasta uppoaa takuuvarmasti sekä omille, että paikalle sattuneille lainatuille. Yksinkertainen ohje, mutta yllättävän hyvä: paistettujen broiskusuikaleiden päälle mössö, jossa ruokakermaa (itse käytän usein sitä 4% kevyt + paksu tai jotain), hunajaa noin ruokalusikallinen, sitruunamehua samoin ja makeaa chilikastiketta sen mukaan, miten paljon tuon haluaa maistuvan. Muutama minuutti pannulla ja kipataan pastan päälle.
Siskonmakkarakeitto, lasagne, kaalilaatikko ja uunilohi muusilla ovat meidän 2v:n lempiruokia.
Uunipossu, pinaattiletut (itse tehdyt), kinkkukiusaus. Ne ainakin on meidän 2-vuotiaan herkkua.
Kasvissosekeitto, jauhelihakeitto, itse tehdyt pinaattiletut (kaupan on liian paksuja), grillattu lohi, uudet perunat jne... Yksinkertainen kotiruoka on (onneksi) lasteni mielestä parasta.
Uunilohi, risotto, kanaruoat, spagetti? pihvi ja tietty nakit ja ranskalaiset. Lapsi 5-v.
Makaronilaatikko uppoaa kaikille (mikä siinä onkin :O) ja spagetti ja jauhelihatomaattikastike (ruskistettua jauhelihaa, paseerattua tomaattia, yleensä purkista joskus jopa itse tehtyä ja mausteita), mutta etenkin keskimmäisen lemppareita
Esikoiselle tosin uppoaa aika lailla kaikki paitsi kala ja kokoliha. Hernesoppa yks lemppareista ja kaalilaatikko toinen :D
Nuorimmainen sit syö nakkiruuat. Ihan sama mitä, jos siinä on nakkia ja sit voi napsia ne nakit... (On kyllä semmonen nirsoilija, ettei paremmasta väliä)
Kun itse olin lapsi yksi lempiruoistani oli kasvissosekeitto ja kaupan pinaattiletut!
Makaronivelli