Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla, että vauva ei tykkää isosta sisaruksesta?

Vierailija
23.08.2014 |

Isoveli rakastaa vauvaa, mutta musta tuntuu, että vauva alkaa aika itkeä, kun laitetaan isonveljen syliin. Kamalaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva? Vierastaa?

Vierailija
2/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isoveljeä jännittää ja pelottaa sylissä pitäminen. Ja varmaan sekin alkaako vauva itkeä. Heemmostus tarttuu vauvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva aistii ettei ole niin "turvallisissa" (=lapsen) käsissä. meillä vauva itki lasten sylissä muttei aikuisten.

Vierailija
4/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei ole tottunut veikan käsittelyyn. ei voi olla etteikö tykkäis, se voi olla jännää kyllä :)

Vierailija
5/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei ehkä tunne oloa turvalliseksi. 

Vierailija
6/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 2 kk, isoveli 3. Mun mielestä esikoista ei jännitä, eikä ole koskaan kommentoinut vauvan itkua mitenkään. Vauva ei vierasta.

Ap

Vierailija
7/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:29"]Ehkä isoveljeä jännittää ja pelottaa sylissä pitäminen. Ja varmaan sekin alkaako vauva itkeä. Heemmostus tarttuu vauvaan.

[/quote] hermostus siis.

Vierailija
8/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tuntee olonsa turvattomaksi, me kyllä mieheni kanssa aina pidetään vauvaa apuna, koska vauva on pieni ja niin myös isoveli. Isoveli pitää vauvaa sylissä joka päivä, tykkää vauvasta tosi paljon.

Ap

Vierailija
9/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:30"]Vauva 2 kk, isoveli 3. Mun mielestä esikoista ei jännitä, eikä ole koskaan kommentoinut vauvan itkua mitenkään. Vauva ei vierasta.

Ap

[/quote] no varmaan vihaa aittwn veljeään ja suunnittelew jo kuinka pääsee hänestä.

Vierailija
10/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan kuuluu asiaan tuommoinen, älä tee asiasta juttua vaan rohkaise isoveljeä silittelmään lasta yms kun lapsi on sun sylissä. Koita myöskin saada vauva hymyilemään isoveljelle(tuonikäinen vastaa yleensä lapsenkin hymyyn jos vaan lapsi jaksaa hetken aikaa olla paikallaan ja hymyillä) sitten myöhemmin rohkaise lapsia kukkuleikkiin, kutitteluun, päristelyyn.

Vierailija
11/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:37"]

Juu ihan kuuluu asiaan tuommoinen, älä tee asiasta juttua vaan rohkaise isoveljeä silittelmään lasta yms kun lapsi on sun sylissä. Koita myöskin saada vauva hymyilemään isoveljelle(tuonikäinen vastaa yleensä lapsenkin hymyyn jos vaan lapsi jaksaa hetken aikaa olla paikallaan ja hymyillä) sitten myöhemmin rohkaise lapsia kukkuleikkiin, kutitteluun, päristelyyn.

[/quote]

Joo, en oo maininnut asiasta mitään. Sanotaan aina, että pikkuveljellä on nyt paha olo, pitää vähän hytkyttää - tällaisella pienellähän nyt on usein mahanpuruja. Ollaan kyllä kiitelty, miten isoveli on nätisti vauvan kanssa ja neuvottu tuossa, että saisi vauvan hymyilemään. Ja oikeasti isoveli onkin tosi hyvä isoveli, ajattelee aina vauvan parasta - tietysti sitten käsittely voi joskus olla vähän krouvia.

Mua ahdistaa tää lähinnä isoveliparan puolesta, toinen on niin innoissaan ja sitten vauva aina itkee...

Ap

Vierailija
12/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään vauva kauaa viihtyny isosiskojen sylissä.

Nyt siskot parasta seuraa kun vauva 10kk.

Vierailija
13/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa vielä pari kuukautta niin se isoveikka on juuri se joka saa makeimmat hymyt ja kikatukset ja jonka tekemistä seurataan koko ajan. Pikkuvauva on äidin oma, isompi alkaa matkia sisarustaan kaikessa. Odottakaa vaan  - eikä tarvi edes kauaa odottaa :)

Vierailija
14/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:42"]

Ei meilläkään vauva kauaa viihtyny isosiskojen sylissä.

Nyt siskot parasta seuraa kun vauva 10kk.

[/quote]

Mä oon ajatellut kyllä, että aika parantaa tämän, mutta mielessä väikkyy, että jos isoveljeä alkaa tympiä se, kun vauva aina itkee hänen sylissään. Muutenkin vauva vie tietenkin huomiota esikoiselta, joten olisi hyvä, että näiden kahden suhde olisi tässä vaiheessa mahdollisimman ongelmaton. 

Varmasti helpottaa, kun vauva vähän kasvaa, eikä ole niin kannateltavissa kuin nyt. Vauva on ehkä tietyissä jutuissa aika herkkis.

Ap

Vierailija
15/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:45"]

Odotapa vielä pari kuukautta niin se isoveikka on juuri se joka saa makeimmat hymyt ja kikatukset ja jonka tekemistä seurataan koko ajan. Pikkuvauva on äidin oma, isompi alkaa matkia sisarustaan kaikessa. Odottakaa vaan  - eikä tarvi edes kauaa odottaa :)

[/quote]

Näin mäkin toivon! Mä NIIN toivon, että ylipäätään nämä kaksi olisivat toisilleen läheisiä ja pitäisivät toisistaan huolta aina. Itsellä ei ole niin läheiset suhteet sisaruksiini, ihan hyvät kuitenkin. 

Ap

Vierailija
16/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia sitä kuuleeki. saanhan nauraa. :D ei todellakaan tarkoita sitä, että ei tykkäisi isoveljestään. ei viihtynyt meilläkään tuon ikäinen isosiskon sylissä.

Vierailija
17/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:50"]

kaikkia sitä kuuleeki. saanhan nauraa. :D ei todellakaan tarkoita sitä, että ei tykkäisi isoveljestään. ei viihtynyt meilläkään tuon ikäinen isosiskon sylissä.

[/quote]

No mistä minä voin sen perimmältään tietää? Ei tässä ole mitään naurettavaa.

Ap

Vierailija
18/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla imetystyynyä? Nä olen antanut ihan pienet vauvat aina imetystyynyn päällä pienten lasten syliin (ja vanhusten!). Vauva näin paljon turvallisemmin ja molemmat ovat rentona. Vanhemmat myös

Vierailija
19/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:57"]

Onko sulla imetystyynyä? Nä olen antanut ihan pienet vauvat aina imetystyynyn päällä pienten lasten syliin (ja vanhusten!). Vauva näin paljon turvallisemmin ja molemmat ovat rentona. Vanhemmat myös

[/quote]

Meillä annetaan aina jonkun tyynyn päällä vauva syliin, kun isovelikin on sen verran pieni (3-vuotias). Vois tietysti kokeilla imetystyynyn kanssa, mulla on sellainen iso Doomoo, ei ole tullut mieleen sitä käyttää, mutta vois kokeilla heti huomenna!

Vierailija
20/22 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ei tuon ikäinen teidä vielä tykätäkö isoveljestä vai ei. Kokee vain ehkä turvattomuutta sylissään, helpottaa ajan myötä kun kasvaa ja alkaa touhuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi