harva tienaa yli 2100
Ainakaan naisia en tunne tai tiedä ketä tienais yli 2000. Parhaiten palkatut tienaa lähemmös 2000 bruttona muut paljon vähemmän. Kerran tienasin melkein 2000 e kun olin valtiolla hommissa amk koulutuksen vaatineessa työssä, toiseksi parhaiten tienasin 1700 e kun olin myös amk tutk7nnon vaatineessa työssä. Siellä ekonomi joka talouspäällikkönä, tienasi 2600. Johto tienasi 4000e molemmin puolin. Naisista olen kuullut vain lähinnä lääkärien tienaavan yli 3000 e. toimistohenkilöstö on tienannut noin 1400 e kokopäiväviroissaan kaupungin hommissa. Olen ihan ihmeissäni tän päivän palkkakeskusteluista...
Kommentit (53)
Itse olen nelikymppinen it-tippainsinööri ja täytyy sanoa että ystävien kesken tulohajonta on suurta. Pari kaveria on peruspäivärahalla ja pari kaveria möi firmansa pikkusen alle miljoonasta. Parilla on juuri perustettu start-up, josta ei paljon palkkaa irtoa ja yksi teki konkurssin. Ne jotka ovat Suomessa töissä tienaavat noin 3ke-6ke. Ulkomailla olevat noin 5ke-12ke.
Mies siiis olen. Jostain syystä tämä ala ei naisia paljon kiinnosta.
Huolestuttava on tuo Suomen palkkajärjestelmä. Ansaitsen ulkomailla peruspalkkana ilman mitään lisiä n. 4500 euroa. Nettona.
Hieman yli 5000e on palkka. It-konsultti olen. alalla kaikkiaan 23 vuotta. Alta 45 olen.
Itse valitsin aikoinani naisena it alan koska tiesi että siellä on hyvät palkat. Ja niin ovat olleetkin koska ala on miesvaltainen. ja en ole katunut. Mitä kivoin ammatti. T aiempi it konsultti.
Oma liksa nousi vasta nyt korotuksen jlkn yli tuon lukeman (nyt huimat 2108€/kk). Olen lähihoitaja.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:41"]
Ainakaan naisia en tunne tai tiedä ketä tienais yli 2000.
[/quote]
Tämä johtuu siitä, että ihmisen ystäväpiiri kuuluu usein enimmäkseen samaan sosiaaliluokkaan.
[/quote]mikä määrittää sosiaaliluokkani?
[/quote]
Tutkimuksissakin se määritellään eri tavoin. Jokus korkeimman suoritetun koulutuksen mukaan. Joskus tulojen, tai talouden edellisen vuoden yhteenlasketut tulot.
Yleensä duunareiden kaveripiirissä on duunareita ja koulutettujen piirissä on koulutettuja jne. Johtunee siitä, että opiskeluaika ja työt yhdistää.
Nää keskustelut ja fb:ssä jaetut tilastot on olleet silmiä avaavia. Itse tienaan 3000e/kk brutto, joka on työssä vaadittavaan koulutukseen ja asiantuntijatasoon todella paska palkka.
Vain 90% suomen työssäkäyvästä kansasta
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:57"]Hieman yli 5000e on palkka. It-konsultti olen. alalla kaikkiaan 23 vuotta. Alta 45 olen.
[/quote]
Firma maksaa palkan lisäksi lisäeläkettä, jota on jo reilussa 10 vuodessa kertynyt jo aika kiva summa. Aika harvalla on tällaista etua. Normaali eläkekertymäkin näyttää jo aika kivalta. Vielä muutaman vuoden saa tehdä hommia että nousee tuolle 2100€
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:57"]Hieman yli 5000e on palkka. It-konsultti olen. alalla kaikkiaan 23 vuotta. Alta 45 olen.
[/quote]
Firma maksaa palkan lisäksi lisäeläkettä, jota on jo reilussa 10 vuodessa kertynyt jo aika kiva summa. Aika harvalla on tällaista etua. Normaali eläkekertymäkin näyttää jo aika kivalta. Vielä muutaman vuoden saa tehdä hommia että nousee tuolle 2100€
[/quote]
Piti oikein tarkistaa kertynyt eläke ja se oli n 1650€ ja mukana ei ole vielä tämän vuoden tulot.
Sh, kolmivuorotyö, ja tienaam jotakuinkin. 3300 e/kk sisältää siis lisät
Olen maisteri, toimistotöissä yksityisellä ja tienaan vajaat 1900 (brutto). Lomarahoja ei makseta. Repikää siitä.
Noh. Mä teen kahta työtä, työaika 40h/vk ja 10h/vkl eli 50tuntia viikossa ja käteen jää alle 2000e (bruttona n 2300€/kk) ei oo helppoo ei...
Lähihoitajana palkkani on 2037€/kk. Että niin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:55"]Lähihoitajana palkkani on 2037€/kk. Että niin.
[/quote]
Ja miinus verot, käteen jää noin 1500€
Hä? Tienaan 2750e konttorissa logistiikan parissa. Pidän huonona.
Ap puhuu aika höpö höpö juttuja. Ihan on pikkukunnan taloussihteerilläkin jo tänä päivänä parempi palkka kuin 2100.
Näistä on ihan pari vuotta aikaa eli palkat tuosta nousseet joitain kymppejä mut tuskin edes satasia. Ja totta puhun. Kaupunki vielä suurimpia kaupunkeja suomessa eli ei kyse mistään pohjoissuomen palkoista.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:02"]
Olen it-alalla toimiva työssäoppinut yo-nainen ja tienaan lähes 6000€/kk.
[/quote]
Eli kuulut rikkaimpaan 10% palkansaajista, mieti miten vähän rikkaita on kun lasketaan puoli miljoonaa työtöntä ja miljoona köyhää eläkeläistä siihen laskelmaan mukaan.