Olen pilannut elämäni, enkä voi aloittaa parisuhdetta.
Surettaa oma tilanteeni, mut minkäs voin. Itse olen oman kuoppani kaivanut ja saan rypeä kunnes nousen täältä omin jaloin ylös.
eli luottotiedot menny, ulosotossa ehkä 10 000, 1 lapsi, jonka isän kanssa yhteishuoltajuus, mutta isää ei hirveästi kiinnosta ja tapaa lasta kerran puolessatoista viikossa.
Ikää 26 ja yksin. Monet pakit olen joutunut antamaan miehelle, koska en vain voi alkaa parisuhteeseen miehen kanssa tässä tilanteessa. En halua selittää kenellekään velkojana ja miten nuoruudessa sössin asiani päin persettä. Harmittaa vaan kun vähän aikaa sit tutustuin ihanaan mieheen mutta sanoin ei, vain oman tilanteeni takia. Nyt mietin et ehkä se oli oikea ja annoin sen mennä :/
Ehkä 30 vuoteen mennessä saan velkasi maksettua ja myös luottotietoni puhtaaksi. Ja ehkäpä sen jälkeen uskallan antaa tilaisuuden jollekin miehelle jos ketään enää kiinnostaa silloin.
tällaista ajattelin vaan purkautua tänne.
Kommentit (21)
Mä en ole kertonut mun miehelle uo-veloistani...
Äläs nyt tuollaisesta noin lannistu! Se on vain 10 000e! Minulla oli enemmän opintolainaa, nyt noin 8000e. Se on vain rahaa. Sinua enemmän painaa ajatus siitä, että olet epäonnistunut. Olet rahallisesti mokannut, mutta sinä selviät siitä varmasti. Varmaan nopeamminkin jos vain haluat. Saisitko sosiaalista luottoa, jotta korko olisi pienempi? Maksaisit velat pois ja sinulla olisi vain yksi laina jäljellä.
Sille miehelle voit selittää miksi pakenit. Kannattaa ainakin yrittää, niin ei jää vaivaamaan.
Jaa... Minä menin jopa naimisiin luottotiedottoman kanssa. Ja hänellä on niin suuret velat, ettei pysty niitä koskaan maksamaan - useampi miljoona siis.
Rakkaus ei katso luottotietoja....minulle merkitsee enemmän se, millainen mies on tänä päivänä.
Ei velkaisuus ole mikään mörkö, jonka takia ei voisi parisuhteessa olla. Päinvastoin, kun ei ole rahaa, niin kaksin on parempi, kun saa tukea toisesta ja voi yhdessä tehdä asoita, jotka eivät vaadi rahaa.
Rohkeastai vaan seuraavan ukulin kanssa homma selväksi, että rahulia ei ole, mutta rakkautta kyllä.
Kannattaa tosiaan elää sinkkuna, se on mukavaa myös
Amerikassa tollanen 10 000 velka on ihan perus luottokortti velka, ei mitään ihmeellistä. Ja oikeesti eihän se oo kun rahaa. Itellä ei ole ollut velkaa, mutta olen ymmärtänyt rivien välistä että mies tahtoi pelastaa mut silloin kun tavattiin, olla ritari ja auttaa, osui ja upposi, nyt 6 vuotta yhdessä. Voi olla jopa parempi pariutumisen kannalta ettei itsellä ole esim. Omistusasuntoa vaan on pelastettavissa, siis jos sellaista huomioonottavaa miestä mielii..
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"]
Jaa... Minä menin jopa naimisiin luottotiedottoman kanssa. Ja hänellä on niin suuret velat, ettei pysty niitä koskaan maksamaan - useampi miljoona siis.
Rakkaus ei katso luottotietoja....minulle merkitsee enemmän se, millainen mies on tänä päivänä.
[/quote]
miten sai noin isot velat aikaseksi
Mitä sekopäitä täällä on. Totta kai luottotiedot pitää olla kunnossa, kun alkaa seurustella vakavissaan tai ainakin se on kerrottava puolisolle.
Miehet saattaa ajatella, että etsit elättäjää. Minulla ainakin oli ongelmia löytää miestä kun opiskelin aikuisiällä (29-vuotiaana). Olisi pitänyt treffailla ja pitää itsensä edustavana, jotta viitsii treffeillä käydä. Eihän minulla sellaiseen ollut varaa. Seurustelin silti, mutta kyllä se tuloero varjosti elämää kun toisella oli rahaa ja itsellä ei.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
yritys meni nurin.
Mitä sekopäitä täällä on. Totta kai luottotiedot pitää olla kunnossa, kun alkaa seurustella vakavissaan tai ainakin se on kerrottava puolisolle.
[/quote]
Ne on kerrottava jo ennen kun alkaa seurustella vakavissaan. Kaikki eivät silti näin tee.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:06"]Miehet saattaa ajatella, että etsit elättäjää. Minulla ainakin oli ongelmia löytää miestä kun opiskelin aikuisiällä (29-vuotiaana). Olisi pitänyt treffailla ja pitää itsensä edustavana, jotta viitsii treffeillä käydä. Eihän minulla sellaiseen ollut varaa. Seurustelin silti, mutta kyllä se tuloero varjosti elämää kun toisella oli rahaa ja itsellä ei.
[/quote]
Mä opiskelun vielä ja olen yli 30 mulla ei ole mukuloita eikä muuta kuin opintolaina velkana mutta miehet on usein että *etsit elättäjää* no parempibyksin kuin paskassa seurassa.
Kaikkihan me olemme nuoruudessa törttöilleet, toiset vaan vähän pahemmin (tai seuraukset ovat kauaskantoisemmat). Jos mies on pitämisen arvoinen, hän ymmärtää kyllä. Sinun kanssasi on samassa tilanteessa tuhansia ihmisiä. Kuulostaa vaan siltä, että et itse ole sinut asian kanssa. Annat menneisyyden määritellä itsesi ja häpeät liioitellusti tuota. Pystyisitkö käydä esim. psykologilla juttelemassa tuosta? Kaikkea hyvää sinulle. T. Raha-asiansa sössineen tyttöystävä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:09"]
[/quote]
[/quote]
yritys meni nurin.
[/quote]
kuinka oli noin isot velat yritystä varten?
itse yritän olla ottamatta esim asuntovelkaa niin paljoa että riskeerais liikaa, siis ottaa selvää miten tollaseen tilanteeseen ei päätyisi
Älä sano että elmä on pilalla. Mun miehellä ollut myös hirveä tilanne , ulosotossa paljon rahaa ja perintätoimistoista sateli kirjeitä. Nuoruuden naiviudessani en antanut sen haitata, ja jälkeen päin katsottuna hyvä niin. Nyt meillä on asunto ja lapsia ja ulosotossa ei enää mitään :) ja itse mies suostaan kömpinyt omin avuin.
Miehelläni on ISOT UO-velat, joista kertoi kun juttu alkoi mennä vakavaksi. Se on vain rahaa. Myönnän, että raha-asiat ovat ne jotka suhteessamme hiertävät, mutta silti RAKASTAMME toisiamme ja vain sillä on lopulta väliä. Eli jos hyvä ihminen osuu kohdallesi, älä anna painolastin estää onnea
Kiitos paljon näistä kannustavista kommenteista! <3
Ehkä se häpeän tunne on vaan itsellä niin suuri etten voi siitä sanoa ja pelkään et jos joku sit jättää sen takia hajotan itseäni enemmän kuin itse olen vahva enkä anna tunteille valtaa.
tästä on noussut kyllä liian iso mörkö päähäni varmaan, mut ehkä joku päivä helpottaa viimeistään silloin kun lainat maksettu pois.
-ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
yritys meni nurin.
[/quote]toiminimi ja miljoonken velat? Osakeyhtiössä ei olisi ollut veloista vastuussa. Eikö noilla summilla pelatessa kannattais jo vaihtaa oy muotoon joka riskitön?
Ei se tietenkään suhteen hakemista estä, eikä tee sinusta kaikinpuolin epäkelpoa ihmistä. Rehellinen kannattaa kuitenkin olla, jos mies on tosissaan ei suhde siihen kaadu!
10 000 eur on iso summa, mut jos sulla on keskituloinen työpaikka, niin 5 vuodessa pystyt sen maksaa pois. Et ole siis elämääsi pilannut. Rehellinen kannattaa olla, ja jos mies näkee että haluat hoitaa asiat kuntoon, niin ei varmasti ole ongelma. Olet tosi nuorikin, ei mitään hätää!!