Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia vatsakipuja raskaana?

Vierailija
23.08.2014 |

Millaiset kivut on siis normaaleja ja mitkä epänormaaleja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa raskautta? Vaihtelee kehitysvaiheiden mukaan paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalia on kipu, joka ei helpota lainkaan lääkkeellä tai levossa.

Tuossa tapauksessa yhteys päivystykseen tai neuvolaan.

Muuten, jos huolettaa niin neuvolaan yhteys.

Vierailija
4/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa ja puolessa välissä suunnilleen on kipuja, jotka saattaa pelottaa, mutta on kasvukipuja. Muussakin vaiheessa toki on.

Repäisykipua saattaa tuntua liikkeessä. Nipistelyä, tuikkimista, pientä menkkamaista jomotusta... Kaikenlaista aina sit loppuvaiheen (keskivaiheenkin lopulla joskus) kipeisiin supistuksiin.

Vierailija
5/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap. Mutta mua alkoi tänään askarruttaa, kun vatsa muuttuu välillä kivikovaksi ja pitkäksi. Olen viikolla 14+3. Sellaisia kuukautiskipumaisia repäisyjä, ilmeisesti kohdunkasvukipuja, on ollut lähes joka päivä tähän asti. Tämä vatsan kovettuminen ei varsinaisesti satu, mutta alkoi arveluttaa. Pitäiskö soittaa Tyksin äitiyspolille ja kysyä vai odottaa maanantaihin ja soittaa neuvolaan... Vai onko normaalia.

Vierailija
6/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:36"]En ole ap. Mutta mua alkoi tänään askarruttaa, kun vatsa muuttuu välillä kivikovaksi ja pitkäksi. Olen viikolla 14+3. Sellaisia kuukautiskipumaisia repäisyjä, ilmeisesti kohdunkasvukipuja, on ollut lähes joka päivä tähän asti. Tämä vatsan kovettuminen ei varsinaisesti satu, mutta alkoi arveluttaa. Pitäiskö soittaa Tyksin äitiyspolille ja kysyä vai odottaa maanantaihin ja soittaa neuvolaan... Vai onko normaalia.

[/quote]

Siis kivikovaksi ja pinkeäksi.

Vierailija
7/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitussupistukset viimeisinä kuukausina ja ennen synnytystä olevat supistukset.

Vierailija
8/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:37"]Harjoitussupistukset viimeisinä kuukausina ja ennen synnytystä olevat supistukset.

[/quote]

Mutta kun olen vasta vko 14+3, voiko jo olla harjoitussupistuksia?

Vierailija
9/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
10/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kun kohtu menee pinkeäksi ja kovaksi, se on supistus, muttei kipeä sellainen. Itse viikolla 15+5 ja semmosia on ollut.

Kipeitä ei kuulu olla kun menee pinkeeksi.

Jokainen raskaus on yksilöllinen ja voi tosiaan olla että joillain harjoitussupistuksia on aikaisemmin kuin toisilla.

Vierailija
11/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei oo kiireellinen asia, vaan voit ottaa maanantaina neuvolaan yhteyttä jos asia askarruttaa.

Vierailija
12/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no ei ole kipeä, on vaan pinkeä. Ensin luulin, että johtuu papujen syönnistä, mutta ei voi enää olla sitä...