Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sisustaa kaunis, toimiva, tyylikäs lastenhuone 5v pojalle?

Vierailija
23.08.2014 |

Kaikki vinkit otetaan vastaan, myös linkit :) .

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin suunnittelen pojalle huonetta, tosin poika vasta 2v, mutta haluan sen olevan kiva vielä 5-vuotiaanakin. Ajattelin perusvalkoisia kalusteita, koreja leluille ja ehkä jotain seinätarroja. Tarrat on helppo vaihtaa kasvaessa, samaten verhot ja petivaatteet.

Vierailija
2/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia huonekaluja ja lelukoreja olet ajatellut lapselle? Minäkin mietin, että valkoiset kalusteet voisivat olla toimivia, tekstiileillä saisi sitten väriä.

Millainenkohan sänky olisi kiva?

Minulla on suunnittelu vielä aivan alkutekijöissään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on aika alkutekijöissään.. Ajattelin jotain värillisiä tukevia kangaskoreja, vaikka vihreitä ja oransseja. Joku säilytysyksikkö kirjoille yms, en tiedä vielä millainen. En itse tykkää niistä jatkettavista lastensängyistä, joten sellaista en hanki. Pojalla on nyt pinniksestä tehty taaperosänky, joka on nyt ihan hyvä, mutta 3-4v Se alkaa olla pieni todennäköisesti. Ajattelin ostaa jonkun kokopuisen tukevan sängyn joka kestää. Mietin myös parvisänkyä koska huone on pienehkö ja hankalan mallinen, mutta en ole löytänyt vielä yhtään josta pidän. Ajattelin myös tehdä nurkkaan teltan, sellaisen pyöreän katosta roikkuvan ja sinne tyynyjä. Kiva lukea iltasatu siellä ja päivällä Se on leikeissä mukana.

2

Vierailija
4/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis vanha talo ja haluan jotain aikakauteen sopivaa, en mitään supermodernia, mutta samalla haluan että huone on toimiva.

2

Vierailija
5/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 5 v tarvi olla niin tyylikäs huone, viihtyisä ja tärkeää että on läsnä lapsen elämässä. 

Vierailija
6/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, mutta kun nyt kerran huone laitetaan alusta alkaen niin haluan tehdä siitä sellaisen, että siellä viihtyy myös aikuiset :) .

ap

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:11"]

Ei 5 v tarvi olla niin tyylikäs huone, viihtyisä ja tärkeää että on läsnä lapsen elämässä. 

[/quote]

Vierailija
7/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalle. Meillä on nyt jatkettava sänky mutta luulen, että hankimme pojalle uuden sängyn. Itse hän haaveilee auton mallisesta sängystä. Ehkä saattaisi sellaisen saadakin.

Tuo teltta on hauska ajatus! Saakohan niitä Ikeasta?

Ja kirjoille mekin tarvitaan paikka sillä kirjoja on jo nyt paljon ja lisää tulee. Ajattelitko säilyttää koreja hyllyssä, lattialla, kaapissa?

ap

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:07"]

Mullakin on aika alkutekijöissään.. Ajattelin jotain värillisiä tukevia kangaskoreja, vaikka vihreitä ja oransseja. Joku säilytysyksikkö kirjoille yms, en tiedä vielä millainen. En itse tykkää niistä jatkettavista lastensängyistä, joten sellaista en hanki. Pojalla on nyt pinniksestä tehty taaperosänky, joka on nyt ihan hyvä, mutta 3-4v Se alkaa olla pieni todennäköisesti. Ajattelin ostaa jonkun kokopuisen tukevan sängyn joka kestää. Mietin myös parvisänkyä koska huone on pienehkö ja hankalan mallinen, mutta en ole löytänyt vielä yhtään josta pidän. Ajattelin myös tehdä nurkkaan teltan, sellaisen pyöreän katosta roikkuvan ja sinne tyynyjä. Kiva lukea iltasatu siellä ja päivällä Se on leikeissä mukana.

2

[/quote]

Vierailija
8/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n nettikaupassa on kivoja säilytyskoreja, pussukoita ja rasioita. Kivoja petivaatteita ja tyynyjä myös!

Vierailija
9/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin 1-3 pääväriä, esim pojan itse valitsemia kuten turkoosi, limenvihreä ja tehosteväriksi keltainen tai oranssi. Kalusteet paras olla neutraalimman värisiä esim valkoisia.

Vierailija
10/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinätarroja on käytännössä ihan hiton vaikea vaihtaa myöhemmin, kun ne on kiinnitetty maalatulle alustalle. Tarttuvat kiinni kuin terva, ja poistaessa repivät maalipintaa. Päällemaalaus taas on hiukan hankalaa, jos tarran pinta on liukas (maali ei tartu kunnolla), ja onhan se myös koholla alustasta.

Itse tekisin huoneeseen liitutaulun liitutaulumaalilla. Saa lapsi piirtää siihen mitä tykkää. Liitutaulumaalia saa mm. Biltemasta, mutta sitä voi tehdä helposti itsekin:

http://iltalehti.fi/sisustus/2013111917738646_sz.shtml 

Sitten ostaisin Ikeasta sellaisen teräslistan (tai useamman) , johon voi laittaa magneeteilla kiinni piirrustuksia.

http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=Magneettilista

Kirjoille voi ostaa kirjahyllyn TAI kiinnittää seinään allekain taulukouruja, niin että ainakin kivoimmat satukirjat voi laittaa niille, kansi huoneeseen päin.

http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=tauluhylly

Sitten sänky, kirjoitus/piirustuspöytä, kunnon tuoli. Pöydän voi tehdä itse ostamalla erikseen pöytälevyn ja siihen jalat, mm. Ikeasta saa. Säkkituoli lojuskeluun.

Ikeasta löytyy paljon ideoita, vaikkei sieltä kaikkea ostakaan.

Korit ovat ok, mutta niihin tuppaa kerääntymään helposti myös roskaa ja silkkaa roinaa, hyllyyn ei ihan yhtä helposti. Itse ostaisin yhden korin, johon voi kerätä illalla lelut, mutta hommaisin myös hyllyn laatikoineen, jonne pannaan järjestykseen asiat, joita ei tarvita juuri nyt. Laatikoissa on se hyvä puoli myös, ettei niihin keräänny pölyä.

Kannattaa miettiä huoneeseen perusväri, ja pari tehosteväriä. Näin lopputulos ei ole liian kirjava. Koska kyse on lapsesta, tehostevärit voivat olla kirkkaita ja eläväisiä, esim. sininen ja kirkas oranssi tai punainen. Mieti itse, mikä silmääsi miellyttää ja mistä poika tykkää.

Ja sitten tietysti yhteensopivat ja väriskaalaa toistavat verhot, päiväpeitto ja matto.

Yksi vinkki: http://www.ambientedirect.com/ on hyvä saksalainen sisustusalan saitti, josta saa mm. nuo säkkituolit halvemmalla kuin Vepsäläiseltä, mutta silti siis ihan merkkikamaa. Rahti tulee päälle, mutta toimitus on noileaa ja hinnat huokeammat kuin Suomessa. Itse esim. olen ostanut pojalleni tuolta Sitting Bull-säkkituolin:

http://www.ambientedirect.com/Hersteller/Sitting-Bull

Vierailija
11/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisivuotiaalla pojalla huoneessa tällainen tapetti: http://www.borastapeter.se/fi/mallistot-borosan-easyup-2011/tapetti-39101/. Lattia on savunharmaata laminaattia. Huoneessa on todella korkea vinokatto ja katto on vaaleaa paneelia.

Pojalla on tavallinen kerrossänky jonka maalasin vaaleansini-valkoiseksi, vanha valkoinen talonpoikaiskaappi, musta Ikean Expedit-hylly kahdeksalla lokerolla ja siinä neljä turkoosin sinistä laatikkoa. Kerrossängyssä on päiväpeitot, todella värikkäät sellaiset. Pimennysverhot on peessin väriset ja muut verhot valkoiset. Lattialla on räsymatto ja Ikean automatto. Lisäksi on pieni valkoinen pöytä ja kaksi sinistä tuolia mutta ne on menossa vaihtoon pienen koon vuoksi. 

Seinällä on mustissa ohuissa kehyksissä maailmankartta, ja valkoisissa kehyksissä Oktonautti-kuvia, sekä yhdellä seinällä pieni lasten ryijy. 

Minä ja poika tietysti tykätään!

Vierailija
12/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli kannattaa lähteä luomaan jo jostain olemassa olevasta lapselle rakkaasta ja tärkeästä kauniista esineestä/huonekalusta

Vierailija
13/13 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon cars ja spiderman kamaa!!!