Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako alaikäinen mennä yksin Alkoon?

Vierailija
23.08.2014 |

Ei siis ostamaan, mutta vaikka katselemaan? Myydäänhän niissä alkoholittomiakin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mennä mutta varaudu että myyjä tulee kysymään että miten voin auttaa?

Vierailija
22/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 19-vuotiaana Alkossa 23-vuotiaan veljeni kanssa, joka oli ostamassa kaksi pulloa likööriä. Ei myyty kun olin mukana. Menin tunnin päästä isäni kanssa, hän meni ostamaan ne liköörit, sama myyjä, myi kysymättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:41"]

Alkoholittomia tuotteita ei myydä Alkossa alaikäisille. Vain tarvikkeita. Eli niitä saa tulla ostamaan ja pullolapusta rahat lunastamaan mutta tuuotteita et saa jäädä ihmettelemään. T. Alkon myyjä

[/quote]

Miksei saa katsoa pulloja? Tarttuuko niistä viinanhimo vai mikä? 

Vierailija
24/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:31"]

Keskieurooppalaisesta näkökulmasta Suomen koko alkoholipolitiikka ja pellely Alkojen sekä ikärajojen kanssa on todella absurdia. 

[/quote]

On se sitä ihan suomalaisestakin näkökulmasta. Minä katson lasteni kanssa viinejä ruokakaupassa ulkomailla, käymme yhdessä baarissa, joskus jopa ilta-aikaan, minä juon lasin viiniä, he saavat limut. Suomessa soitettaisiin lastensuojelu paikalle! 

Vierailija
25/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle ei myyty wiskipulloa kun olin mukana. Myyjä kysyi paperit myös minulta, eikä ollut mukana. Molemmat ollaan reippaasti yli 30v.

Vierailija
26/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha.

Suomi on kyllä tyhjien kieltojen ja sääntöjen luvattu maa. Vanhempi ei saa ostaa alkoholia itselleen, jos mukana on alaikäinen - onko tyhmempää kuultu. Jos joku aikuinen hakee teineille alkoholia, niin kyllä ne teinit tietävät odottaa jossain kaupan kulmalla eivätkä suinkaan marssi hakijansa perässä...

On kyllä taas oikein malliesimerkki, miten mukamas lapsia suojelevalla säännöllä vain vaikeutetaan tavallisten ihmisten elämää.

Vierailija
27/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:16"]Mun miehelle ei myyty wiskipulloa kun olin mukana. Myyjä kysyi paperit myös minulta, eikä ollut mukana. Molemmat ollaan reippaasti yli 30v.

[/quote]

Meille on käyny samalla tavalla. Mä taisin olla just täyttäny 30 sillon.

Vierailija
28/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kukaan kyllä minulta ainakaan ole papereita tullut kyselemään pelkän katselun takia. Kassalla vasta. Joten, miksipäs ei. Tietty jos on selvästi alaikäinen, niin voi olla ettei pääse edes yksinään kauppaan, mutta kyllä minä olen joskus yksin Alkossa kierrellyt 15-vuotiaanakin, eikä kukaan tullut ulos heittämään. (enkä edes katsellut itselleni juomia, koska olin silloin niin viinavastainen, vaan tylsyyttäni käväisin kiertämässä)

Vierailija
29/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:16"]Mun miehelle ei myyty wiskipulloa kun olin mukana. Myyjä kysyi paperit myös minulta, eikä ollut mukana. Molemmat ollaan reippaasti yli 30v.

[/quote]

[/quote]

Mun miehelle taas myytiin, koska en valinnut tuotetta hyllystä. Jos siis olisin ollut miehen vieressä viskiä valitessa niin ei olisi myyty :D 

Vierailija
30/32 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä alaikäinen tekisi alkossa?

Vierailija
31/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:16"]Mun miehelle ei myyty wiskipulloa kun olin mukana. Myyjä kysyi paperit myös minulta, eikä ollut mukana. Molemmat ollaan reippaasti yli 30v.
[/quote]
[/quote]

Musta on aina outoa jos joku kulkee ilman papereita.. :D mulla ne on aina mukana automaattisesti ja jos ei olisi niin en vaivautuisi Alkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi