Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotias apuleipurina?

Vierailija
23.08.2014 |

3 vuotias haluaisi kovasti leipoa äidin apuna. Mietin siis, että mikä olis sellanen helppo ja ns. turvallinen leipomus, missä oikeasti voisi osallistua ja auttaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meilläkin alle 3v tyttö on innokas leipuriapuri, kaataa aineksia kuppiin ja rikkoo muniakin. Täytyis vaan leipoa vähän useammin.. ;)

Vierailija
2/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylöitä ja pyöreitä pullia meidän perheessä on leiponut ihan pienetkin.

Vierailija
4/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan auttaa kaulimaan esimerkiksi taikinaa?

Vierailija
5/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita ei tule syötyä, mutta jotain muita keksejä voisi kyllä tehdä :) saa kaulita taikinaa ja painella muotteja :)

Kiitos! En ymmärrä miksi en itse tullut ajatelleeksi. Päässä pyöri vain piirakat ja muffinit :D

Ap

Vierailija
6/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tehdä ihan mitä vaan, anna kulhot, jauhot ja muut vapaaseen käyttöön, joskus tulee syötävää joskus ei, meidän lapset rakasti sitä kun jauhot sai pöllytä ja minä vain vähän ohjastin leipureita.

Vierailija
7/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole energiaa alkaa siivoamaan koko keittiötä leipomisen jäljiltä :) Eikä Leipominen ole leikkiä vaan mukavaa yhdessä tekemistä. Oppii seuraamaan ohjeita, eikä tarvi jännittää tuleeko syötäviä :)

Ap

Vierailija
8/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no en tarkottanut että annoin mellastaa keittiössä ja tarkotushan tietysti oli että tulee syötävää, mutta jos ei niin ei haittaa. Aina leivoin siis samalla itsekkin, välillä vaan annoin apurille vapaammat kädet, toisinaan mitattiin hyvinkin tarkkaan ainekset.

Vierailija
9/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 10:22"]Anna tehdä ihan mitä vaan, anna kulhot, jauhot ja muut vapaaseen käyttöön, joskus tulee syötävää joskus ei, meidän lapset rakasti sitä kun jauhot sai pöllytä ja minä vain vähän ohjastin leipureita.

[/quote]

Näin ulkopuolisena tuo kyllä kuulostaa mellastamiselta. "Anna tehdä ihan mitä vaan" ja "jauhot sai pöllytä" Väistämättä sotkusta.

Vierailija
10/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annetaan 3-vuotiaan kaataa aineet kulhoon, joskus esim sokerin saa "mitata" itse, sekoittaa taikinaa ja jos vaikka tehdään marjapiirakkaa nii laittaa ne marjat piiraan päälle.. :) tykkää myös ruuanlaitosa tosi paljon, siihenkin kannattaa ottaa mukaan jos vain intoa riittää! ;)

Vierailija
11/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v saa auttaa kaikenlaisessa leipomisessa. Minä mittaan jauhot, hän saa humpsauttaa ne kulhoon jne. Saa vaivata taikinaa kanssani. Saa pyöritellä pullia ja ripotella sokeria. Piirakkataikinaakin voi yhdessä painella vuokaan.

Vierailija
12/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää pitsaa

Vierailija
13/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan, lapsi tykkää kun saa kaataa aineksia kulhoon. Äiti hoitaa vatkaamisen. Ja esim kakkuvuoan rasvaus onnistuu hyvinkin pieneltä.

Vierailija
14/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivon ihan kaikkea lasten kanssa. Laitan ensin ainekset erillisiin mittakuppeihin tmv. josta saavat ohjeiden mukaan kaataa kulhoon ja sekoittaa, ja saavat sitten auttaa kaulitsemaan, annostelemaan taikinaa muffinivuokiin, painella sitö piirakkavuoan reunoille jne. Sellaset mitä on helppo ottaa tietty määrä pussista, saavat lapset mitata itse (desin kipolla helppo ottaa sokeria esimerkiksi), eli ihan kaikkea en välttämättä laita valmiiksi, paitsi silloin kun haluan päästä vähän nopeammin ja vähemmällä sotkulla.

Vierailija
15/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaria tekee meidän 2vee. Mittaan jauhot jne valmiiksi eri kuppeihin niin lapsi saa laittaa itse kulhoon ja särkee itse kananmunat ja sekoittaakin taikinan. Tykkää leipoa ja on osallistunut jo ihan pienestä asti keittiöpuuhiin.

Vierailija
16/16 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakku on toiminut meilläkin hyvin. Saa kaadella ainekset kulhoon ja vähän sekoitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi