Voinko olettaa?
Että vuokralainen ymmärtää, että vesimaksu tulee vuokran lisäksi ilman erillistä ilmoitusta?
Koska minulla ei nyt ole ihan tietoa siitä, että ymmärsikö henkilö sen vai ei, enkä halua alkaa liian pehmoksi. Kuitenkaan en tee hyväntekeväisyyttä tässä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olettaa.
Kuinka usein mielestäsi vesi sisältyy vuokraan? Siis vesiennakko. Täällä on mittari.
Kyllä on aina ilmoitettu erikseen "Vesi kuuluu vastikkeeseen" / Vesimaksu/kk/henkilö / Vesimaksu kulutuksen mukaan.
Missä on puhuttu vesimittarista?
Mitä v... 😂😂😂 Tajuatko vastikkeen ja vuokran eroa??? Tajuatko edes kysymystä, jonka esitin suomeksi: voinko olettaa, että vuokralainen ymmärtää, että sopimukseen tulee erillinen vesimaksu vuokran lisäksi??
Minä olen puhunut mittarista, kun minun asunnossani sattuu olemaan mittari 😂😂😂😂
Vuokranantaja helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olettaa.
Kuinka usein mielestäsi vesi sisältyy vuokraan? Siis vesiennakko. Täällä on mittari.
Kyllä on aina ilmoitettu erikseen "Vesi kuuluu vastikkeeseen" / Vesimaksu/kk/henkilö / Vesimaksu kulutuksen mukaan.
Mitä v... 😂😂😂 Tajuatko vastikkeen ja vuokran eroa??? Tajuatko edes kysymystä, jonka esitin suomeksi: voinko olettaa, että vuokralainen ymmärtää, että sopimukseen tulee erillinen vesimaksu vuokran lisäksi??
miksi sinun pitää sitä edes olettaa.. kyllähän se vuokralainen sen sopimuksen saa ja lukee ennen kuin allekirjoittaa.
Mitä *tun väliä sillä on että ymmärtääkä vaiko ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olettaa.
Et voi olettaa. Kirjoitat soppariin että vesi ja sähkö eivät sisälly vuokraan. Case closed, tollo.
Katsos sen takia se sopimus tehdään, että kummankaan osapuolen ei tarvitse olettaa mitään.
Toivottavasti sun vuokralainen on painajainen, joka tuhoaa paikat, ja jättää vuokrat maksamatta. Siinä sitten tuskailet häädön ja remonttikulujen ja ulosottoilmoitusten kanssa. LOL!
JOS VUOKRA ON ESIMERKIKSI 850 €, NIIN JOS SIIHEN SISÄLTYY VESIENNAKKO 20 €, NIIN TODELLINEN VUOKRA ON SILLOIN 830 €, KOSKA VESIMAKSU EI OLE VUOKRAA. ELI JOS ON SOVITTU VUOKRASTA SUMMALLA X, NIIN EI SE OLE YHTÄKKIÄ Y, KOSKA VUOKRALAINEN EI YMMÄRRÄ JOTAIN YLEISTÄ KÄYTÄNTÖÄ.
Ette idi00tit sen vertaa tajua, että asialla on siksi väliä minulle, kun olen nyt saamassa hommaa eteenpäin enkä halua sen tyssäävän. Pelkään että vuokralainen on innoissaan kuvitellut kaikkea omaansa ja sitten viime hetkellä peruu, koska vesimaksu ei sisällykään. Normaaliälyinen ihminen kyllä ymmärtää, että hyvin harvassa ovat vuokra-aunnot, joihin vesimaksu sisältyy. Ainahan se tulee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olettaa.
miksi sinun pitää sitä edes olettaa.. kyllähän se vuokralainen sen sopimuksen saa ja lukee ennen kuin allekirjoittaa.
Mitä *tun väliä sillä on että ymmärtääkä vaiko ei...
No varmaankin sitä väliä, että pelkään homman tyssäävän viime metreillä?????
Minkä takia sen vuokralaisen tarvitsisi olettaa yhtään mitään? Nämä asiat kirjataan vuokrasopimukseen, siinähän ne on sitten selvällä suomen kielellä. Ei tarvita mitään oletuksia mistään.
Jos olet selittänyt asunnon vuokraamisen kannalta oleelliset asiat ja maksut epäselvästi tulevalle vuokralaiselle ilmoituksessa / ennen sopimuksen allekirjoitusta, niin ei minulla tai kellään muullakaan ole mitään aavistusta siitä mitä tuleva vuokralaisesi olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sen vuokralaisen tarvitsisi olettaa yhtään mitään? Nämä asiat kirjataan vuokrasopimukseen, siinähän ne on sitten selvällä suomen kielellä. Ei tarvita mitään oletuksia mistään.
Jos olet selittänyt asunnon vuokraamisen kannalta oleelliset asiat ja maksut epäselvästi tulevalle vuokralaiselle ilmoituksessa / ennen sopimuksen allekirjoitusta, niin ei minulla tai kellään muullakaan ole mitään aavistusta siitä mitä tuleva vuokralaisesi olettaa.
Eikö teille nyt jlauta mene jakeluun, että pelkään vuokralaisen perääntyvän viime hetkellä????? Sen takia sillä on väliä mitä hän olettaa ennen kuin saa sopimuksen luettavakseen 😑😑
Ihan selkeästi olen ilmoittanut asiat eikä vuokralainen ole edes kysynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ette idi00tit sen vertaa tajua, että asialla on siksi väliä minulle, kun olen nyt saamassa hommaa eteenpäin enkä halua sen tyssäävän. Pelkään että vuokralainen on innoissaan kuvitellut kaikkea omaansa ja sitten viime hetkellä peruu, koska vesimaksu ei sisällykään. Normaaliälyinen ihminen kyllä ymmärtää, että hyvin harvassa ovat vuokra-aunnot, joihin vesimaksu sisältyy. Ainahan se tulee päälle.
Miksi sinä vähäjärkinen ääliö et kertonut potentiaaliselle vuokralaiselle selkeästi miten vuokranmaksu, vesi yms. muodostuu? Normaaliälyinen vuokranantaja pitää kyllä huolen, että mikään osa-alue maksuissa ei jää epäselväksi.
MINÄ OLEN ILMOITTANUT IHAN TARPEEKSI SELKEÄSTI. VUOKRALAINEN EI OLE KYSELLYT MITÄÄN. EI VOI OLETTAA, ETTÄ KAIKKI SISÄLTYY VUOKRAAN JA ETTÄ TÄMÄ ON JOTAIN HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ OLEN ILMOITTANUT IHAN TARPEEKSI SELKEÄSTI. VUOKRALAINEN EI OLE KYSELLYT MITÄÄN. EI VOI OLETTAA, ETTÄ KAIKKI SISÄLTYY VUOKRAAN JA ETTÄ TÄMÄ ON JOTAIN HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ.
MITÄ V**TUA SINÄ SITTEN TÄÄLLÄ MEUHKAAT JOS OLET HOITANUT KAIKEN NIIN KUIN PITÄÄKIN??!
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokralainen ei ole kysellyt mitään niin se on yleensä merkki siitä että on ymmärtänyt. Mitä ihmettä sinä idiootti meuhkaat?
Vastaan kun muistin mikä sekoitti itseäni. Valmiiksi painettu sopimuspaperi, "vesimaksu kulutuksen mukaan", odotin tasauslaskua kuun lopussa. Toisessa kohtaa oli teksti "kiinteä vesimaksu vuokran yhteydessa". Vain sähkö kulutuksen mukaan.
Mielestäni voin kyllä olettaa vuokralaisen ymmärtävän, että jos vuokra on VAIKKAPA 850 €, mitä se ei tule olemaan, oikea vuokran suuruus ei kuulu teille, niin ei siihen sisälly vesi, koska silloin vuokra ei olisi 850, vaan 850 miinus vesi. Koska vesimaksu ei ole virallisesti mitään vuokraa ikinä missään.