Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kehtaa ehdottaa exälle yhteenpaluuta.

Vierailija
22.08.2014 |

Epäilen saavani lähinnä negatiivisia kommentteja, mutta pakko päästä purkamaan ajatuksia. Päätimme yhdessä erota exäni kanssa puolisen vuotta sitten. Minä ehdotin ensin eroa ääneen, mutta yhteinen päätös se kuitenkin oli. Olemme molemmat kotoisin Lappeenrannasta, mutta olimme muuttaneet molemmat Helsinkiin opiskelujen perässä, jossa sitten tapasimme. (Kaupungit muutettu, vaikka välimatka onkin lähellä totuutta) Olemme molemmat alalla, jossa työllisyys ei ole kamalan hyvä. Mies sai Lappeenrannasta sitten töitä puoli vuotta sen jälkeen kun aloimme seurustella. Päätimme yhdessä, että hän muuttaa töiden perässä ja yritän tulla perässä. Elimme kaksi vuotta kaukosuhteessa ja vähitellen aloimme kasvaa erilleen, kun yhteydenpito vain väheni. Kuin tilauksesta sain kaksi viikkoa eron jälkeen töitä Lappeenrannasta. Muutin sitten sinne ja olemme nähneet muutaman kerran exäni kanssa. Jotenkin olemme molemmat huonoja puhumaan ja pienetkin asiat jäi puhumatta ja selvittämättä. Molemmille tuli ahdistava olo suhteessa. Kun erosimme, puhuimme kaikki asiat juurta jaksaen läpi, emmekä ole olleet ikinä niin läheisiä kuin eron jälkeen. Nyt muutaman kerran kun olemme nähneet eromme jälkeen, meillä on ollut erittäin hauskaa toistemme seurassa. Jotkut voi kuvitella, että se johtuu siitä, että olemme nykyisin vain "kavereita", mutta itse olen sitä mieltä, että paineet purkautu välillämme, kun saimme vihdoin puhuttua kaikki mieltä painaneet asiat.

Haluaisin kovasti ehdottaa exälleni sitä, että yrittäisimme vielä, sillä eihän meillä periaatteessa ole mitään hävittävääkään. En kuitenkaan kehtaa sanoa mitään siihen suuntaan, sillä itse olin eron suhteen se aktiivisempi osapuoli. Kokemuksia, mielipiteitä ynnä muuta otan kiitollisena vastaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta kuin puhua suoraan tai murehtia ja arvailla loppuikä.

Vierailija
22/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tuo, mitä kirjoiti. Oli hyvä :) Onnea yritykselle. Jos ei onnistu, niin ei ainakaan jää sanomattomat sanat kaduttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kakkosen kanssa. Et häviä mitään ottamalla asian puheeksi. Pahempaa katua loppuelämä. Ja mieti miten pahalta tuntuisi, jos exäsi tapaisi uuden ennen kuin saat suusi auki ja joutuisit jäädä miettimään miten asiat olisivat ehkä voineet mennä.

Ota asia rohkeasti puheeksi niin ei tarvitse jossitella! Ja jos toinen kuitenkin tyrmäisi ajatuksen, voit jatkaa elämääsi tietäen, että kuuntelit sydäntäsi ja teit mitä oli tehtävissä.

Vierailija
24/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, sitten tiedät varmaksi

Vierailija
25/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa jälleen sellaiselta suhteelta, jossa tarvitaan pieni ero, että tajutaan mikä suhteessa olikin sitä hyvää ja voidaan olla jatkossa onnellisia.